ההשלכות של סגרי הקורונה ומגיפת הקורונה על מערכות חינוך בעולם : הואץ המעבר לבתי ספר וירטואליים בארה"ב

754

מערכת בתי הספר השנייה בגודלה בקולורדו, Jeffco Public Schools, הכריזה לאחרונה על תוכנית למידה מרחוק היברידית  בהיקף מלא בכל רמות הכיתות במחוז . בעקבות היוזמה החדשה תלמידים יוכלו לקיים אינטראקציה מקוונת  קבועה עם מורים, לקבל הדרכה פרטנית מקוונת ,  אבל גם להישאר מחוברים לבתי הספר השכונתיים שלהם, ונפגשים עם המורים שלהם לפחות פעם בשבוע.

חלקם של המורים יילמדו מרחוק  וחלקם בבית הספר . לא הייתה התנגדות של ההורים למעבר ללמידה היברידית , להפך , מרביתם תומכים במהפך החינוכי  הזה.

"אנחנו לוקחים את כל מה שלמדנו מהמגיפה – ואחרים למדו – והולכים איתה קדימה ", אמר מאט וולש מפקח החינוך הראשי במחוז . המפקח, מעריך כי 1,000 עד 2,500 תלמידים יירשמו  לתכנית הלימודים ההיברידית במהלך השנה הראשונה, החל מהסתיו הקרוב.

באזור וושינגטון, מחוז מונטגומרי נערכים גם ליישום של תוכנית לימודים מקוונת היברידית מלאה .  מפקחת המחוז אמרה בראיון לעיתון "וושינגטון פוסט" כי "המגיפה עזרה לנו לראות שזה אפשרי ואפשר לעשות זאת היטב",

מחקר של תאגיד המחקר ראנד , Rand Corp, ארגון מחקר ללא מטרות רווח, מצא שכ-2 מתוך 10 מערכות בתי ספר  בארה"ב כבר אימצו  מודל היברידי של בתי ספר וירטואליים, או מתכננים או שוקלים את הרעיון.

אבל יש גם התנגדויות ולא בהכרח של ההורים אלא של איגודי המורים .

"למידה מרחוק היא תוספת, לא תחליף, להוראה בבית הספר", אמרה רנדי וינגרטן, נשיא הפדרציה האמריקאית של המורים, והדגישה כי הלמידה בכיתה היא הטובה ביותר עבור רוב התלמידים וכי למידה מרחוק יכולה להיות בידוד אינטנסיבי.

חבילת ההצלה התקציבית הענקית בעקבות  הקורונה שנחתמה בחוק על ידי הנשיא ביידן כוללת כמעט 123 מיליארד דולר לבתי ספר ציבוריים ב-K-12, והמחוזות נדרשים להוציא לפחות 20 אחוז מהמימון שלהם על התערבויות פדגוגיות מבוססות ראיות כדי לטפל באובדן למידה. מחוזות ברחבי ארה"ב  מתכוננים עתה לנצל תקציבי עתק אלו גם  לפיתוח מערכות למידה מקוונות במתכונת היברידית.

מקור : עיתון הוושינגטון פוסט  , מרץ 2021

How the pandemic is reshaping education

By Donna St. GeorgeValerie StraussLaura MecklerJoe Heim and Hannah Natanson

MARCH 15, 2021

ראו גם :

בעיתון " הארץ" מדווחת שירה קדרי-עובדיה על התנגדויות הורים בישראל לשינוי מתכונת למידה בבתי הספר התיכוניים , בעיקר נוכח המעבר ליום למידה מקוון בשבוע.

בתי ספר ברחבי הארץ החליטו לנצל את הניסיון שנצבר בזמן הקורונה, ולוותר על יום לימודים פרונטלי. "זו הזדמנות ללמידה עצמאית, מיומנות נדרשת במאה ה-21", אומרת אחת המנהלות, אך יש הורים שחוששים: "הילדים ישבו בבית במשך חודשים, זה מגוחך"

לסקירה

· · · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *