הפרומפט (Prompt): המפתח החדש למיומנויות מידע בבינה מלאכותית (דוגמאות והדרכה)

1437

המפתח לעבודה של ChatGPT ואחיו הוא הפרומפט (Prompt), כלומר ההנחיות שנכתוב כדי לקבל את התוצאה הרצויה: "תכנן לי טיול של שלושה ימים במנהטן באוגוסט, כולל מוזיאונים מומלצים וקניות". את התוצאה אפשר לטייב שוב ושוב ("תחליף את המטרופוליטן במוזיאון אחר"; "תארגן מחדש לפני קרבה גיאוגרפית") עד שנהיה מרוצים.

יש לך המלצות לכתיבת פרומפט טוב?

 נשמע שזה המפתח.
"פרומפט טוב יוציא מ-ChatGPT ודומיו תשובות טובות, ויש כמה דרכים להוציא ממנו יותר. לא להשתמש בשפה כללית, להגביל את הבקשה ולא לבקש יותר מדי דברים בבת אחת. לפשט. תחשבי שאת מדברת עם רובוט – מה יעזור לו לתרגם את הבקשה שלך לשפה פשוטה?".

מקור וקרדיט : ד"ר רועי ששון

מה זה פרומפט?

"הפרומפט זה המשפט שאומרים למכונה", מסביר מתי מריאנסקי שבהשכלתו הוא אמנם מהנדס תעשייה וניהול, אבל רוב הקריירה שלו עסק בעיצוב גרפי, אנימציה ותכנות. "המשפט 'כלב על דשא' מביא תוצאה די משעממת ובשביל תמונה מקצועית ומגניבה יותר, צריך לדעת מה לכתוב. פרומפט טוב מדייק את סוג הכלב, מה הוא עושה, אפשר להוסיף תאורה בצבע מסוים או למשל סגנון תמונה משנות ה-50'. ככל שהבקשה יותר מדויקת התוצאה תהיה פחות אקראית".

ערן מחלו, בן 49 מגבעתיים, הוא מעצב גרפי ועורך וידיאו בתחום ההייטק שהחל ללמוד את סודות המקצוע של פרומפטים מנצחים. על השאלה איך מנסחים פרומפט טוב הוא אומר "זו שאלה מצוינת שגם אני שואל את עצמי כשאני מקבל תוצאות וכשאני רואה עבודות. יכולת טובה זה קודם כל לברור את המילים ודווקא לצמצם אותן. כשכותבים פרומפט למכונה היא מקבלת את הפקודה בצורה הייררכית, המילה ה-16 לא משפיעה על התוצאה כמו המילה הראשונה והשנייה. צריך לדעת לכתוב מתומצת, מדויק ונהיר".

דוגמה לפרומפט לא טוב לפי מחלו היא Blond woman at the beach in Tel Aviv. "אין במשפט הזה סגנון, טכניקה, סוג התוצאה, איור או תמונה למשל. לעומת זאת, משפט מוצלח יותר יהיה: Realistic photograph of a blond woman standing on a beach in Tel Aviv.

"יש אנשים עם קושי בשפה או בתחביר וזה משפיע מאוד על כתיבת המשפטים והבינה המלאכותית יכולה להתבלבל בקלות. צריך לשייף את הפורמפטים ודווקא להחסיר מילים כדי להגיע לתוצאות יותר טובות מאחרים. כל המוסיף גורע במקרה הזה", אומר מחלו.

מקור

דוגמאות לפרומפטים יעילים

?Can you provide me with some ideas for blog posts about diversity and inclusion

Generate a healthy meal plan for 7 days and give me the shopping list

?Can you suggest some self-care activities for stress relief

פרופסור סיגל תפארת

דוגמאות לפרומפטים שימושייםקישור

פרומטים – ההיבט החינוכי

מכון מופ"ת :

אוגדן פרומפטים מנצחים ללמידה ולהוראה

אחד האוצרות הגדולים ביותר לשימוש יעיל ב-ChatGPT הוא רשימת הפעלים המפורטת בטקסונומיה של בלום. פעלים ממלאים תפקיד מכריע בשימוש בשפה האנושית ויכולים להביא לתוצאות שונות לחלוטין רק על ידי שינוי הפועל בו נעשה שימוש. עבור דוברי עברית שאינם דוברי אנגלית כשפת אם, הניואנסים השונים של פעלים אלה לעיתים חומקים מאיתנו ולכן לעיתים קיים פער בין מה שרצינו לקבל לבין התוצאה עצמה.

אוגדן הפרומפטים הזה נכתב כדי לסייע לכם להתגבר על כך. במיוחד עבורכם, פיתחנו אוסף של 31 פרומפטים מדויקים שנוסחו בראש ובראשונה למטרות למידה והוראה. פרומפטים אלה נועדו לעזור לכם לייעל את זרימת העבודה שלכם ולהשיג ChatGPT, למקסם את הפוטנציאל של מודלי שפה גדולים כמו תוצאות טובות יותר באופן משמעותי מהמערכת.

האוגדן מחולק לשישה פרקים, שכל אחד מהם מתאים לאחת משש הקטגוריות בטקסונומיה של בלום. הפרומפטים נותנים מענה למגוון רחב של נושאים ומשימות המתאימים מטרות למידה מגוונות. וגם לרתום את מלוא ChatGPT ומאפשרים גם לקבל הבנה עמוקה יותר של איך לתקשר ביעילות עם הפוטנציאל של המערכת. כמובן שתוכלו גם להתאים את הפרומפטים כדי לקבל תשובות מדויקות ורלוונטיות יותר, ובכך לשפר את חווית הלמידה הכוללת.

הפרומפטים באוגדן תוכננו להיות תואמים לכל הגרסאות של ChatGPT, כולל הגרסה החינמית. האוגדן נועד נכתב עבור משתמשים מתחילים ומנוסים כאחד ומאפשר לכם לממש את מלוא הפוטנציאל של ChatGPT למטרות למידה וחינוך.

קישור לאתר ההזמנות של מכון מופ"ת

איך לנסח Prompt* פרומפט מיטבי? מדריך למורים

The 9 Best Tips for Using AI Prompts for Writing

באנגלית יש כבר אפליקציה של מחולל PROMPTS

AI Prompt Generator

4 Google Bard search prompting tips for IT pros

התנסות באמצעות  הצ'אט בארד של גוגל פועלת אחרת מחיפוש Google. בעוד שאילתת חיפוש בגוגל מסתמכת על קבוצה אחת של מילות מפתח, בארד מקבל הנחיות בשפה טבעית: אתה מזין משפט או פסקה מלאה כדי להעביר את מה שאתה רוצה. ובעוד ש-google.com מתייחס לכל חיפוש כשאילתה יחידה וחד-פעמית, bard.google.com מאפשר לך להעמיק ברציפות עם הנחיות נוספות המתייחסות ומרחיבות תגובות קודמות.

קישור

· · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *