גישות חדשניות ללמידה מקוונת : למידה אקטיבית AFT

3090

גרסה מס' 2 , 9 באוגוסט 2020

הערת העורך : פלטפורמות הלמידה המקוונות היעילות ביותר ללמידה מקוונת ולהכשרה לא נוצרו בהכרח על פי המודל הדידקטי המיושן של מערכת החינוך אלא על פי תפיסות הוראה והכשרה מתקדמות שמיושמות כיום בחברות טכנולוגיות בינלאומיות ,מכללות אקדמיות , תעשיות מתקדמות וגם בצה"ל . אחת הפלטפורמות החדשניות האלו שכדאי להכיר היא MYQUEST…

מיפגש הZOOM מיום ראשון לאוגוסט 2020

מצגת מייקווסט למערכת החינוך

קישור

כל מיפגש  הזום במלואו בהקלטה ביוטיוב

מומלץ , כי היה מיפגש מעניין ומחדש!!!!!

למידה אקטיבית AFT הוא מודל למידה חדשני ומתקדם ללמידה מקוונת
הראיון בהמשך הוא עם עידן קרטיס הוא שותף מייסד ומנכ"ל בסטארט-אפ ישראלי פורץ דרך שנקרא "מיי קווסט",

MyQuest היא מערכת פיתוח וניהול מסלולי למידה מותאמים אישית. משלבת לימוד עצמי עם שיח חברתי. ומאפשר תהליכי חניכה קבוצתיים ואישים. ממשק משתמש ונראות כללית חדשניים ונוחים לשימוש. מאפשרת בעיקר קהילות למידה הממוקדות בתחום תוכן מסוים . התאמה גובהה לסביבות נייד ( האתר של אור דניאל)

מומלץ מאוד לקרוא את הסקירה המועילה של אור דניאל, המומחה המוביל ללמידה מקוונת בישראל לפני הראיון עם עידן קרטיס (קישור) .

מודל הלמידה AFT פותח  על ידי חברת MyQuest במשך שש שנים רצופות של מחשבה ומחקר.

"פרט לתרומתו של מודל הלמידה AFT לשיטת הלימוד המקוונת והנעת הלומדים ללמוד, הוא מאפשר לוודא כי החומר אכן נלמד, הוטמע ויושם"

"על אף הקידמה הדיגיטלית, הצוברת תאוצה בשנים האחרונות גם בתחום הלמידה וההכשרה, קיימות עדיין כמה בעיות בשיטת לימוד זו, שנדרש עבורן פתרון".

אילו בעיות למשל?

"מדובר בבעיות כמו לדוגמה: למידה עצמית שלעתים גורעת מהמוטיבציה של הלומד – בניגוד ללמידה בקבוצה; מחסור בתכנים איכותיים שידרבנו את הלומד ויצרו אצלו עניין להמשיך ולחקור.

"אבל האתגר שהוא אולי הגדול מכולם: היעדר כלים שמאפשרים לוודא כי התלמידים אכן הפנימו ויישמו את החומר, ולא רק השתתפו בצורה פאסיבית בשיעורים המקוונים".

מהו הפתרון שאתם מציעים לכל האתגרים והבעיות הללו?

"את כל האתגרים הללו, כמו גם אתגרים נוספים, נועד לפתור מודל הלמידה AFT, שהינו מודל חדשני ומתקדם ללמידה מקוונת. מודל הלמידה AFT פותח  על ידי חברת myQuest במשך שש שנים רצופות של מחשבה ומחקר.

"הפתרון המשמעותי ביותר שמציע מודל הלמידה AFT, פרט לתרומתו לשיטת הלימוד המקוונת והנעת הלומדים ללמוד, הוא האפשרות לוודא כי החומר אכן נלמד, הוטמע ויושם.

"מודל הלמידה AFT תוכנן במטרה לפתור את הבעיות הקשורות ללמידה והדרכה מקוונת. כאשר נעשה בו שימוש נכון, מודל הלמידה AFT יכול להגדיל את שיעור המעורבות ומחוברות העובדים לארגון וההשלמה, ביותר מ-500%".

איך עלה הרעיון לפתח את מודל הלמידה?

"הקמנו את myQuest לפני כשש שנים במטרה לפתח שיטה אפקטיבית לקיום הכשרות לעובדים וכדי לתת מענה לאחוזי ההשלמה וההשתתפות הנמוכים בהכשרות דיגיטליות. בה בעת יכול המודל לשמש גם אנשים פרטיים שלומדים במרחב הדיגיטלי, ולאפשר להם לוודא כי הם אכן ישיגו את המטרות המקצועיות שלהם".

מהן הבעיות המרכזיות שזיהיתם בלמידה מקוונת?

"אחד הדברים הבולטים בהם הבחנו הוא, כי רוב הכלים ללמידה דיגיטלית הקיימים כיום, מבוססים על הנגשת תוכן וידע לאנשים, ושמים הרבה פחות דגש על כלים שיסייעו לאנשים ליישם את הידע שלמדו.

"לכן ניתן לראות שבהרבה מערכות LMS, אחוזי ההשלמה של העובדים מאוד נמוכים".

איך פיתחתם את מודל הלמידה?

"מרגע הקמת החברה ובמשך שש שנים, הרצנו מאות תכניות שונות במגוון גדול של ארגונים: החל מעולמות הקליטה של העובדים דרך הכשרות מנהלים, מנהיגות, מכירות וגם הכשרה ללקוחות.

"בהתבסס על הנתונים (data) שאספנו בשש השנים הללו, פיתחנו את מודל הלמידה החדשני AFT, שמיועד להעלות את אחוזי ההשלמה וההשתתפות בקורסים פי חמישה עד פי עשרה מהסטנדרט הקיים בשוק".

איך זה עובד בפועל?

"מודל הלמידה AFT מורכב משלושה גורמים. כל אחד מהגורמים חשוב בפני עצמו, אבל כאשר הם משולבים זה בזה, נוצרת שיטה לימודית יעילה ועוצמתית".

שלושה הגורמים עליהם מבוסס מודל הלמידה

פעולה:

"על פי מודל הלמידה AFT, הצעד הראשון של חוויית למידה יעילה היא לוודא שהסטודנטים יפעלו", מסביר קרטיס. "במקום רק לספק להם ידע באמצעות קטעי וידאו או טקסטים כתובים, המודל מעודד את התלמידים לפעול ולהתנסות עם מה שהם למדו.

"סוג זה של למידה חווייתית הינו יעיל ביותר משום שהוא עוזר ליצור שינוי התנהגותי מתמשך. כדי להפוך את התהליך ליעיל אף יותר, מומלץ להשתמש micro-learning ו'לפרק' תוכן ומידע לפיסות בגדלים המתאימים להבנה".

משוב:

"לאחר שנוקטים בפעולה (Action), חיוני ואף קריטי לתת ללומד פידבק (משוב)", מסביר קרטיס. "כאשר המשוב ניתן באופן מיידי לאחר שהוכחה למידה, הלומד מגיב בצורה חיובית וזוכר את החומר הנלמד, באופן שמאפשר לו לרכוש בטחון לגבי הידע שרכש. היעדרו של המשוב עלול להוביל את הלומד לתסכול, היעדר מחוברות ומעורבות, ולאיבוד המוטיבציה".

הנעה:

"גורם זה מיועד להניע את הלומדים לעבור לשלב הבא (לעשות את הצעד הבא)", אומר קרטיס. "לאחר שנתתם את הפידבק ללומדים, הפעולה הבאה חייבת להתבצע באופן שישמר את מעורבותם ומחוברותם של הלומדים לכל אורך תהליך הלמידה.

"כדי לאפשר התקדמות, ניתן לעודד מוטיבציה ולהניע את הלומדים, על ידי שימוש בטריגרים, כמו למשל תזכורות, מסרים וחיוויים (נוטיפיקציות). הטריגרים חייבים להתייחס בצורה ישירה לחווית הלומד. כמו כן, עליהם להיות רלוונטיים לחומר הנלמד ולחוויות שלומדים עוברים".

מהו השלב הבא?

"לאחר שמשלימים את המחזור של פעולה-משוב-הנעה, מתחילים מחזור חדש של הפעלת הלומד כדי להשלים את הפעולה הבאה.

"מהנתונים שאספנו בהכשרות הקיימות עולה, כי הלומדים מקיימים אינטראקציה עם לומדים אחרים ועם המורה\המנטור שלהם. מתברר שמדובר בכ-30-60 אינטראקציות כאלה במהלך הקורס.

"המשמעות היא שהם זוכים לעבוד בצוות ולא לבד, מה שמהווה גורם הנעה נוסף ללמידה. על פי המודל נמצא, כי הסבירות לשימור הידע שנלמד במהלך הקורס (על ידי הלומדים) עולה פי עשרה".

מהו סוג הארגונים שמשתמשים במודל שלכם?

"עם לקוחותינו נמנים ארגונים בארץ ובעולם, וכן עסקים שמעבירים הכשרות ואימונים לארגונים ולאנשים פרטיים".

מהו המודל הבא עליו אתם עובדים בימים אלו?

"כיום אנחנו מפתחים מודל למידה בשם AFT Score. זהו הדור הבא של אנליטיקות לקורסים והכשרות.

במודל ה-AFT Score, במקום רק להראות באיזו מידה התקדם הלומד בקורס, אנחנו מספקים מבט של 360 מעלות לצוות הניהולי בארגון.

"התמונה הרחבה הזאת כוללת: כמה הלומדים היו פעילים, כמה פעמים הם דיברו עם המנטור ועם הקהילה שלהם בקורס, ובאיזו  תדירות הם נכנסו לאתר כדי ללמוד.

"למעשה, המודל מהווה מדד רלוונטי, שהינו אמיתי הרבה יותר, כדי לאמוד באיזו מידה הלומד יישם ולמד את החומר. ולא רק מה היה אחוז ההשלמה בקורס ומהי מידת ההשתתפות שלו".

מקור

מה חושבים המשתמשים בעולם על הפלטפורמה של MYQUEST?(דירוג גבוה מאוד של חוות דעת )

·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *