נמשכת הירידה בחשיפה ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר , ינואר 2024

673

הקדמת עורך האתר " ידע וסקרנות דיגיטלית" , עמי סלנט

מזה 8 שנים אני עוקב וחוקר את המאפיינים וההתפתחויות של רשתות חברתיות באינטרנט , גם באמצעות כמה וכמה קבוצות פייסבוק ודפי פייסבוק שאני מנהל,  וגם בעזרת עמיתים שמנהלים גם הם דפים וקבוצות בפייסבוק

נקודות עיקריות

נכון לשנת 2023 , החשיפה האורגנית של פוסטים בפייסבוק היא בטווח של 1.1% – 2.2% ( כלומר  בקושי 2 אחוז מהעוקבים/חברים שלכם רואים את הפוסטים שלכם) . 

החשיפה באינסטגרם  יחסית יותר גבוהה : % 9.4

וברשת לינקאדין :  5.3%

הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה

בסקירה יש הסבר על המנגנון החדש של פייסבוק  (מבוסס AI ) למעקב אחרי קבוצות עניין

מבוא

לקראת סוף העשור הקודם התגבשה צורתה הנוכחית של הרשת החברתית – פיד אינסופי, לייקים ותגובות.

ההבדלים בין הרשתות השונות נעוצים בפורמט ובסוג התוכן: פייסבוק למעגלים חברתיים, בני משפחה וקבוצות מבוססות תחומי עניין; טוויטר לטקסטים קצרים ולעדכונים מקצועיים ; לינקדאין לקשרים מקצועיים ויוטיוב לתכני וידאו.

הפיד האינסופי והלייקים הם רק חלק מהמנגנונים המחוכמים שהחברות הגדולות יצרו בשביל למשוך את המשתמשים לשהות יותר זמן מול האפליקציות שלהן.

ירידה נוספת בחשיפה האורגנית בפייסבוק ובטוויטר

בעבר החשיפה האורגנית הייתה רחבה למדי, אולם כיום בעמודים ( עמודים עסקיים ועמודי נושא ) ובפוסטים סטנדרטיים בטיים-ליין שלכם  היא תהיה בסביבות 2% בלבד מכלל העוקבים/חברים בעמוד פייסבוק !! 

חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך כסף ( קידום פוסטים בתשלום) . כלומר,  זוהי החשיפה הטבעית של פייסבוק או טוויטר .

שינויים באלגוריתמים , במיוחד בפייסבוק , הובילו לירידה בחשיפה האורגנית בשנת 2023 , מה שמקשה על התוכן שלכם  להיראות על ידי קהל רחב יותר.

נכון לשנת 2023 , החשיפה האורגנית של פוסטים בפייסבוק היא בטווח של 1.1% – 2.2% ( כלומר  בקושי 2 אחוז מהעוקבים/חברים שלכם רואים את הפוסטים שלכם) .  

החשיפה באינסטגרם  יחסית יותר גבוהה : % 9.4

וברשת לינקאדין :  5.3%

Today, the average organic rate is estimated to be anywhere between 1.1% to 2.2% for Facebook, 5.3% for LinkedIn, and 9.4% for Instagram

מקור  1

מקור  2: The Impact of Social Media Algorithms on Organic Content Distribution

מקור 3 : Navigating the Decline of Referral Traffic from Social Media


בסוף 2019 החשיפה  הממוצעת  בפייסבוק הייתה בסביבות 5.5%, ושנה לפני כן  7.7%.

מקור

מצב החשיפה בטוויטר

מאז שאילון מאסק רכש את טוויטר , יש ירידה משמעותית גם בחשיפה בטוויטר .

טוויטר מסתמכת כעת על "אלגוריתם בסיסי", המתעדף אך ורק מעורבות על פני עניין. הדגש על מעורבות מערער את מה שהפך את טוויטר לכלי שימושי, לא רק עבור עיתונאים אלא גם עבור משתמשים שרוצים להישאר מעודכנים במה שקורה בעולם

מקור

החשיפה האורגנית בטוויטר בשנה האחרונה 2023 היא בממוצע 0.05%

מקור

הסבר על האלגוריתם של טוויטר , 2023

מדוע טווח החשיפה האורגני של מדיה חברתית בירידה?

בשנים הראשונות  של הרשתות החברתיות , טווח החשיפה היה פשוט. אם פרסמת משהו, הוא הופיע בעדכונים של אנשים שעקבים אחריך. אבל ככל שכמות התוכן ברשתות החברתיות , שמתפרסם מדי יום גדלה באופן אקספוננציאלי, זה הפך לבלתי אפשרי.

בעיית היקף ההפצה בפייסבוק נותרה בעינה

כשאתם מייצרים פוסט ומפיצים אותו ברשת החברתית , פייסבוק חושפת אותו לאחוז קטן מהחברים או העוקבים שלכם (אוכלוסיית המדגם) כדי לבדוק את טיבו. בהתאם לתגובה שלהם המערכת מחליטה אם להמשיך לחשוף אותו לאנשים נוספים. אם הפוסט יצר אינטראקציה גבוהה באוכלוסיית המדגם, המערכת תמשיך לחשוף אותו לאוכלוסייה נוספת. זאת הדרך שפייסבוק ממיינת תוכן לדרגות איכות.

התוצאה של מבדקים אלו  ע"י האלגוריתם של פייסבוק  פירושה שהתכנים שהפצתם (בממוצע ) כפייסבוק מגיעים ל2% מהעוקבים שלכם . זה בהחלט נתון נמוך!!

הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה

האלגוריתם של פייסבוק בקבוצות פייסבוק מאד לא יציב , ואין בו עקביות מבחינת הפצת הפוסטים , לפעמים אתה רואה 1 אחוז מהפוסטים של חברי קבוצת פייסבוק ולפעמים 2 אחוז . 

 כותב  איתמר חצור, מנהל קבוצת פייסבוק גדולה : "מזהה ירידה עצומה ב post reach וכתוצאה מכך גם בצפיות בסרטים  היסטוריים בקבוצה . עד אמצע 2022 היו עשרות אלפי חשיפות ואלפי צפיות, הרי שזה הלך והתפוגג עם הזמן. היום אני מפרסם סרטים שמקבלים חשיפה של כמה מאות…"

 ( היסטוריה ישראלית , הארכיון של יונה ואיתמר חצור  בתהליך מעבר) . "

בקבוצת היסטוריה ישראלית יש 10,000 חברים והיא מתעדכנת כל יום

נתונים מתוך קבוצות הפייסבוק שאני מנהל (עמי סלנט , מידען)

"בקבוצת הפייסבוק שאני מנהל ( קבוצת ניהול תוכן דיגיטלי עם 9,000 חברים) הגיע שיעור הצפייה  הממוצע ל2% ."

גם בקבוצת  הפייסבוק חינוך 2020 – למערכת חינוך אפקטיבית יותר, ( 45,000 חברים )  שאני אחד ממנהלי התוכן בה , החשיפה אפילו נמוכה יותר ומגיעה ל1% מכלל החברים בקבוצה .

אינפלציה של קבוצות פייסבוק. כל שנה נפתחות מאות או אלפי קהילות בפייסבוק, עוד ועוד אנשים מצטרפים אבל תשומת הלב שלהם לא יכולה להתחלק בין כולן. התוצאה : מעט מאד חברים בקבוצת פייסבסוק שלכם רואים את הפוסט  שלכם ומדובר רק ב2 אחוז מכלל החברים שלכם בקבוצה!!.

 פתרונות אפשריים :

מעקב באמצעות מנגנון חדש  יחסית של פייסבוק  לקבוצות ( מבוסס AI )

https://www.facebook.com/groups/feed/

 מערכת הבינה המלאכותית שעליה מבוסס פיד הקבוצות בפייסבוק קובעת באופן אוטומטי אילו פוסטים יופיעו בפיד הקבוצות שלכם ובאיזה סדר. לשם כך היא חוזה מה יהיה מועיל ורלוונטי ביותר בעיניכם

הסבר מלא בעברית ( קישור)

מאמרים נוספים להרחבה

Social media engagement hits a new low, except for TikTok :Organic engagement and traffic from social networks has been shrinking every year.

Are The Days Of Organic Social Media Reach Over?

We analyzed 15,000 social media profiles over the last 3 years to see what’s changing with organic social media reach.

Global social media statistics research summary 2024

· · · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *