מחקר חדש מציג: מפגש אונליין ללא וידיאו ישפר את שיתוף הפעולה בין הלומדים

845

מאת: אור דניאל , טכנולוגיות למידה בהישג יד

הקדמת העורך :

אור דניאל הוא אחד המומחים המובילים ללמידה מקוונת ולמידה מרחוק בישראל , בתחומי הארגונים , ההיי-טק וגם בחינוך

הדעה הרווחת כיום היא כי 'מפגשי אונליין' (מרחוק) פחות אפקטיביים למפגשים הדורשים 'אינטליגנציה קולקטיבית' (Collective intelligence) שהיא היכולת של קבוצה לפתור בעיות בצורה משותפת. הרי במפגש 'אונליין מרחוק' אנחנו מאבדים את רמזים חזותיים (Visual cues), הבעות פנים ושפת גוף כל אלו לא 'עוברים מסך'. לכן, על מנת להקטין את 'אובדן התקשורת' או 'יכולת העבודה בצוות' עלינו להשתמש בווידאו ולא רק מפגש 'אודיו'.

מחקר חדש (2021) שבוצע על ידי Maria Tomprou מאוניברסיטת Carnegie Mellon ו-Young Ji Kim מאוניברסיטת קליפורניה בדק את היכולת של קבוצות לפתור מגוון רחב מאוד של בעיות (Collective intelligence) הציג תוצאות הנוגדות את מה שמוכר לנו בצורה 'אינטואיטיבית' לצורך בווידיאו במפגש אונליין.

מסתבר שלרמזים חזותיים אין השפעה על שיתוף פעולה (Collaborative), יתרה מזאת צוותים ללא נוכחות 'ויזואלית' היו מוצלחים יותר. ההצלחה התבטאה לא רק ביכולת לסנכרן עצמם אחד לשני בשיח ללא הפרעה אחד לשני אלא גם סנכרון ברמת השתתפות בפתרון הבעיה. המחקר בוצע על 198 משתתפים, 99 זוגות המבצעים 30 דק' בהן נדרש לפתור 6 משימות. הנתונים מציגים כי וידיאו פגע ביכולת לדבר בסנכרון וביכולת לפתור בעיות בצורה קולקטיבית.

בזמנים בהם נדרש עבודה בקבוצות, שיתוף פעולה ופתרון בעיות מומלץ לשקול לאמץ את מסקנות המחקר ולאפשר את כל אלו ללא וידיאו. בפעם הבאה שנדרשת 'אינטליגנציה קולקטיבית' נסו בעצמכם לאפשר מפגש ללא וידיאו עבור כולם וחזרו אלינו עם התוצאות (בתגובות).

קישור לפרסום פוסט זה (בו תמצאו גם קישור ישיר למחקר)https://www.learntech.co.il/no_video_more_love/

בפייסבוק:

טכנולוגיות למידה בהישג יד

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *