עוזר הוראה צמוד  MagicSchool  

575

הקדמת מערכת " ידע וסקרנות דיגיטלית"

בעקבות השימוש הנרחב ע"י מורים בעולם , ריכזנו בסקירה הנוכחית אודות Magic School  הסבר מאיר עיניים שנכתב לאחרונה ע"י משרד החינוך  ( פורטל עובדי הוראה , כלי עזר להוראה) ובהמשך כמה וכמה סרטוני וידאו של מיטב המדריכות לתקשוב בישראל..

 Magic School הוא מאגר של כלי AI שונים שמטרתם לסייע למורים ומרצים בביצוע משימות שונות הקשורות להוראה וניהול כיתה. הוא מחולל תוצרים שונים כמו, מחוונים, שאלות

עוזר ההוראה  MagicSchool AI,  כולל כ-60 כלים שנבנו ואומנו על ידי אנשי חינוך  ומורים בארצות הברית, בהסתמך על מאגר ידע פדגוגי גדול, ורובם מתאימים לשימוש גם בישראל.

MagicSchool AI  היא פלטפורמה שנבנתה כדי לסייע לבתי ספר ולמחנכים במשימות הוראה שונות. משימות אלו מקיפות יצירת מערכי שיעורפיתוח הערכותיצירת רובריקות, והדרכת מחנכים בקורסים ספציפיים. הפלטפורמה כוללת למעלה מ-60 כלים דיגיטליים.

באמצעות אפליקציית MagicSchool AI, מורים או מרצים  יכולים להתאים את מערכי ההוראה וחומרי הלמידה שלהם כך שיתאימו לרמת הכיתה וההבנה של התלמידים שלהם. בנוסף, הפלטפורמה משתרעת מעבר לתמיכה אקדמית, ומשלבת תכונות המשפרות למידה רגשית בקרב תלמידים ומטפחת אינטראקציות חיוביות.

סיכום וידאו של  YouTube

הכלי הדיגיטלי לסיכום הסרטונים הזה של YouTube הוא כלי שלא יסולא בפז לעיבוי מידע מסרטונים למטרות למידה. הוא מחלץ את התמליל מכתובת האתר שסופקה ומסכם את התוכן על סמך האורך שציינת.

Text Leveler

האם יש כמורה טקסט מורכב שצריך לפשט את ההבנה של התלמידים שלך? הכלי Text Leveler ב-MagicSchool יכול לסייע בהתאמת כל טקסט כך שיתאים להבנת התלמידים שלך. בחר את רמת הכיתה הרצויה והזן את הטקסט כדי לקבל גרסה מתאימה.

תנאי שימוש

חלק מהכלים בפלטפורמה הם בשימוש חופשי (קישור)

MagicSchool – ארגז עוזרים אישיים ייעודיים לחיסכון בזמן – מרחב פדגוגי

עוזר ההוראה  MagicSchool AI,  כולל כ-60 כלים שנבנו ואומנו על ידי אנשי חינוך בארצות הברית, בהסתמך על מאגר ידע פדגוגי גדול, ורובם מתאימים לשימוש גם בישראל.

שלב ראשון: הרשמה והיכרות

יש להירשם ל-MagicSchool כדי להשתמש בארגז הכלים. הדרך הפשוטה לעשות זאת, היא לבחור באופציה של הרשמה באמצעות חשבון הג'ימייל. השימוש בארגז הכלים הוא חינמי (בעתיד צפויה גם גרסה משודרגת בתשלום – גרסת pro – לצד המשך הפעלת הגרסה החינמית).

נרשמתם? מעולה! כעת המערכת תציע לכם סיור מודרך קצר. אפשר לשוטט בארגז ללא כל הדרכה כדי להתחיל להכיר את הכלים, או לצפות קודם כל בסרטון ההדרכה של החברה באנגלית או בסרטון הדרכה בעברית.

שלב שני: בחירת שפת הממשק

שפת האם של MagicSchool היא אנגלית. נוח לכם יותר לעבוד בשפה אחרת, כגון עברית או ערבית? בחרו את שפת הממשק המועדפת עליכם מבין 15 שפות. לחצו על אייקון השפה הסגול בפינת המסך.

שימו לב!
הממשק בשפה שאינה אנגלית יהיה קריא, אך עלול להיות משובש לשונית. קבלו זאת בסלחנות – זה לא אמור להפריע לעבודה, וסביר שעם הזמן הממשקים בשפות אלו ישתפרו.

שלב שלישי: בחירת כלי מתאים לצורך שלכם

בארגז הכולל עשרות כלים, כיצד תבחרו את הכלי המתאים לצורך המסוים שלכם?

שלוש אפשרויות עומדות לרשותכם:

  1. מעל ארגז הכלים תמצאו סדרת כפתורים – אחד לכל קבוצת כלים, כגון ״תמיכה בתלמידים״, ״תכנון״, ״תקשורת״, ״כלים קהילתיים״, ״שאלות״ ועוד. לחצו על הכפתור המתאים ביותר לצורך שלכם והמערכת תציג את סדרת הכלים השייכים לקבוצה זו.
  2. הזינו מילת מפתח, כגון quiz, בחלון החיפוש המופיע בפינה השמאלית העליונה של ארגז הכלים.
  3. שוטטות – שוטטו במעלה ובמורד ארגז הכלים, הציצו בכלים ואתרו את את הכלי המתאים לכם.

בחרתם כלי. האם הוא אכן מתאים לצורך שלכם?

בצעו בדיקה ראשונית: הטילו עליו משימה כלשהי, ובדקו האם התשובות שלו הן ״בסביבה״ של התוצר המצופה. בשלב זה אל תצפו לתוצאות מושלמות – אלה יושגו באמצעות דיוק העבודה מול הכלי (פירוט בשלב הבא).

שלב רביעי: עבודה עם הכלי

אופן השימוש זהה לכל אחד מהכלים:

  1. בוחרים את הכלי העוסק במשימה הפדגוגית או המנהלית שלכם.
  2. בוחרים את שכבת הגיל.
  3. בתיבת הטקסט שלפניכם, מזינים את הפרטים הספציפיים של הצורך שלכם.
  4. בהתאם לפרטים אלה, הבוט ייצור עבורכם תוכן מתאים. כעת לפניכם מספר אפשרויות, המוצגות ככפתורים מתחת לתוצר של הבוט:
  5. הכפתור החשוב ביותר – ask Raina: ריינה היא בוטית המשולבת בארגז הכלים ומאפשרת לכם לשוחח איתה על התוצר ולבקש לדייק אותו. שוחחו איתה בשפה טבעית (באנגלית, עברית או ערבית), עד שהתוצר יתאים לצורך שלכם. לדוגמה, בכלי "יצירת תוכן אקדמי״ אפשר לבקש: ״ספרי לי עוד על הרקע של [שם אחת הדמויות]״; ״כתבי שוב את התוכן בשפה פחות פורמלית ויותר הומוריסטית״; ״הסבירי מדוע התרחש [אירוע או פעולה המפורטים בתוכן]״; ״הפכי את התוכן ליותר רלוונטי לתקופה הנוכחית״.
  6. כפתור translate – לתרגם את התוכן.
  7. כפתור shorten – לקצר את התוכן.
  8. כפתור text length – לשנות את אורך הטקסט.
  9. כפתור summarize – ל סכם את הטקסט.
  10. כפתור questions – ליצור רשימת שאלות פתוחות או שאלות רב-ברירה על התוכן (זמין רק בכלים בהן פונקציה זו מתאימה).

מקור וקרדיט :

משרד החינוך , פורטל עובדי הוראה ( כלי עזר להוראה)

זינוק לחינוך הילי זוורו

עוזר הוראה צמוד  MagicSchool

נטע ללשון

Shani Goldshtein

Magicschool students

 כלים מקוונים לניהול משימות והפעלות תלמידים בכיתה

לימור בן-ארי

ליאת גפן – פדגוגיה וטכנולוגיה נפגשים

MagicSchool 3.0 YouTube Tutorial

· · · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *