צ'אטבוטים באינטרנט – תמונת מצב 2017

7392

צ'טבוט (ChatBott) – יישום המאפשר למשתמש לנהל שיחה עם ישות דיגיטלית, מושתתת על בינה  מלאכותית לשם ביצוע פעולות שונות או קבלת מידע – משולב עם מערכת המסוגלת לאחזר מידע ולומדת מכל משתמש יותר ויותר.

באחרונה החליטה פייסבוק להשתמש בצ'אטבוטים בשירות המסרים שלה מסנג'ר. היא מאפשרת למפתחים חיצוניים לפתח צ'אטבוטים שיתנו שירותים ומידע מאתרים אחרים. ההכרזה על פלטפורמת הצ'אט בוט של פייסבוק מסנג'ר מקדמת את רעיון הצ'אטבוטים המקוונים באופן משמעותי, במיוחד למשתמש הנייד בסמארטפונים ושעונים חכמים.

צ'אטבוטים (או בקיצור בוטים) הם שירותי דיאלוג (צ'אט) מבוססי טקסט, שמאפשרים למשתמשים לבצע משימות כמו ארגון פגישות, הזמנת אוכל, הקראת חדשות או הזמנת טיסה – באמצעות הודעות קצרות בשפה פשוטה. ה"בוטים" פועלים באמצעות בינה מלאכותית ומעורבת בהם גם פעילות אנושית.

הצ'אטבוט הומצא כדי לאפשר לאדם לשוחח בשפה טבעית עם התוכנות המשרתות אותו. המשתמש יכול לקבל ממנו בזמן אמת תשובות לשאלות מגוונות, המלצות רלוונטיות ועזרה בשירותים אינטרנטיים שונים.

רבות מחברות הטכנולוגיה הגדולות פיתחו כבר עוזרים אישיים וירטואליים שנשענים על בינה מלאכותית, ומאפשרים למשתמש להזמין כרטיסים להופעות, להתעניין במזג האוויר, לקבל עדכונים על פקקים ועוד ועוד.

מיקרוסופט בנתה את Microsoft Cortana עבור טלפונים סלולריים ושילבה אותה גם בשעון החכם שלה ובמערכת ההפעלה השולחנית Windows 10 .

גוגל השיקה את Google Now – יישומון שמשולב כחלק ממנוע החיפוש של גוגל במכשירים ניידים, וזמין גם במחשבים אישיים. אפל מצדה פיתחה את המערכת הווירטואלית Siri עבור חלק ממכשיריה.

אוניברסיטת תל אביב השיקה צ'אטבוט לבדיקת סיכויי הקבלה לתואר ראשון

אוניברסיטת ת"א השיקה לאחרונה צ'אטבוט, שנבנה באמצעות הסטארטאפ הישראלי  Chaterr, שמאפשר למאות אלפי המתעניינים בלימודים באוניברסיטה לבדוק בשיחת מסנג'ר מהירה את האפשרות שלהם להתקבל לתכניות הלימודים, שמעניינות אותם, וליצור קשר עם נציג לקבלת מידע נוסף.

דף חישוב סיכויי הקבלה הוא הדף הכי נצפה באתר של אוניברסיטת תל אביב –  בתשע"ו נכנסו לדף זה כ-400 אלף מבקרים (Unique Pageviews) באמצעות סמארטפון או מחשב נייח.

הצא'טבוט החדש נותן למועמדים ללימודים, שרובם צעירים בגילאי ה-20+, ערוץ נוסף, מהיר ונוח לבחינת האפשרות שלהם ללמוד באוני' ת"א, ומציג תשובה נגישה לשאלת השאלות: לאילו תכניות לימוד באפשרותי להתקבל עם הציונים שברשותי?

מקור המידע

קמים על יוצריהם: האם בקרוב הצ'אטבוטים יחליפו את כולנו?

הצ'אטבוט הראשון הומצא כדי לתאם פגישות, אבל המשתמשים שיתפו אותו בהגיגיהם והמענה הרובוטי הפך למתוחכם ומשעשע. מתי מריאנסקי, מחלוצי פיתוח העוזרים הממוחשבים בישראל, בטוח שנתמכר אליהם, ואז נצטער על כך

קישור לכתבה המלאה והמעניינת

ראו גם :

What Are The Best Intelligent Chatbots or AI Chatbots Available Online?

How Chatbots Will Transform Customer Experience: An Infographic

 

·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *