לקחי העבודה מהבית , עבודה מרחוק בתקופת הקורונה והפלטפורמות המקוונות (חלק ב')

1895

חלק ב' : פלטפורמות מקוונות לעבודה מרחוק , כלים  ופיתוחים חדשניים

 התנסה , ליקט וערך : עמי סלנט , מידען , עורך האתר ידע וסקרנות דיגיטלית

הפרק האחרון בסקירה כולל גם המלצות 

חברות מפיקות במהירות תובנות לגבי הצרכים המגוונים של עבודה מרחוק, מהכלים הדיגיטליים המתאימים לעבודה ועד סגנונות ניהול חדשים. הון רב מונח על כף המאזניים כאשר ממציאים וחברות הזנק מהמרים על מה שהכי מתאים לכוח עבודה ביתי. אולי הלקח הגדול ביותר הוא שאנחנו בעיצומו של ניסוי ענק ולא מתוכנן, וחברות צריכות להמשיך לנסות דברים חדשים תוך היפטרות מהירה ממה שלא עובד.

ההשלכות האתגריות של העבודה מהבית הן שככל שאופן עבודה זה יימשך ומספר העובדים מרחוק כך יגדל, יידרשו הרבה יותר משאבי תשתיות תקשורת ואינטרנט. זה נכון גם לעליית השימוש בדיגיטל של האזרחים באופן כללי.

הצורך במשאבי אינטרנט בבתים  נובע מכך שיש כבר התפתחות מהירה של יישומים טכנולוגיים לעבודה מרחוק ונסקור אותם כאן בסקירה .

העובדים מרחוק כבר לא מסתפקים בשיחות וידאו מהבית

על פי מחקר חדש של חברת סיסקו  78% מהנשאלים חושבים שהפתרון הנוכחי, של הנגשת שיחת וידיאו מהבית, אינו מספק. משכך, לתפישתם ההשקעה העיקרית לשנת העבודה 2021 צריכה להתמקד בכלים שיאפשרו להם לעבוד מהבית. מדובר ברצון שלא בהכרח עולה בקנה אחד עם רצונות הארגון לצאת לענן, או לייעל תהליכים פנימיים. כ-73% מהנשאלים העלו את הצורך בשימוש במערכת אחת, הכוללת את כלל פלטפורמות התקשורת השונות, שלצד חווית משתמש נוחה ופשוטה, תהיה מאובטחת. בנוסף לאספקת הפלטפורמה הטכנולוגית, עלה הצורך בלמידת הכלים: 76% מהעובדים מבקשים מהארגונים שלהם הדרכות דיגיטליות שיאפשרו להם להיות יעילים בעבודה מהבית  (מקור)

החשיבות של כלים א-סינכרוניים בעבודה מרחוק

המשמעות של עדכונים א-סינכרוניים, היא בכך שאפשר לצרוך אותם כשמתאים ובאופן עצמאי ולא להידרש להקשיב להם בזמן אמת, בפגישה. המשמעות כאן רחבה גם להמשך. היא דורשת מארגונים ללמוד לתת לעובדים שלהם גישה לכלים המאפשרים להגיע עצמאית למידע הנכון בזמן הנכון. תחושת המחוברות של עובדים אשר החברות שלהם אימצו כלים כאלה, הייתה גבוהה בהרבה מאחרים.

כלים לעבודה א-סינכרונית מפנים לעובדים את הזמן לקשר בין-אישי סביב דברים חשובים (( נירית כהן, 23 בדצמבר 2020) .

סינכרון של צוותים העובדים מרחוק

ככל שתשתמשו בכלים לשיתוף פעולה דיגיטלי ותקשורת כמו סלאק (Slack) וגוגל דוקס (Google Docs) יהיה לכם יותר קל לפתח אדישות לגבי מיקום העובדים. על ידי שמירת טיוטות של מסמכים ורשימות משימות באינטרנט במקום על לוח מחיק, אתם מוודאים שכולם יכולים להיות במעגל, בין אם הם יושבים זה לצד זו או במרחק אלפי קילומטרים ( מקור) .

מאנדיי

Work OS

מאנדיי – אחת החברות הישראליות היחידות שהן חד קרן (חברה בעלת שווי של יותר ממיליארד דולר – או של יותר משלושה מיליארד, במקרה של מאנדיי).

"פיתחנו פלטפורמה שמסייעת לעובדים לעבוד מרחוק. כך אנחנו עונים לאתגרי סביבת העבודה החדשה. בין השאר, הפלטפורמה עונה על הצורך של העובדים בתחושת שייכות. היא מסייעת לנהל מרחוק ולתאם בין עובדים ותהליכים בארגון. ממד חשוב הוא הצורך של ארגונים בשקיפות מרבית, כדי לראות את התמונה הגדולה. הרעיון הוא פתיחות, כדי שכל אחד בחברה יידע מה קורה. יש לנו לוחות מחוונים שעונים לאתגר זה".

"אנחנו מסייעים לארגונים לנצל את ההון האנושי שקיים אצלם כדי שהליכי קבלת ההחלטות יבואו לא מלמעלה", הוסיף שטרן. "אנחנו עוזרים לארגון להניע את הרעיונות ולבצע את השינויים. בנוסף, מאנדיי תומכת בצורך של ארגונים לשפר את פרקטיקות העבודה שלהם בלי לעשות שינויים. כך אנחנו עוזרים לארגונים לפתור אתגרים, להיות יעילים, אג'יליים, שקופים, פתוחים ומנוהלים טוב יותר". ( מקור) .

למידע נוסף אודות הפלטפורמה החדשה  WORK OS   של מאנדיי ( קישור)

KMS Lighthouse

KMS Lighthouse  היא ספקית גלובלית של פתרונות פורצי דרך לניהול ידע, שעובדת עם חברות רבות מרשימת הפורצ'ן 500 ברחבי העולם. המערכות של החברה משפרות דרמטית את ההתקשרויות של ארגונים בכל ערוצי השירות והמכירות, מכל מקום ובכל שעה, ומעצימות לקוחות, עובדים וסוכנים באמצעות גישה בזמן אמת לידע מדויק ועקבי, שמביא לשיפור חווייות הלקוחות והעובדים.

"העבודה מהבית מגבירה את הצורך במערכת ניהול ידע, שכן העובד נמצא לבד. הוא לא יכול לשאול חבר או קולגה מה לעשות וההחלטות אצלו בלבד. המערכת שלנו מאפשרת לארגונים להמשיך לגייס, לקצר את זמן ההכשרה ואפילו לייתר אותו, ולתת לעובדים ממשק מתקדם לשאול שאלות חופשיות, כאשר המנוע שלנו יודע מה הכוונה ונותן תשובה. זו מהפכה מבוססת ידע".

הזינוק שעליו מדבר אליהו הוביל בחודשים האחרונים להרחבת משרדי KMS Lighthouse  באטלנטה ובלונדון, ואף לגיוס של יותר מ-30 עובדים חדשים למרכזי הפיתוח והחדשנות של החברה

קישור

החשיבות של ספריות מסכים דיגיטליות

בהעדר תהליכים מסודרים, אנחנו רואים בארגון צווארי בקבוק בצורת מנהלים, אנשים, פורומים, צוותים. לפעמים הקושי הוא בגישה למידע או במיפוי של מי עושה מה ומי יודע מה. נדרשת כאן השקעה בתיעוד תהליכים וסימון ברור של ספריות מסמכים, ויכולת עבודה שיתופית על מסמכים ומערכות. ככל שאנשים יהיו יותר עצמאים ביכולת למצוא את התשובות, להגיע לאנשים הנכונים ולמידע הנכון כשהם זקוקים לו, כך הם יהיו פחות תלויים במנהלים וישיבות צוות כדי להתקדם. וזה כבר אומר שהם יכולים לעבוד מתי שהם הכי יעילים, אפילו אם המנהלים שלהם או העמיתים שלהם לא בסביבה. התיעוד הזה צריך להיות במקום שיתופי ונגיש מרחוק לכל מי שזקוק לו (נירית כהן , 8 באוקטובר 2020)

הרשת החברתית למקומות עבודה Workplace  של פייסבוק כוללת מנגנון מועיל וידידותי של ספריות מסמכים מקוונות .

באמצעות המנגנונים של הקהילה הלומדת בגרסה של Workplace ניתן לייצור מרכז משאבים (קבצים, קישורים וסרטי וידאו ) על פי נושאים ותגיות נושא .  מרכז המשאבים המקוון נקרא ספריית ידע .


מרכז המשאבים  של הפלטפורמה  המקוונת  ( Knowledge Library ) מאד מתקדם ויעיל ליצירת תכנים דיגיטליים

ניתן למיין את חומרי הלמידה לפי נושאים ע"י יצירת קטגוריה חדשה ומוגדרת, וניתן גם לייצור קטגורוית משנה , בחלוקה היררכית.  

הנחיות כיצד לנהל את התכנים הדיגיטליים במרכז המשאבים (קישור)

מערכת ניהול הקבצים בפלטפורמה  Workplace מאוד יעילה ונוחה לעבודה . ניתן לייצור קובץ עבודה פנימי במערכת או להעלות קובץ עבודה מתוך מערכת "האופיס" שלכם , או מתוך GOOGLE DRIVE  או מתוך DROPBOX.

התאמה מלאה לעברית !!

אינטגרציה עם ישומים מקוונים : הפלטפורמה מאפשרת יצירת אינטגרציה מלאה עם הכלים הדיגיטליים הבאים :  , Google drive , לוח מקוון שיתופי  Trello וגם ZOOM

תגיות נושא

אפשר להוסיף תגיות נושא (מילות מפתח) לכל קובץ או לכל פוסט.

איך מעבירים את תחנת העבודה ממשרד לבית ?

אחד הדברים שהמעבר לתשתיות ענן קידם הוא היכולת להעביר אל הבית את תחנת העבודה מהמשרד.
"הדבר נעשה באמצעות טכנולוגיה של Virtual Desktop Infrastructure ,VDI. לא משנה אם העובד מתחבר מהלפטופ שהוא קיבל במשרד, מהמחשב האישי או מהטאבלט – הוא מקבל גישה לדסקטופ וירטואלי תואם למחשב שלו במשרד, גישה לתוכנות, לתשתיות ולנתונים שהוא צריך לעבוד איתם. הדסקטופ הוירטואלי מחבר אותו דרך הענן למחשב במשרד" ( מקור) .

מערכת  Doc-IL הישראלית

מערכת ניהול המסמכים מבית חניבעל מערכות מידע בע"מ הינה בעצם "מאגר" של קבצים מסוגים שונים (כגון מסמכים, תמונות, מצגות , מיילים ועוד,) , המערכת פשוטה ואינטואיטיבית, קלה להבנה ושימוש ומאפשרת לשתף ידע ארגוני בקלות על סמך הרשאות ומציאת המסמך באפס זמן.

תיוק הקבצים/מסמכים למערכת נעשה בקלות. השיטה "מחקה" תיוק מסמך "בקלסר".

יש לציין את התיק, סוג המסמך ותאריך המסמך (שבדרך כלל בה עם ברירת מחדל).

הרחבה של מידע מקושר מתבסס על תוכן המסמך (שליפת מילים מגוף המייל, מסמכי word, ביצוע ocr למסמכי pdf ועוד)

במערכת ניתן להוסיף "טבלאות רוחב" שמאפשרות "יצירת קבוצות" add-hok שבאמצעותן ניתן למקד את החיפוש אחר מסמך אחד או יותר.

מערכת doc-il לניהול וקטלוג מסמכים פותחה עבור ארגונים, חברות, 

 מקור

הפתרון לקושי שבעבודה מהבית מגיע בעזרת מערכת פשוטה וקלה לשימוש, לניהול מסמכים ומידע ארגוני, הנקראתDoc-IL , מחברת חניבעל מערכות מידע בע"מ. המערכת פותחה בראשית שנת 2000 על ידי חני בז'זינסקי מזל טוב ובעלה יוסי, שאחראי על פיתוחה, במטרה לאפשר לחברות ועצמאיים לייצר סביבת עבודה נוחה ויעילה יותר, עם מאגר מידע המשותף לכלל הארגון.

מקור

סרט הדרכה קצר

תוכנת tetra

פלטפורמה מקוונת לניהול ידע בארגון/חברה

If you're looking for a simple way to share team or company-wide knowledge, you should check out Tettra . Their tool integrates with Slack, Github, Dropbox, and other services.

קישור

קישור 2

אבטחת מידע

כשעובד ניגש למערכות המידע מתוך התשתיות הפיזיות של הארגון עצמו, משימת אבטחת המידע מאתגרת פחות מאשר בגישה מרחוק. "האתגר המרכזי במקרה השני הוא איך אפשר להמשיך לאפשר לעובדים להתחבר מרחוק, מכל התקן שיש להם, לתשתיות של הארגון. הרי עובדים שהיו בבית לא בהכרח ישתמשו במחשב של העבודה. חלקם ישתמשו במחשב פרטי, טאבלט, טלפון נייד וצריך לתת פתרונות אבטחה להכול", מסביר שריג. "אז מצד אחד העובדים מתחברים מכל מכשיר שהם רוצים, באמצעות תשתיות ה-Virtual Desktop שלנו, אבל מצד שני אנחנו לא יודעים אם המכשיר הזה מאובטח; אם יש לו אנטי וירוס; אם הוא לא נתון לחדירה של גורמים עוינים. ועדיין, אנחנו צריכים למנוע ממידע לדלוף החוצה, למנוע גישה אליו ולהגן על המערכות. אפילו אם אנחנו מצפינים את המידע בשם משתמש וסיסמה של העובדים, יש עדיין סיכון גדול שהם יעברו לאדם אחר", הוא מוסיף.

על רקע הדילמות הללו, התפתחה (עוד לפני משבר הקורונה) בקרב חברות שונות העוסקות באבטחת מידע התפיסה של Zero Trust. תפיסה זו אומרת שלא משנה מי העובד, מאיפה הוא מתחבר ומאיזה מכשיר, הארגון צריך להגן על הנכסים שלו ולאבטח אותם באופן אוטומטי. כל זאת ללא תלות ביכולת של העובד להגן על המידע. "כחלק מהתפיסה הזאת יש לנו את היכולות לזהות את המשתמשים בצורה טובה יותר, מעבר לשם משתמש וסיסמה", אומר שריג. "כל המערכות שלנו עובדות באופן אוטומטי ומתקינות את עצמן באופן אוטומטי על מכשירי הקצה שהעובדים מתחברים מהם", הוא מחדד ( מקור).

העבודה מהבית התאפשרה אך ורק בזכות הטכנולוגיה, וארגונים המשיכו לעבוד ולתפקד כשהעובדים שלהם מתחברים מרחוק, אלא ששיטת העבודה החדשה גם פתחה סכנות חדשות  לארגון. "ארגונים היו רגילים להגן על נקודות קצה המצויות אצלם בתוך המשרדים", מסביר  ליאור לוי , "ופה פתאום, בין לילה, נקודות הקצה עברו מהמשרד לבתיהם של העובדים, ובארגונים גדולים נוצרה תפוצה של אלפי נקודות קצה, שנדרש להגן עליהן מחוץ לרצועת הביטחון הארגונית. זה פותח אין-סוף של פרצות הגנה פוטנציאליות שהאקרים מנצלים אותן, ופועלים בתוכן". ( מקור)

 יישומים חדשים של מיקרוסופט

בתחום העבודה המשותפת, הרחיבה מיקרוסופט את אפשרויות שיתוף הפעולה מחוץ לארגון, למשל בכתיבת מסמכים; הציגה תוסף למצגות פאוורפוינט, שיאפשר הצגה של מצגות ללא צורך להציג את כל שולחן העבודה; אפשרות לחלק את המשתתפים ל"חדרי ישיבות" וירטואליים; ומצב תצוגה חדש שבו ניתן לראות את יתר השקופיות במצגת, ולא רק את השקופית שמוצגת באותה העת ( מקור).

בתחום האבטחה, הציגה מיקרוסופט אפשרות לעריכה משותפת מוגנת של מסמכים, אפשרות להפיק דוחות איומי סייבר, אימות זהות ביומטרי מאובטח ללא סיסמה, ויכולת להתאים את מדיניות השימוש והאבטחה לכל משתמש בארגון ( מקור) .

 Microsoft Teams היא פלטפורמת תקשורת המשלבת צ'אט במקום העבודה, פגישות וידאו, אחסון קבצים (כולל עריכה משותפת של קבצים) ואינטגרציה בין יישומים. השירות מהווה חלק מחבילת הפרודוקטיביות של אופיס 365 למנויי Office ומציג הרחבות שיכולות להשתלב במוצרים שאינם של מיקרוסופט.

בתוך צוות, חברי הצוות יכולים להקים ערוצים. ערוצים הם נושאי שיחה המאפשרים לחברי הצוות לתקשר ללא שימוש בדוא"ל או SMS קבוצתי. משתמשים יכולים לענות לפוסטים באמצעות טקסט, תמונות,GIF וmemes בהתאמה אישית.

הודעות ישירות מאפשרות למשתמשים לשלוח הודעות פרטיות למשתמש מסוים.

מחברים הם שירותי צד שלישי שיכולים לספק מידע לערוץ. המחברים כוללים MailChimp (אנ'), פייסבוק, טוויטר וחדשות בינג.

ב-Microsoft Teams נעשה גם שימוש בבוט מובנה שיסייע למשתמשים לאתר תוכן, למצוא אנשים לפי זמינות יומן ובאופן כללי ידריך את המשתמש כיצד לבצע פעולות כמו הוספת חשבון הפייסבוק לשירות או ליצור דאשבורד מותאם אישית לסביבת העבודה של הצוות. אותו מקום מותאם אישית יציע סביבת עבודה אשר יכולה לכלול את כל התכונות והתוכן שצוות ספציפי צריך ומשתמש בו מידי יום. כך לדוגמא ניתן להוסיף גישה מהירה למסמכים, אתרי אינטרנט ויישומים שנמצאים בשימוש תדיר או להטמיע שירותים של ספקים חיצויים כמו Treallo או RSS.

סרט הדרכה קצר אודות TEAMS של מיקרוסופט

יצירת צוותי עבודה בteams

חברת  Slack

 חברת Slack מציעה משהו שנראה כמו WhatsApp או אאולטלוק לארגונים.

הרעיון הוא לאפשר קיום של ארגון – גדול ככל שיהיה – בלי לשלוח אפילו מייל אחד בין אנשי הארגון. נשמע לא הגיוני בעליל? תשאלו 45 אלף צוותים ברחבי העולם שכבר משתמשים באופן יומיומי במוצר של Slack, כולל חברות כמו eBay, AOL או Adobe, ועוד 35 אלף חברות אחרות.

איך הם עובדים? באמצעות אפליקציית מובייל וממשק וובי ניתן לפתוח ערצי תקשורת שונים, כשכל אחד מהם מקבל שם אחר תחת Hashtag. כך, כל צוות יכול להתרכז בעבודה שלו, במסרים שלו ובתוכנית העבודה שלו. לדברי באטרפילד, יש כאן יתרון משמעותי לעובדים חדשים שמצטרפים לצוות. "לעומת אפליקציות אחרות, כמו קבוצות WhatsApp למשל, אתה מקבל את כל היסטוריית השיחה ולא מתחיל לקבל מידע מהנקודה שבה הצטרפת. כך שאם אתה עובד חדש, אתה יכול לגלול אחורה או לחפש ולהגיע למידע שהציפו העובדים קודם לכן", ( מקור).  

סלאק מציעה ללקוחותיה מוצר שעוזר להסדיר את שיתוף הפעולה בין העובדים בארגון. כפלטפורמת מסרונים מיידיים כלל-ארגונית עם פיצ׳רים ייחודיים, הפתרון של סלאק מיידע עובדים באשר להתקדמות אצל עמיתיהם לעבודה, מאפשר להם להעביר משימות מאחד לשני ובעיקר מאפשר למנהל לעקוב אחרי התקדמות תהליך עבודה (כמו פיתוח קוד חדש או טיפול בבקשה של לקוח), שמערב מספר עובדים באותו הארגון. יש לה גם פיצ׳ר של וידאו-קונפרנסינג, אבל איכותו נמוכה מזה של מוצרים מתחרים כמו של זום או מיקרוסופט. החזון של סלאק הוא להיות האגרגטור שבו ירוכזו כל הפלטים הרלוונטיים של כלי התוכנה השונים שעומדים לרשות הלקוח ודרכו יוצגו לקהילה הפנים-ארגונית. 

פלטפורמת FRIDAY

 פלפטפורמה הדומה בעקרונות הפעולה לSLACK ומיועדת לצוותים העובדים מרחוק . מאוד מועילה ונוחה לעבודות צוות.

קישור

קישור 2

 תוכנות לניהול פרוייקטים  בעבודה שיתופית בעבודה מרחוק

Trello

Trello הוא סטארט-אפ מעניין בניו יורק, שמציע כלי לשיתוף פעולה המאפשר לארגן ולנהל את כל המטלות  והפרוייקטים שלנו ב"בורדים", ולשתף בהם את כולם במהירות ובקלות.

בזמנו (כאשר הייתי מידען ראשי של מכון מופ"ת ) הפעלתי אותו לעבודת צוות הפרויקט שלנו במכון מופ"ת ( ניהול שיתופי של פורטל תוכן בעבודה היברידית מרחוק ) ויצרנו גם תיאום טוב יותר בין אנשי הצוות וגם שקיפות מלאה של כל מה שקורה בפרויקט . מומלץ בחום

קישור לתוכנה באינטרנט

 TRELLO   מדריך עזר יעיל

התוכנה Trello היא חינמית .

GanttPRO

GanttPRO is another project management tool with a super-cool twist; it is based on Gantt charts!

If your team loves visualizing project management results and reporting on percentages, you’ll love GanttPRO. You can easily create and structure projects, as well as automate online project scheduling all whilst benefiting from drag and drop simplicity.

The Gantt chart maker enables you to manage teams, track progress and reassign resources. Estimating project costs is also possible.

Highly efficient teams at Sony and Salesforce have already laid their trust in GanttPRO so why not try it yourself?

מקור

פלטפורמת Basecamp 

   פטפורמה מקוונת יעילה לעבודת צוותים מרחוק

קישור למוצר

סקירת הערכה REVIEW   

פלטפורמת  Asana

אסאנה (Asana) היא תוכנה לניהול משימות צוותית.

סקירת הערכה  Review    אודות תוכנת ASANA

תוכנת  Wrike

פלטפורמה  יעילה וידידותית לניהול עבודה מרחוק על ידי צוותים

לתיאור הפלטפורמה המקוונת בעברית

סקירת הערכה REVIEW

סקירת הערכה REVIEW  2

Multi-Team Admin Dropbox

חברת דרופבוקס השיקה את Multi-Team Admin Dropbox, המאפשר למנהלי מערכת בארגון לנהל מספר צוותים בצורה פשוטה ויעילה. הפיצ'ר החדש פותח על ידי מרכז המו"פ של דרופבוקס בישראל.

Multi-Team Admin Dropbox מהווה חלק מקו מוצרי דרופבוקס לעסקים (Dropbox Business), המסייע לצוותים לשתף מידע בפשטות וביעילות. בעוד שעבור סטארט-אפ קטן או בינוני, טבעי לנהל את דרופבוקס כצוות אחד, כשמדובר בארגון גדול נדרשת יותר גמישות ואפשרות לניהול מספר צוותים במקביל ולשם כך פיתחה החברה את המוצר החדש.

יכולת חדשה זו מאפשרת למנהל קבוצה בארגון לתת הרשאות ניהול צוות למנהל  IT שאינו בהכרח חבר בצוות. לדוגמה, בארגון בו למחלקות המכירות, השיווק והפיננסים של החברה יש צוות דרופבוקס נפרד

לכל מחלקה, מנהל המערכת של כל אחד מהם יכול להעניק הרשאת מנהל לצוות ה IT המרכזי. זאת בכדי שיוכל לעקוב אחר הפעילות בכל שלושת החשבונות העסקיים ולקבל תמונה ארגונית כוללת. מנהלי ה IT יכולים גם לשנות את ההגדרות עבור כל אחד מהחשבונות השונים.

יכולת הניהול הרב-צוותית המתאפשרת במוצר החדש, מפשטת את האופרציה של מנהלי ה IT בארגון. לאחר שניתנה להם גישה למספר צוותים, המנהלים יכולים לעבור בין כל החשבונות שהם מנהלים במהירות ויעילות.

מאיר מורגנשטרן, מנהל מרכז הפיתוח של דרופבוקס בישראל "יכולת חדשה זו הופכת את הרחבת השימוש ב Dropbox Business בארגון לקלה, מהירה ומודולרית יותר ויוצרת מצב של win-win כאשר מנהלי הIT  מקבלים נראות ושליטה מבלי לפגוע באוטונומיה של מנהלי הצוות ברמת המחלקה. תכונת הניהול הרב-צוותי זמינה עבור לקוחות Dropbox עסקים".

קישור

פלטפורמת JIRA

 Jira היא פלטפורמה מקוונת לעבודה מרחוק ,  לניהול פרויקטים, למעקב אחרי באגים בתהליכי פיתוח תוכנה ולניתוח של תהליכי עבודה.

Jira  מספקת כלי עבודה חכמים לניהול צוותים, תכניות ופרויקטים ב- Agile.
צוותי העבודה המשתמשים ב- Jira מייעלים תהליכי עבודה, משפרים יכולת חיזוי והערכות זמנים ומקצרים תהליכי פיתוח.

עבודה ב – Agile Scrum

  • ניהול – Backlog  – ברמת צוות, ברמת מוצר ברמת לקוח ועוד… תיעדוף משימות באופן פשוט. כימות השקעה נדרשת  בשעות עבודה או ב- Story Points. סינון ה- Backlog על פי גרסאות, EPICS או מסננים מותאמים אישית. 
  • תכנון Sprints – החלטה על תכולת Sprintמתאפשרת על ידי גרירה פשוטה של משימות מה – Backlog. ברמת כל Sprintניתן לראות את כמות ההשקעה הנדרשת לביצועו בחלוקה על פי אנשי הצוות. ניתן לתכנן Sprint עתידי  באותו הממשק. 
  • הפעלת Sprint – המערכת מייצרת לוח עבודה ב- Agile המאפשר לאנשי הצוות לגרור כרטיסים לסטטוסים שונים. המערכת מאפשרת שליטה מלאה במידע המוצג בכל כרטיס וכן לסנן ולקבץ את המידע בהתאם לפרמטרים הנוחים למשתמש. 
  • דוחות ניתוח מידע ובקרה – המערכת כוללת מגוון רחב של דוחות ביניהם Burndown Chart, Sprint Status, Epic Reportsועוד.  הדוחות מאפשרים לבצע תחקור ולשפר את התכנון והבקרה ב- Sprint הבא.

קישור לדף המוצר של הנציגות בישראל

המלצות

WORKPLACE של פייסבוק

אני עבדתי  עם צוות כשנתיים עם  WORKPLACE של פייסבוק , היא מאד מועילה וכוללת סט כלים דיגיטליים מועילים מאוד כגון ספריית ידע משותפת של הצוות .

 Trello

בזמנו (כאשר הייתי מידען ראשי של מכון מופ"ת ) הפעלתי אותו לעבודת צוות הפרויקט שלנו במכון מופ"ת ( ניהול שיתופי של פורטל תוכן ) ויצרנו גם תיאום טוב יותר בין אנשי הצוות וגם שקיפות מלאה של כל מה שקורה בפרויקט . מומלץ בחום

Microsoft Teams 

השילוב עם  מסמכי OFFICE הופך את Microsoft Teams  לפלטפורמה מועילה מאוד  , מה גם שההתאמה שלה לעברית RTL מעולה .

היישום של Dropbox לצוותים

 נוח ומועיל מאוד לניהול המסמכים של הצוות מרחוק .

Dropbox for Teams

קישור

פלטפורמת JIRA

אם אתם חברת תוכנה  , חברת סטראט-אפ וכדומה ממליץ מאוד על JIRA

 Jira היא פלטפורמה מקוונת לעבודהנ מרחוק ,  לניהול פרויקטים, למעקב אחרי באגים בתהליכי פיתוח תוכנה ולניתוח של תהליכי עבודה.

 נספח

רשימת תוכנות ופלטפורמות לעבודה מרחוק ( סקירה באנגלית )

רשימה נוספת של כלים מקוונים לעבודה מרחוק

רשימה שלישית של תוכנות ופלטפורמות מקוונות לעבודה מרחוק (כולל דירוג)

· · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *