רשתות חברתיות מבוססות אודיו : תמונת מצב 2021

1389

הטרנד האחרון באינטרנט בעיקר ברשתות חברתיות הוא הוספת מרחבי פעילות מבוססי אודיו וכולם ממהרים לפתח את התחום של אודיו , אם כי לא ברור אם המדיה הזו תרחיב את גבולות הEngagement אשר ברוב הרשתות החברתיות היא לא גבוהה.

פייסבוק

Soundbites

הרשת החברתית  פייסבוק הכריזה על פורמט חדש לחוויות אודיו חברתיות בשם Soundbites, באמצעותו ניתן יהיה לשתף קטעי קול קצרים ויצירתיים על גבי הפלטפורמה. הפורמט החדש ייבחן במהלך החודשים הקרובים בקרב קבוצת יוצרים מצומצמת, לפני שיושק לכלל המשתמשים. כמו כן, היישום יגיע עם עורך אודיו יעודי על מנת לעזור למשתמשים לערוך את ההקלטות לפני הפרסום.

כלים חדשים ליצירת אודיו

החברה הודיעה כי היא עובדת על כלי חדש ליצירת קטעי שמע, שיהיה זמין לשימוש בתוך האפליקציה הראשית (פייסבוק). הכלי החדש מתבסס על טכנולוגיות שמע מגוונות ויאפשר לאנשים לשנות קול, לתרגם דיבור לטקסט, "לערבב" בין קטעי שמע שונים ולהשתמש בפילטרים, אפקטים קוליים וקטעי סאונד מגוונים. 

פודקאסטים

כמו כל הפלטפורמות הגדולות, גם פייסבוק מסתערת על שוק הפודקאסטים הצומח. החל מהחודשים הקרובים, הרשת החברתית תאפשר להאזין לשידורי אודיו ישירות מתוך האפליקציה שלה, גם כאשר היא "רצה ברקע". לדברי החברה "הפלטפורמה תסייע לאנשים לגלות פודקאסטים חדשים בהתבסס על תחומי העניין שלהם, להגיב על פרקים שונים ולהמליץ עליהם לחבריהם".

הגרסה שלה ל"קלאבהאוס"

זה היה רק עניין של זמן: פייסבוק תשיק בקרוב את Live Audio Rooms – הגרסה שלה לרשת החברתית הצומחת "קלאבהאוס". הפלטפורמה תאפשר פתיחה של חדרי אודיו בשידור חי בפייסבוק ובמסנג'ר אשר יהיו זמינים לשימוש במהלך החודשים הקרובים.

מקור : ינון בן שושן , 20 לאפריל 2021

הרטרו חוזר לאופנה: כל מה שצריך לדעת על שירות האודיו החדש של טוויטר

הרשת החברתית טוויטר מתכננת להשיק החודש לכלל המשתמשים את שירות האודיו בשידור חי שלה, שאמור להתחרות באפליקציה שנחשבת לאחד הלהיטים הגדולים של התקופה האחרונה, "קלאבהאוס" • שיחות בשידור חי מובילות את הקהל לחזור לאודיו ולעזוב קצת את הוויזואלי

מה זה טוויטר ספייסס?

בדומה לקלאבהאוס, גם ב-Spaces, טוויטר מאפשרת למשתמשים לנהל שיחות אודיו בשידור חי. משתמשים יכולים לפתוח ספייס (מרחב) או להשתתף בספייס פתוח של שיחות אודיו בשידור חי בנושאים שונים כשהחדרים עצמם נקראים Spaces. הנושא של החדר נקבע על ידי המארח וזה יכול להיות כל נושא שבעולם, כפוף לחוקי הקהילה של טוויטר. לאחר סיום של ספייס, התוכן לא יהיה זמין באופן פומבי ברשת החברתית. לעומת זאת, ענקית האינטרנט אמרה שהיא שומרת עותקים של החדרים למשך 30 יום למצב אם יצרכו לבדוק אם הפרו את כללי טוויטר. במצב שיש חשד לכך, טוויטר יכולה לשמור על התוכן ולהאריך את הדדליין, כדי לבחון את המקרה יותר טוב.

מקור : נבו טרבלסי , 19 באפריל 2021  

התובנה העיקרית שלי מ- Spaces של טוויטר בינתיים: התפיסה שלי של צייצנים מסוימים השתנתה לאחר שמיעת קולם.ן ו/או האופן שבו הם מתנסחים ורבאלית. מישהו מסוים שנשמע לי מתלהם בטוויטר נשמע פתאום כאדם רגוע, שקול ומחושב. תזכורת שהבועה הזאת לא תמיד עושה חסד לאדם שמאחורי היוזר.

 מקור

מה ההבדל בין קלאבהאוס לספייסס? 

למען האמת, אין הרבה הבדל בין המתחרות. הכלי דומה ופועל באותו האופן, אם כי התפוצה היא שונה. בעוד שקלאבהאוס זו רשת חברתית שלמה רק לטובת החדרים הללו, בספייסס זה פיצ'ר בתוך רשת חברתית שמנסה להתחרות בכל הזירות. כשבקלאבהאוס מחפשים חדרים על תחומי עניין, בסטוויטר אתם תראו את הספייסס של אלו שאתם עוקבים אחריהם או רלוונטיים. זה מצטרף לפיצ'ר נוסף לא כזה ישן של טוויטר, שנקרא Fleets, הסטורי של טוויטר. טוויטר מנסה כמובן להיכנס לעולמות האלו, בדומה לשאר ענקיות האינטרנט, כך שאין חידוש משמעותי.

האם הבאז סביב קלאבהאוס מתחיל להתפוגג?

ודווקא כשקמות מתחרות ושירותים נוספים, צריך לשאול האם הבאז סביב קלאבהאוס מתחיל להתפוגג? האמנם דווח לאחרונה כי בתום סבב הגיוס האחרון, הרשת החברתית מוערכת בכ-4 מיליארד דולרים, ולצד ההתלהבות של המשקיעים – המשתמשים עצמם פחות חוגגים במועדון. חלק מהמשתמשים שכבר קיבלו הזמנה, מספרים שהם לא ממש מוצאים את עצמם שם. הם טוענים שהבשורה של קלאבהאוס הייתה מובילי דעת הקהל ואישי ציבור. אם דמויות מוכרות ומעניינות מפסיקות להצטרף לחדרים, וההיצע של החדרים פחות מעניין – המשתמשים לא יהיו מעוניינים להישאר. וזה מה ששונה בספייסס ובשירותים האחרים שיוצעו: כי ההיכרות תהיה על בסיס החברים, העוקבים ואלו שאנחנו עוקבים אחריהם – כך שתחומי העניין, המשתקפים ברשימת המעקב שלנו, יכולים להיות רלוונטיים יותר והתאמת התוכן עשויה להיות מדויקת יותר.

מקור : נבו טרבלסי , 19 באפריל 2021  

מה הופך את המגמה הזו לכל כך פופולרית?

קלאבהאוס וספייסס עכשיו מייצרים משהו שהיה מאוד חסר – אותנטיות. "אתם יכולים לפתוח שיחה, והדברים שם לא מהוקצעים – יש פה משהו אחר", מסבירה ד"ר לירז מרגלית, חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי מהמרכז הבינתחומי. "יש פה ספונטניות, וזה בין הגורמים שמובילים להצלחה בזה. בפייסבוק ובאינסטגרם אנשים חושבים על כל דבר, איזו תמונה ובאילו מילים להשתמש. כאן, אנחנו מדברים על תוכן ספונטני בשידור חי. זה המקום של הריל טיים, וכאן באה לידי ביטוי האותנטיות. היא מושכת והיא מאוד מקסימה את האנשים, אגב זה מה שיכול לקחת את זה גם למקומות רעים כמו קללות". לצד האותנטיות והספונטניות, השתתפותם של מובילי דעות או דמויות מאוד מוכרות בזירות האלו, מושכת אנשים.

מקור : נבו טרבלסי , 19 באפריל 2021  

אודות רשת קלאבהאוס

רשת קלאבהאוס אינה מיועדת לשיחות המוניות ומבולגנות, אלא בעיקר כדרך של הקהל לעקוב אחרי אנשים שמעניינים אותם. אפשר לעקוב אחר משקיעי היי-טק, סלבריטאים, פוליטיקאים או עיתונאים – ולהאזין לדבריהם. זו דרך להאזין להרצאות, ראיונות, פאנלים וסיפורים בשלל נושאים – כמו תרבות, פוליטיקה והיי-טק. זה מזכיר קצת פודקאסטים, אך בגרסה הפחות רשמית והבלתי מהוקצעת שלהם, עם אלמנט של שידור חי והשתתפות הקהל סטייל שיחות זום המוניות. בכך קלאבהאוס פותחת לכל אחד את האפשרות לשדר באופן קולי לקהל רחב, בלי החסמים המינימליים של הקמת והפצת פודקאסט. 

מקור

עבור מי שעוד לא שמע עליה, קלאבהאוס היא שילוב בין פודקאסט לייב לבין רשת חברתית דוגמת פייסבוק או אינסטגרם. כמו בכל רשת חברתית, למשתמש יש אפשרות לעקוב אחרי אנשים או נושאים שמעניינים אותו, אבל בשונה ממנה, השיח הוא באודיו בלבד – לא בצ'ט ולא בווידאו.

מי שיזכה להיכנס אליה יפגוש בעמוד הראשי ברשימת חדרים, שלכל אחד מהם נושא וחוקים משלו. חלק מהם מאפשרים שיחה חופשית בין כלל המשתתפים, אחרים מתפקדים כמעין פאנל שבו דובר ומאזינים.

כל חבר רשאי לפתוח חדר בעצמו, לקבוע את החוקים ולהזמין את שאר משתמשי הפלטפורמה להצטרף. בעמוד הראשי ניתן גם למצוא את רשימת המשתתפים בכל חדר, ונדמה שנכון לעכשיו זה השיקול העיקרי בבחירה לאיזו שיחה להיכנס. כשהיא מסתיימת, החדר נסגר ונמחק (זה כמובן לא מונע ממשתמשים להקליט את השיחות באופן פיראטי).

כדי להפוך את קלאבהאוס אטרקטיבית יותר עבורו, המשתמש יכול לבחור את תחומי העניין שלו, והיא תציג לו, ממש כמו בפייסבוק, את האנשים שכדאי לו לעקוב אחריהם ותמליץ לו לאילו חדרי שיחה להצטרף. "מדי יום נערכות כאן אלפי שיחות בחדרים שונים, שבהם אנשים שרים אופרה, מדברים על פילוסופיה, חולקים טיפים לטיולים, יוצרים קבוצות תמיכה או עושים מדיטציה יחד", כתבו המקימים דווידסון וסת' בבלוג שלהם.

מקור :  לירז כהן מרדכי , 2 לפברואר 2021

· · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *