כלים ופלטפורמות לארגון תוכן רשתי (ג)

1948

מאת : עמי סלנט , עורך האתר  ידע וסקרנות דיגיטלית

אחד מתופעות הלוואי של ההוראה והלמידה בסביבה מתוקשבת בתקופת נגיף הקרונה הוא התמודדות עם כמויות עצומות של מידע דיגיטלי הנוצר ומצטבר תוך כדי ההכנות להוראה מקוונת או במהלכה.

קיימים כמה כלי עזר מתוקשבים יעילים שנועדו להקל על המורים או המרצים ובסקירה זו נציג את פלטפורמת  Tagpacker   לניהול וארגון תוכן רשתי , שהיא מאד ידידותית ואינטואיטיבית .

היישום מאפשר לתייג בקלות את פריטי המידע שצברתם לפי תגיות-נושא וגם לפי ספריות נושאים . ניתן לייצור סביב המאגר שהקמתם רשת שיתופית מקוונת.

מדובר על ישום חינמי לגמרי שיש לו מנגנון חיפוש יעיל מאוד . מומלץ מאוד.  כן , זהו היישום המקוון לארגון תוכן רשתי שבו בחרתי בסוף .

 אודות היישום המקוון

דוגמא של המאגר שהקמתי , במהירות, היום על למידה מקוונת

https://bit.ly/30Ve30h

פרקי הדרכה

צעדים ראשונים

Tagpacker.com – How To Create A Tagpack

FAQ | Tagpacker

שימושים  לניהול המידע השיתופי בחינוך

 מורים – יכולים ליצור לעצמם רשימות אתרים רלוונטיות ומקוטלגות, וכן לחפש אתרים נוספים לפי מילות מפתח ובכך להעשיר את הסביבה המקוונת שלהם.

המורה יכול לתת לתלמידים משימה הכוללת איסוף קישורים בנושא מסויים ומיונם לפי קריטריונים ביישום רשת מתאים, ובכך הלומדים יביאו לידי ביטוי אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה דוגמת מיון, זיהוי רכיבים וקשרים ועוד.


תלמידים – יכולים ליצור רשימות מועדפים אישיות, לשתף אותן ולהעשירן, ובכך להרחיב ולהעשיר את סביבת הפעילות ברשת.

כיתה או קבוצה העובדת על נושא מסויים יכולה ליצור לעצמה רשימת קישורים הרלוונטית לנושא, על מנת להיעזר בה בשלבים שונים של העבודה.

·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *