פלפטפורמות LXP : הדור הבא של מערכות למידה מתוקשבות שיחליפו את מערכות הLMS

6056

 מאת : עמי סלנט, עורך האתר ידע וסקרנות דיגיטלית.

בעוד מערכות ניהול למידה מתוקשבות מסוג LMS  מוטמעות באוניברסיטאות ובבתי ספר בעולם ובארץ הולך ומתפתח עכשיו דור חדש של מערכות לניהול למידה מתוקשבת בשם LXP , ראשי תיבות של “Learning Experience Platform,. מדובר על מערכות הרבה יותר מתקדמות לניהול הלמידה המתוקשבת והן ככל הנראה יהיה נפוצות יותר בשנים הקרובות.

פלטפורמות הLXP הן גמישות יותר מבחינת המרצים /המורים והמדריכים ,מותאמות יותר לדינאמיות של הלומדים כיום . הן מאפשרות לייצור חומרי למידה מתוקשבים ליחידות למידה מדורגות הקרויות Micro learning.

יחידות תוכן קצרות כאלו, מהירות וקטנות, יכולות לרוץ היטב במיכשור נייד: טלפונים, טאלבטים, מחשבים ניידים ולהופיע כסרטוני וידאו, בלוגים, משחקונים, קווזים וחידונים, סימולציות, פודקאסטים או אוסף שקפים.  ( למידע נוסף אודות יחידות מיקרו למידה ראו כאן בקישור מאמר בעברית של עופר להק )

פלטפורמות הLXP מאפשרות שילוב גמיש יותר של פודקאסטים וגם פוסטים ורב-שיח מרשתות חברתיות שונות ומגוונות.

דוגמא למסך באחד הממשקים פלטפורמת LXP

פלטפורמות LXP  מאפשרות למורה/מרצה או מדריך בקורס כלשהו מרחב שימושים גמיש יותר , לרבות התאמה לכיתה הפוכה (flipped classrooms )  וגם ללמידה מבוססת מישחוק (Gamification ).

בפלפטפורמות מסוג LXP יש שימוש רב יותר ביישומי בבינה מלאכותית (AI ) המסוגלים לנווט ביעילות  את הלומד במסלולי למידה מותאמים עבורו.

החברות העוסקות בפיתוח פלטפורמות LXP  הן : CSOD ,  SumTotal , SkillSoft  Percipio  , SuccessFactors   EdCast, Fuse,   ויש ככל הנראה חברות ההיי-טק נוספות בעולם ובארץ שטרם חשפו את פלטפורמות הLXP שלהן.

כפי שניתן להבין, מרבית החברות הנ"ל פונות למגזר התאגידי , אך כמו שאירע בעבר , סביר להניח כי מערכות החינוך יאמצו בסופו של דבר את פלטפורמות הLXP ( גם פלטפורמות הLMS הראשונות פנו לשוק התאגידי בהתחלה וכנ"ל המחשב האישי בשנות ה-70 ) .

ימים יגידו ….

ראו גם: 

Product Review – Percipio by Skillsoft

מקורות

Are Learning Experience Platforms the Next LMS?

3 Benefits of a Learning Experience Platform (LXP) 

The Learning Experience Platform (LXP) Market Expands

4 Reasons to Use a Learning Experience Platform

 Curatr LXP – Walkthrough Slide Deck

Percipio – Learning Experience Platform | Skillsoft

It is All About What Learners Need – Advance of the Learning Experience Platform

 Disadvantages of LMS (students)

 

·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *