המסננים של חיפוש מתקדם בפייסבוק

3083

לשאלת החיפוש בפייסבוק אין למעשה מענה טוב ויעיל . חיפוש בפייסבוק יכול להיות קשה ומסורבל – הוא בוודאי לא חיפוש, לא יעיל כמו החיפוש של גוגל שהוא קל ויודע לצפות מה אתה מחפש. מאז הפחתתו של חיפוש Graph Search  בפייסבוק, החיפוש הסמנטי שלהם , שהיה בכל מקרה מאכזב למדי,  נותרנו עם מערכת חיפוש מפוצלת (מקור) . יכול להיות שבפייסבוק עובדים על מערכת חיפוש חדשה, אבל לזכותם יאמר כי הם שיפרו לאחרונה את יכולות החיתוך (פילטרים) בחיפוש הרגיל , כולל יכולות מיקוד בקבוצת פייסבוק מסויימת או דף עסקי/יעודי מסויים.

המסננים של החיפוש הרגיל בפייסבוק

אחרי שתכתבו את מילת החיפוש בתיבת החיפוש יוצגו התוצאות השונות עם מסננים (filters)  בטור מצד שמאל , המאפשרים , לסנן את התוצאות על פי פוסטים , רק מחברי פייסבוק  מסויימים , רק מקבוצות פייסבוק שאני חבר בהן , וגם על פי תאריכים . הנה לדוגמא :

והנה דוגמא של חיפוש עם חיתוך /סינון לפי קבוצה :

בחיפוש זה ביקשתי לחפש על "איסוף מידע" רק בקבוצת המידענים של איגור

רשמתי במסנן , בטור מצד שמאל את שם הקבוצה , וקיבלתי תוצאות רק מקבוצה זו .

המידע המקצועי החשוב ביותר  בפייסבוק נמצא בקבוצות ולכן אני ממליץ למקד את החיפוש בקבוצה מסויימת בפייסבוק כי החיפוש הכללי בפייסבוק הוא  עתיר "רעש" ( תוצאות רבות לא רלבנטיות) .

 ומה לגבי דפים עסקיים/דפים יעודיים בפייסבוק?

גם כאן אני ממליץ להשתמש בחיתוך/מסנן   Choose a Source  הנמצא בטור הפילטרים מצד שמאל , הנה לדוגמא חיפשתי מידע על צילומי מרפסות רק בדף מסויים בפייסבוק , דף המגזין "הקישורים הסמויים מן העין" ( תנחשו מי עורך הדף? )

אפשר באותו חיפוש מאוחד גם להוסיף מסנן נוסף , כגון "מרפסות" , רק בדף מגזין הקישורים הסמויים מן העין " אבל רק בשנת 2015 , והנה באמת מצאתי צילום נפלא אחד שעורך הדף הזה העלה בשנת 2015 , והנה הוא לפניכם :

מרפסת בעיר רומא , 2015

מה לגבי תוספי חיפוש בדפדפן כרום המאפשרים חיפוש בפייסבוק , כמו זה למשל ?

Intelligence Search – Google Chrome

 במקרים רבים לא הצלחתי להפעיל אותו , הוא "נרדם" על משמרתו , חבל , כי הוא היה יעיל  מאוד.

מקורות

איך אני עושה את זה לבד – לחפש בפייסבוק

Facebook Quietly Changes Search Tool Used by Investigators, Abused By Companies
Facebook People Search and Facebook Advanced Search – The ‘How to’ Guide
· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *