תערוכת טכנולוגיית החינוך BETT בלונדון בחודש מרץ 2022 : הנבחר שבמבחר

1122

הקדמת עורך האתר , ידע וסקרנות דיגיטלית , עמי סלנט , מידען :

השנה נבצר ממני להגיע לכנס ותערוכת הטכנולוגיה בחינוך  BETT 2022 שנערך בחודש מרץ 2022 בלונדון , אבל עמיתי בארץ ובעולם דיווחו לי על הפלטפורמות והיישומים החינוכיים המעניינים וגם על הזוכים ואני משתף את המידע בסקירה זו .

תערוכת BETT, התערוכה הגדולה בעולם בתחום טכנולוגיות החינוך. בתערוכה זו  בלונדון השתתפו כ- 850 חברות מובילות, 103 סטארט-אפים חדשים ומרתקים ומעל לכ-34,700 משתתפים (131 מדינות מיוצגות) מקהילת החינוך העולמית, בתערוכה ניתן היה לחוות ולהכיר את החינוך העתידי, כמו גם לגלות את תפקידה של הטכנולוגיה והחדשנות בעולם החינוך המאפשר לכל המחנכים והתלמידים להתקדם ולהוביל.

כ 20 אלף איש נציגי האקוסיסטם הגלובאלי שיתפו במידע ובנעשה בתחום האד-טק בארצם כאשר ברקע אתגרי מגיפת הקורונה ומלחמה באירופה, שמעמיקים את הצורך בשילוב סביבות למידה דיגטליות חדשות.  בין המשתתפים היו  אנשי חינוך מורים ומורות, נציגי רשתות חינוך, גורמי ממשל, ויזמים מכל רחבי העולם, שבחנו את  המגמות החדשות, לשיפור בתי הספר והתאמתם למאה ה-21, מאחר ומערכות החינוך מתקשות לעמוד בקצב השינויים שמביאה המהפכה הדיגיטלית. במטח ציינו כי:" בשנים האחרונות ניכרת נהירה של יזמים שמגיעים אל תחום החינוך מתחומים אחרים, ומביאים איתם גישות חדשות וטקטיקות מרעננות. השוק עובר התבגרות מדהימה ומשלב טרנדים מרתקים כמו שימוש בפלטפורמות המאפשרות למידה אישית, שימוש בבוטים וממשקי שיחה, חוויות ״שוברות מסך״ שמשתמשות בטכנולוגיות AR ו-VR כדי ליצור חוויות למידה ועוד".

כותבת מור קנדי  מישראל שביקרה בתערוכה :

"בימים האחרונים הייתי בכנס Bett וlearnit  בלונדון. לאט לאט אעלה את המסקנות שלי מהכנס לכאן.

נתחיל בכללי- היה כנס מטורף! הרבה הרצאות מעניינות, מאות חברות מציגות ואווירה משגעת. בניגוד לפעם הקודמת שהייתי (לפני כשלוש שנים), היו פחות אנשים (בכל זאת, קורונה). לאורך כל 3 הימים הייתה אוירת fomo, לא משנה מה כמה ראינו, התחושה היא תמיד שפספסנו כי היה עוד הרבה מה לראות ולשמוע, אבל אין מה לעשות, אי אפשר הכל…

המגמות הבולטות שהיו בכנס השנה (לפחות ממה שאני ראיתי)– רובוטיקה, הרבה מערכות למידה בסגנון קלאסרום או אופק (מערכות עם המון כלי הוראה ולמידה מוכנים). היו כמובן גם חברות שהציגו כלים של מטאוורס (סביבה וירטואלית), אבל מודה שחשבתי שזה יהיה חלק הרבה יותר משמעותי בכנס ושיהיו הרצאות רבות בנושא, אבל לא כך היה.

יש הרבה חברות גלובליות שהוסיפו מחלקות של חינוך למשל i robot, lego ועוד המון חברות…

לצד כל הכנס, כל הזמן עלה השיח של "מה המטרה? לשם מה? איך?"- קודם כל לחשוב על מטרות החינוך שלנו, מה אנחנו רוצים להשיג? רק אחר כך מגיע הזמן לחשוב אם ובאילו כלים טכנולוגיים נשתמש. תזכורת חשובה כל כך!  "

מקור

הנבחר שבמבחר

COOL היא עוזרת ההוראה הוירטואלית שתומכת במורה בכל יום, בכל שלב.

בעוד שהמורה מביא ידע, מיומנויות, אסטרטגיה ואישיות כדי להפוך כל יום בכיתה למשמעותי, פלטפורמת COOL דואגת לכל המכלול של הטכנולוגיות בחינוך ומאפשרת למורים להפעיל בקלות  את הכלים הדיגיטליים ולנצל את זמן ההוראה  הפדגוגי שלהם במלואו. זה משחרר את המורים מהצורך להתמודד עם הכלים הדיגיטליים ומאפשרת להם להשקיע את האנרגיה שלהם בעשייה  הפדגוגית : ללמד, לעורר השראה ולעורר עניין וסקרנות.

עם טכנולוגיית הענן שלה פלטפורמת  COOL מציעה לוח מחוונים ידידותי למורה עבור כל האפליקציות החינוכיות הרלוונטיות עם כניסה אחת בלבד; ניטור מעודכן  של מכשירי ומחשבי התלמידים; תמונה מצב של הלמידה המקוונת ועוד .

פלטפורמת COOL  הייתה בין המועמדים המובילים לזכייה בפרס  BETT השנה .

למידע נוסף אודות COOL

קישור 2

 EvidenceB מפתחת ופורסת משאבי למידה מותאמים ללומד ( אדפטיביים)  עבור תלמידים בחינוך היסודי והתיכוני ולמוריהם.

היכולת של פלטפורמת  EvidenceB היא לייצור  למידה מותאמת אישית, משאבי הלמידה האדפטיבית של המערכת החדשנית הזו  מבוססים על שילוב ומחקר של  3 תחומי מפתח: מחקר קוגניטיבי עדכני על האופן שבו מוחם של ילדים לומד ידע בסיסי, בינה מלאכותית להתאמת הלמידה לתלמיד,  והצגת התכנים באמצעות עיצוב  UX/UI המקדם מעורבות ותמיכה בתלמידים, כל אלו, מופעלים ומסונכרנים בעקבות החלטות פדגוגיות  של מורים הנעזרים בניתוח נתונים ומחוונים דיגיטליים (דשבורדים)  מועילים .

מפתחי פלטפורמת  EvidenceB  הצליחו לעצב פתרון למידה מותאם אישית המאפשר לכל תלמיד ללמוד בקצב אישי ולדרבן אותו לכך .

פלטפורמת  EvidenceB  הייתה בין  המועמדים  המובילים  לזכייה בפרס BETT  השנה .

למידע נוסף , קישור 1

קישור 2

קישור 3

Learning Ladders,- מערכת הערכה אינטגרטיבית לבתי ספר באנגליה ובאוסטרליה

מה היא מערכת סולמות למידה?

מערכת סולמות למידה מספקת הערכה החורגת הרבה מעבר להערכה פדגוגית רגילה כדי לתמוך ביעילות בהוראה ובלמידה בכל ההיבטים הפדגוגיים והתמיכה הנדרשת.  הפלטפורמה המקוונת החדשנית הזו מספקת כלים לניהול תכניות לימוד והערכתם בכל שלבי הלמידה ובכל שפה.  המערכת מספקת ניתוח נתונים עבור מורי ומנהלי בית ספר תוך שילוב בין הערכה מעצבת ובין והערכה מסכמת כדי להקנות  למורה ( וגם להורים !! ) תמונה רחבה  ונכונה יותר לגבי כל ילד והתקדמותו בלימודים.

 המערכת המקוונת מסייעת למורים לקבל תמונה טובה יותר של התקדמות הלומדים בכיתה ותורמת למסע הלמידה האישי של כל תלמיד והתמיכה הנדרשת בו .

המערכת חוסכת למורה זמן מבחינת תהליך ההערכה ומקלה רבות על העומס שלו .

פלטפורמת Learning Ladders, זכתה בפרס BETT  לשנת 2022

למידע נוסף , קישור 1

קישור 2  

קישור 3

Kaligo– מערכת מקוונת לשיפור כתיבה ואיות

אוריינות כתיבה  מהווה את היסודות להצלחה בחינוך. Kaligo היא פלטפורמה יעילה ומועילה  לשיפור התנסות לכתב היד עבור כל התלמידים ללא קשר ליכולתם, כלי  דיגיטלי חיוני לצמצום פער ההישגים בבתי ספר יסודיים.

פלטפורמת קליגו, המתאימה במיוחד לתכנית הלימודים המוקדמת והבסיסית באנגליה , משתמשת בבינה מלאכותית כדי לעזור לתלמידים להתקדם בכתב יד, ובאיות הנכון תוך התאמת  דרישות קצב הכתיבה והאיות  בנפרד לכל תלמיד באמצעות סדרה של חצים וצבעים בזמן אמת על המסך כדי להראות לילדים אם הם בדרך לכתיבה הנכונה והטובה הנדרשת מהם.  אם האיות והכתיבה מדויקים הצבע הירוק מעיד על הצלחה; אם הם לא נכונים, החצים האדומים מראים לילד כיצד הם יכולים להשתפר ולעלות על המסלול לשיפור הצלחה . לאחר מכן, קליגו מספקת למורים תיעוד ממוחשב של יכולת הכתיבה של כל ילד וגם תעקוב אחר התקדמותם המתמשכת, ו ובכך מעניקה למורים תמונה אמיתית של כישורי הכתיבה הנוכחיים של הילד.

פיתוח חדש זה אמור לחולל מהפכה כיצד ילדים צעירים יותר לומדים את היסודות של כתב יד. באמצעות Kaligo מורים יכולים להעביר את השיעור, לספק התערבויות מיידיות ואינדיבידואליות, כמו גם לעקוב באופן פעיל אחר ההתקדמות של כל ילד בכיתה. הכל מבלי להוסיף לעומס העבודה שלהם.

פלטפורמת Kaligo  זכתה בפרס BETT  לשנת 2022

קישור 1

קישור 2

קישור 3

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *