מאגר קישורן : תמונת מצב 2014

13633

המימשק החדש של מאגר חומרי הלמידה "קישורן"  הוא שיפור מהותי של שימושיות מאגר מידע חינוכי חשוב זה  ושדרוג מידעני יעיל ביותר .

מבחינת השימושיות (  usability) תהליך דליית המידע הוא עתה מאד אינטואיטיבי וקל מאד. ההתמצאות והניווט מאפשרים עתה לכל מורה גם ללא הדרכה קודמת להפעיל בצורה מושכלת ומיטבית את מנגנון החיפוש הפרמטרי.

kishuran logo

קישור למאגר קישורן

כך נראים שדות החיפוש הפרמטריים של מנוע החיפוש במאגר קישורן :

kishuran 2 start

דוגמא לחיפוש מורכב הכולל סינון של שדות החיפוש במאגר קישורן

kishuran 1

sp_g בחיפוש הנ"ל, ניסתה המורה גילה  (הנערכת להכנת מערך שיעור לקראת חג הפורים) לחפש חומרי למידה על פורים , המתאימים לביה'ס יסודי וחט"ב , בתחומי הדעת של יהדות ומורשת , כאשר סוג החומר הם דפי עבודה הנמצאים בקבצי WORD .

החיפוש עפ"י מאפיינים ( פרמטרים) הוא מעתה ברור מאד ונהיר מאד לציבור המורים  והמחנכים  בבתי הספר שהם המשתמשים העיקריים של מאגר מידע חינוכי זה. ניתן  להוסיף לחיפוש איפיון גיל או / וגם איפיון של סוג חומר המבוקש.  בחירה בתחום בלבד, תאחזר מהמאגר את כל הפריטים בתחום המבוקש.

מאגר הקישורים קישורן של הסתדרות המורים הקרן לקידום מקצועי, מציע למשתמשים קישורים לחומרי למידה בלתי מבוקרים הנמצאים בנבכי האינטרנט. החומרים אותרו על ידי מידענים, מופתחו וקוטלגו, ומוצעים למשתמשים בממשק קל ונוח.

במאגר קישורן עובדים מידענים מקצועיים המאפיינים וממיינים את החומרים על פי מקצועות לימוד, לפי קבוצות גיל מתאימות וסוגי החומר. פעולות האיסוף ,הסינון והקיטלוג השיטתיות הפכו את מאגר קישורן למאגר המידע החינוכי השימושי והמועיל ביותר לציבור המורים בישראל. השימוש במאגר קישורן הולך וגדל מחודש  לחודש.

עד כה קוטלגו במאגר קישורן כ-70,000 אלף פריטי מידע חינוכיים ועוד היד נטוייה .

מאגר קישורן  נחשב בקרב ציבור המורים בישראל כשימושי ומועיל  יותר בהשוואה למאגרי חומרי הלמידה האחרים  שפיתח משרד החינוך .

השדרוג הטכנולוגי בוצע ע"י בית התוכנה דרונט עפ"י התכנון של מנהל המאגר , אבי מזרחי , מטובי המידענים בישראל.

sp_g קישור למאגר קישורן

ראה גם :

מאגר קישורן – תמונת מצב 2010

הכירו את מאו"ר – מאגר אובייקטי למידה ברשת -מבית מיט"ל

השימוש במאגרי מידע דיגיטליים כמסייעים למורה ככלי פדגוגי בעבודתו

משאבי הוראה למורים בין תפיסה מרכזית לתפיסה מרחבית יישובית

מאגר משאבי הוראה חדש בשרתי "תקשוב דרום"

פורטל התוכן החינוכי של משרד החינוך  (פורטל התוכן החינוכי הוא קטלוג התכנים הדיגיטליים המרכזי של משרד החינוך, הכולל תכנים ממגוון מקורות: ספקי תוכן מאושרים, מורים, משרד החינוך ועוד. נכון לרגע זה כולל הפורטל מעל 4,000 פריטי תוכן דיגיטליים, ומבקרים בו מדי חודש אלפי מורים)

במגזין יחידות ההוראה, המפורסם ע"י משרד החינוך  מדי חודש, ניתן למצוא את הרשימה העדכנית של יחידות הוראה שפותחו על ידי מורים. ובנוסף, ניתן למצוא בו גם תכנים נוספים שהמשרד פתח ומנגיש באופן חופשי למורים. בעמוד ה-facebook בנושא תוכן דיגיטלי וספרי לימוד דיגיטליים ניתן למצוא עדכונים, דיונים ומידע בנושא פורטל התוכן ויחידות הוראה דיגיטליות.

sp_g קישור למאגר קישורן

keyword in green  2012

המטלה

  • יש לערוך חיפוש מעמיק במאגק קישורן
  • לאתר ולבחור 4 פריטי מידע מתחום הדעת שלכם
  • לדווח על כך בפורום/מרחב הקבוצה בפייסבוק
· · · · · · ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *