בית הספר הווירטואלי : תמונת מצב , אוגוסט 2023

849

מאת: חפציה בן ארצי

"שבוע חשיפה של הקמפוס – סליחה – בית הספר הוירטואלי של משרד החינוך . אתמול בבוקר התקיים מפגש מטה -שטח, והבוקר עם הנהלת המחוז. ביום שלישי – צוות פנימי במחוז, מכינות לקראת יום רביעי את החשיפה לכל המנהלים במחוז.

בתור מדריכת תקשוב בשבתון, היה לי חשוב לקחת יום הדרכה מעניין במיוחד, ואני חושבת שיש ב'קמפוס הוירטואלי' את הפיצ'רים הרצויים:

חיבור בין תחומים – ה'תקשוב' כבר לא תחום לו בנפרד ושאר תחומי הדעת מנסים לעקוף אותו בזהירות. התוכניות ב'מטריה' מחוברות ומדברות אל כל התלמידים.

סביבה אחודה – מצד אחד יש פה המון סוגי תוכניות, ומצד שני – סוף סוף יש שער אחד לכולן, שאם תסתכלו באתר פורטל (הוא עדיין בהרכבה, אל תתרגשו מחפיפה של אלמנטים ומהעובדה המצערת שכל הכפתורים עוד לא פעילים) תוכלו לראות שהתראות והלו'זים מכל התוכניות מתאגמים למקום אחד.

פרסונליזציה – התלמיד בוחר איך ומה הוא לוקח. כמובן שיש תוכניות שתלויות בהזמנת מנהל (למשל 'מקפצה אישית' – זריז! רק עד ה20.8 מנהלי חטב יכולים להזמין קורסים), אבל הרוב פתוחות וגמישות. התלמיד לוקח, מתקדם, ומקבל גם מעטפת תומכת (מתחיל בבוט ועובר לתומך אנושי אם צריך).

אז הבוקר העלינו במחוז אתר קטן שיחזיק כמה שיותר מידע, כדי שלא יישארו שאלות פתוחות. (#סליחה ג'ניאלי, אני פחות מתחברת..)
קישור

ראו גם:

פרסונליזציה ומצוינות אישית – אגף מו"פ ניסויים ויוזמות

 פרסונליזציה היא מגמה עולמית שבאה לידי ביטוי בעולמות רבים ומגוונים ומביאה לפתחנו, במשרד החינוך, את הצורך בקידום נושא זה תוך שילוב עולמות וירטואליים אנושיים ופיזיים.

אנו יוצאים בפיילוט משותף של אגף מו"פ וחטיבת תקשוב וטכנולוגיות בחינוך בו נפתח מודלים משולבים התומכים בקידום פרסונליזציה בית ספרית ומצוינות אישית. בפיילוט זה נתנסה בלמידה בבית ספר ווירטואלי שמותאם לתלמידים ותלמידות מכל רחבי הארץ מכיתה ז' ועד כיתה י"ב, ומשמש מערך משלים ומתגבר של תכניות דיגיטליות בהתאמה אישית ללומד, בהוראה מותאמת, איתור והתנסות יישומי בינה מלאכותית משלימים.

הפרויקט

מסלול הפיתוח יפעל בשנת תשפ"ד עם אפשרות להארכה לשנת פיתוח נוספת. הפיתוח יתקיים בשלושה צירים הכוללים:

  1. יצירת אבטיפוס המשלב בין הרכיבים הוירטואלים והפיזיים
  2. פיתוח ב co עם המוסדות המתאימים לעיצוב ויצירת מודלים יישומיים לכדי גרסאות בטא
  3. התנסות במקביל לגרסאות בטא נבחרות, לשם דיוק בתהליך הפיתוח עצמו.

המסלול מתקיים בשותפות חטיבת התקשוב והטכנולוגיה וגורמים נוספים מהמשרד תלווה ע"י צוות פיתוח מאגף מו"פ תוך שימוש במתודולוגיות פיתוח חדשות המבוססות על חשיבת עתיד, חדשנות מערכתית ואחראית ובחינת אפשרויות רלוונטיות ליצירה משותפת עם בינה מלאכותית.

למסמך המלא של אגף מו"פ ניסויים ויוזמות (משרד החינוך)

· · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *