השיפורים בפלטפורמת הלמידה מרחוק  TEAMS,נובמבר 2023

784

הקדמת מערכת "ידע וסקרנות דיגיטלית"

בתחרות בין  פלטפורמת גוגל קלאסרום ללמידה מקוונת לבין  פלטפורמת  TEAMS  של חברת מיקרוסופט , האחרונה לא נשארת מאחור ומחדשת את אפשרויות ההוראה והלמידה המקוונים. בסקירה להלן תוכלו לקרוא על כך בהרחבה .

כהרגלנו , הוספנו גם פרקי הדרכה , החשובים לא פחות למורים !! .

בסקירה זו נעזרנו ב Iris Veintraub מומחית פלטפורמת TEAMS ומבקשים להודות לה .

 "כמו בימי הקורונה, בעקבות המלחמה תלמידים רבים עברו ללמידה מרחוק. כעת מציגה מיקרוסופט לראשונה בתוכנת טימס אפשרות של סיכום פגישת וידיאו על ידי בינה מלאכותית, בעברית ובערבית. "היכולת הזאת הייתה צריכה לצאת בעברית רק בסוף 2024. כשהתחילה המערכה, שינינו את התעדוף", אומר ל-mako ד"ר איתי הרשנהורן, ראש צוות מנהלי מוצרי בינה מלאכותית במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח."

לאחרונה נוספה אופציה של הוספת כתוביות סימולטניות ל-40 שפות במהלך שיחת וידיאו של טימס, אשר מאפשרת לתלמידים שעברית היא לא שפת האם שלהם לעקוב בקלות יותר אחרי דברי המורה, כאשר הם יכולים להפעיל כתוביות בכל שפה שהם בוחרים במהלך השיעור.

הפיצ'ר המועיל הזה זמין לכל המשתמשים. כדי להפעיל אותו, לחצו כשאתם בשיחת וידיאו בטימס על "עוד" > "שפה ודיבור" > "הפעל כתוביות".

כעת, מיקרוסופט מודיעה על פיצ'ר נוסף וחדש שישמח את התלמידים והמורים – סיכום שיחה או שיעור באמצעות AI, שייכנס לשימוש במערכת החינוך בימים הקרובים. מלבד מערכת החינוך הישראלית, הפיצ'ר יהיה זמין גם למשתמשי טימס פרימיום בישראל, בעלות חודשית של 10 דולר לחודש.

איך זה עובד? 

בסוף כל שיעור התלמידים יוכלו לקבל וידיאו של השיעור, תמלול של כל מה שנאמר בכיתה וסיכום של השיעור, שנעשה על בסיס יכולות ChatGPT4. הסיכומים יוכלו לשרת גם את התלמידים שנאלצו לפספס את השיעור מסיבות שונות.

 מקור וקרדיט :

בעקבות הלמידה מרחוק: הבינה המלאכותית תסכם את השיעור

קישור לכתבה המלאה

  גולת הכותרת של פלטפורמת TEAMS היא סביבת  Classwork

כלי "עבודת כיתה" (ClassWork) ב- Teams (אפשר ניהול מלא של  חומרי תוכניות לימודים, ומרכז במקום אחד מסודר ומאורגן את כל המשאבים של Teams למגזר החינוך.
הוא חוסך בזמן של המורים/ות באמצעות יצירה פשוטה ומהירה של חומרי תוכניות לימודים ותמיכה בתלמידים באמצעות ארגון יעיל של תוכן הכיתה: קבצים, מטלות, ערוצים, קישורים, מחברת הכיתה ועוד…. ושליטה במועד פרסום התכנים לתלמידים/ות.

חווית התלמיד: ראה סרטון מצ"ב

לקישור להדרכה בנושא "עבודת כיתה"

חווית התלמיד: ראה סרטון מצ"ב

לקישור להדרכה בנושא "עבודת כיתה"

מאיצי למידה – Learning Accelerators מבוססי AI

מאיצי למידה הם קטגוריה חדשה של כלי למידה (מטלות) הכלולים בסביבת –   Microsoft 365 ללא עלות למגזר החינוך שעוזרים לייעל את היצירה, הסקירה והניתוח של מטלות תוך מתן תרגול עצמאי בזמן אמת לתלמידים לאורך הדרך. מאיצי למידה נועדו לעזור למחנכים לממש את מלוא הפוטנציאל של כל תלמיד עם כלים התומכים במיומנויות בסיסיות ומוכנות לעתיד, ומאפשרים למחנכים לתת לתלמידים יותר הזדמנויות ללמוד, לתרגל ולקבל אימון ממוקד באופן מיידי בסביבה מכלילה כדי לתמוך בשיפור מתמשך. הם חוסכים בזמן למורים/ות ומציגים להם/ן תובנות מבוססות נתונים כדי לעקוב אחר ההתקדמות של התלמידים/ות. ולתלמידים אימון בזמן אמת מכל מקום ובכל זמן (בשגרה ובחירום) וכמובן "מוכללים" עם הנגשה מלאה לרווחת התלמידים/ות.

 מנקודת המבט של המורים בבתי הספר

"סביבת הענן מיקרוסופט טימס מאפשרת לנו הוראה, למידה והערכה מכל מקום, בכל זמן ובכל אמצעי קצה. כגון מפגשי וידאו,עבודה בקבוצות ,תיעוד רצף העבודה, במחברת ולוח השנה . אחסון מסודר ,הגשת משוב ולוח לניהול סדר יום עוזר בימים אללו לארגן את הלמידה מרחוק. תקשורת מול המורה והתלמיד עם אפשרות לתרגם לתלמידים שאינם דוברי שפה עברית לשפת האם שלהם , מקל עליהם בהבנת החומר הנלמד . השימוש באפליקציה התרגום נעשה בכיתת אולפן , בשיעורי פיזיקה ובשיעורי אזרחות לעולים חדשים . כמו כן קיים מאגר גדול של אפליקציות לשרות המורה והתלמיד כגון תובנות המאפשרים בזמן למידה בחירום מעקב אחר מצבם הלימודי והרגשי שלהם. והכי חשוב הכניסה לצוותים ולמערכת מאובטחת ומגנה על הפרטיות של התלמידים

מקור וקרדיט :

רותי סויסה, מורה ממקיף א' באשדוד, בית ספר מדגים של מיקרוסופט SCS

פרקי הדרכה

פגישות Teams

 מדריך למשתמש , משרד החינוך , אוקטובר 2023

קישור לחוברת ההדרכה המעולה של משרד החינוך , אוקטובר 2023

משתדרגים ל- Microsoft Teams | הדרכה

סרטון להדרכה מלאה מחולקת לפרקים

מדריך כללי למורים

מחברת כיתה onenote – מיקרוסופט טימס #49

בדיקת מטלות במיקרוסופט טימס #47 -Microsoft Teams

ClassWork

· · · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *