כלים מתוקשבים לניהול מידע :  התנסות חוזרת במאגר עצי-הפנינים

8528

 מאת  עמי סלנט , גרסה מס' 4 , 31 למרץ 2020 

בעקבות הסקירה המועילה של המידענית טלי קמינסקי רוזנברג על PEARLTREE  החלטתי לחזור ולבדוק את היישום המתוקשב הזה אליו נחשפתי לפני 3 שנים ונטשתי.

כותבת טל קמינסקי רוזנברג : "האתר מאפשר ארגון מידע רב באמצעות תיקיות ותת-תיקיות. העלאת קישורים, תמונות, קבצים ועוד. כמו כן ניתן לשתף את החומרים, ליצור תיקיות משותפות עם משתמשים אחרים ולעקוב אחרי תיקיות של אחרים." . המנוי הבסיסי הוא חינמי, כאשר תכניות שונות בתשלום מאפשרות עיצוב עשיר יותר, שטח אחסון גדול יותר ואופצייה מעניינת של שמירת הקישורים גם במקרה שהם ישתנו או יוסרו מהרשת בעתיד."

דוגמא  מעודכנת ( מרץ 2020) לאנשי חינוך 

הערת הנסיין , שחזר לבדוק את PEARLTREE:

ההתנסות שלי ביישום PEARLTREE התבססה על ניסיון לבנות מאגר ידע קטן המבוסס על סקירה שכתבתי לאחרונה על נאצר ומלחמת ששת הימים .

פירוק והרכבה : לקחתי את כל הרכיבים של הסקירה , טקסטים , תמונות , קישורים ואתרי אינטרנט וניסיתי לפרק אותם ולהרכיבם  מחדש למאגר ידע באמצעות PEARLTREE .

ראשית כל , אני חייב לציין שהיישום עבר מטאמורפוזה מוחלטת , הצד הויזואלי שלו ניכר לטובה ודומה בעקרונות הארכיטקטורה וחוויית המשתמש לתצוגת פינטרסט (Pinterest)/

התיוג של פריטי המידע קל מאד, ניתן להעלות קבצים טקסטואליים, קישורי לאתרי אינטרנט  ותמונות , אבל בגרסה החופשית אין אפשרות להעלות טקסט ולערוך אותו . בגרסה בתשלום ( כמעט 3 דולר לחודש ) ניתן להעלות ולערוך טקסטים . אבל בכל הגרסאות (חופשית ובתשלום) העברית  מוצגת בכיוון הלא נכון, כלומר אין תצוגת RTL .

מערכת החיפוש ( איחזור מידע ) של היישום ושל המאגר הקטן שבניתי עובדת כראוי , למרות של ניתן לחפש בטקסטים אלא רק בכותרות.

ניתן לבנות אוספים שונים/תיקיות  ביישום וליצור הפנייה ביניהם .

ניתן להוסיף הערות כפריט מידע עצמאי , אבל התצוגה שלהם לא הכי ידידותית.

לסיכום ,  PEARLTREE הוא יישום מאד ויזואלי ומרהיב , אבל על מנת להפעילו כמאגר מידע צריך לעשות מנוי שנתי בתשלום לא נמוך . PEARLTREE  הוא  אכן הרבה יותר חווייתי ומרשים בהשוואה ליישום DIIGO שאני משתמש בו כמה שנים .  אבל לDIIGO יש פלטפורמה של מסד נתונים רלטיבי עוצמתי מה שאין ל PEARLTREE .

למי כדאי להשתמש ב PEARLTREE ?

  • למורים ולתלמידים שרוצים לבנות מאגר סימניות ויזואלי וחווייתי, כלומר,  מאגר אתרים בנושא מוגדר כתוצר של עבודת איסוף של צוות או יחידני.    
  • לבניית תערוכות וירטואליות ע"י תלמידים  או לומדים במכללות

אילו חלופות אחרות קיימות? 

  א.  DIIGO  . ב. פוקט  ג. גוגל-סייטס ( הגרסה החדשה) ד.  Evernote ה. Draggo       ו. ONENOTE

כתובת היישום : Pearltrees

 ראו גם : Pearltrees Education

הדוגמא שבניתי

ראו גם :

ניהול ידע אישי – נקודות האיזון בין כלים לתהליכים | עמי סלנט

 

· ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *