מדוע בתי הספר עוברים עתה לפלטפורמה המקוונת TEAMS של מיקרוסופט?

4107

ליקוט ועריכה : עמי סלנט , גרסה מס' 4 , 3 בספטמבר 2020

מאחל שנת לימודים מרתקת בלמידה מרחוק לכל המורים והתלמידים באשר הם שם

כמה מאות בתי ספר בישראל החליטו לקראת תחילת שנת הלימודים לוותר על פלטפורמת ZOOM וגוגל קלאסרום ( וגם על המוודל!! ) ולעבור לפלטפורמה של  מיקרוסופט  TEAMS . מבחינתם יש לה עדיפות פדגוגית על פני הקלאסרום של גוגל ועל הZOOM.

ניתן ליצור מרחבים דיגיטליים לצוותי לומדים ולקהילות ביה"ס /קהילות כיתה.  

מעגל שיתופי מתקדם – כיתת Teams ויישומים נוספים המשתלבים ב-Teams כגון Onenote, Sway ועוד רבים אחרים המאפשרים למורים לקיים למידה שיתופית נרחבת עם כל הכיתה והשכבה. מרחבים אלו משמשים גם מרחב מלווה מקצוע (70%) ומקום לחלופות בהערכה (30%)

מסע למידה

"כשאנחנו מדברים על מסע למידה, זה יותר ממקום של חקר, סקרנות ולמידה עצמית, תוך מתן מקום להביע רגשות בעקבות מה שהתלמידה למדה וקראה"  (רוחמה ווגל).

 מסע למידה לתלמידים בפלטפורמת טימס (מיקרו למידה)  

סוגי קהילות בTeams

ב-Teams במנוי של education ניתן לפתוח ארבעה סוגי צוותים: שיעורים, קמ"ל, חברי סגל ו"כל אחד". להלן ההבדלים העיקריים ביניהם.

Class Insights

בפברואר 2020 השיקה קבוצת החינוך של מרכז המו”פ במיקרוסופט בישראל, יישום חדשני. היישום משתמש בטכנולוגיות של למידת מכונה ובינה מלאכותית כדי לנטר את נתוני הלמידה הדיגיטלית, ולהציף בפני המורים תובנות בנוגע להרגלי הלמידה, היכולות, החוזקות, הקשיים, ההעדפות הלימודיות, של כל תלמיד ותלמידה. אלו מסייעים למורה להכווין כל אחד מהתלמידים בהתאם לצרכיו וליכולותיו, לדעת מי זקוק לתשומת לב מיוחדת ומתי, ואפילו לאתר את מי שנמצא בסיכון.

 מקור

פיצ'ר חדש שפותח במיקרוסופט ישראל, יכולת מעקב אחרי פעילות של התלמידים בתוך סביבת הטימס.

בעזרת הפיצ'ר החדש אפשר לראות את הפעילות, שיחות ועוד! New Education Insights improve student engagement in hybrid learning

איך מורה אחת עם חזון הצליחה לחולל מהפכה של ממש בבית ספר תיכון סרט וידאו : הדגמת למידה בפלטפורמת  TEAMS  בבית ספר תיכון

כלים משלימים בהם ניתן לעשות שימוש בטימס של מיקרוסופט

Microsoft Forms הוא כלי דיגיטלי המאפשר ליצור סקרים, בחנים ושאלונים מעוצבים בתוך דקות, וניתן לשיתוף עם כל אחד בכל מכשיר, אפילו בנייד, וקבלת תוצאות בזמן אמת –https://forms.office.com/.

Microsoft Forms מאפשר ליצור סקרים, בחנים ושאלונים ולהציג בקלות תוצאות בזמן אמת. בעת יצירת בוחן או טופס באפשרותכם להזמין אנשים אחרים להשיב עליהם באמצעות כל דפדפן אינטרנט, אפילו במכשירים ניידים. לאחר שליחת התוצאות תוכלו להשתמש בכלי ניתוח מוכללים כדי לבדוק את התשובות. ניתן לייצא בקלות נתוני טפסים, כגון תוצאות בחנים, ל-Excel לצורך ניתוח נוסף או מתן ציונים.

אילו סוגי משימות אפשר לתת לתלמידים במסגרת הteams?

מטלה שאפשר לצרף אליה קובץ או קישור (גם סרטונים), שאלה המעוררת שרשור תשובות ודיון ממוקד, חומרי קריאה/צפיה ועליהם משימה/חידון/בוחן ועוד. המורה יכול לבנות טבלת רובריקות עבור המטלה ועל פיה להעריך את הביצוע.

למידע נוסף צפו בסרטונים בקישור זה

מקור וקרדיט : המרחב הפדגוגי של משרד החינוך

האם קיימות תבניות מוכנות למורים הרוצים להשתמש ב- teamsואין להם זמן לבנות משימות למשל במסגרת חלופות בהערכה?

כמובן. אפשר להוריד למחשב מספר תבנית מחברת (חקר, מטלת ביצוע ותלקיט) היכנסו לקישור הבא למידע נוסף.

 מקור וקרדיט : המרחב הפדגוגי של משרד החינוך

יצירת מטלה ב Microsoft Teams

קישור

Turn-in celebrations!

חגיגת משוב !

כאשר תלמיד מצליח במשימה אפשר לתת לו משוב בצורה מלבבת בפלטפורמה כך שכל הכיתה רואה את הציון לשבח בצורה ויזואלית ע"י מטר כוכבים שזוהרים

And finally, we wanted to create something lovable and fun to celebrate the hard work a student has done when they submit their work for feedback.

מקור

פרקי הדרכה

כל מה שצריך לדעת כדי לעבוד בטימס

פתיחת מחברת כיתה ב-Teams והגדרתה בפעם הראשונה

איך לשדרג את עיצוב המחברת בטימס?

כיתה דיגיטלית, יצירת מטלות, לימוד מרחוק באמצעות מיקרוסופט טימס  Teams

עבודה בקבוצות במחברת Class Notebook

עבודה בקבוצות היא אבן בסיס בכל פדגוגיה מתקדמת. ניתן להגדיר חללי עבודה לקבוצות תלמידים במחברת הכיתתית, כולל הרשאות שונות לחללים השונים (צפייה בלבד, עריכה או מניעת גישה). כך ניתן לאפשר לתלמידים לעבוד בצורה שיתופית בקבוצות, כאשר המורה יכול לעבור בין החללים השונים ולהנחות את הקבוצות.

לסקירה ולההסברים

איך אני מעתיק מהמאגר לכיתה שלי ומפיץ לתלמידים?

ריכוז כל המדריכים לטימס – הכל קצר וממוקד

איך אפשר להוסיף יומן אירועים כיתתי בצוות הכיתה שלי.

האם הקשר עם התלמידים השתנה, טיפים לשימוש בכיתה הורטואלית במיקרוסופט טימס

·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *