הספרייה הדיגיטלית החדשה של אוניברסיטת דרום-פלורידה

12371

אוניברסיטת דרום-פלורידה חנכה השבוע  ( פברואר 2016 ) ספרייה דיגיטלית חדשה וחדשנית הכוללת גם מרכז משאבים למחקר. הספריה הדיגיטילית DigiNole מייצגת את המילה האחרונה בתחומי הספריות הדיגיטליות האקדמיות, אך יותר מכך היא מהווה מיזם מיזם תיעוד ומידע שיתופיים של חוקרי ומידעני אוניברסיטת פלורידה כולה.

 הספרייה הדיגיטלית כוללת את כל תוצרי המחקר של סגל האוניברסיטה , לרבות כל עבודות המאסטר והדוקטורט של הסטודנטים באוניברסיטה לאורך השנים . כמו כן , כוללת הספרייה הדיגיטלית  תכנים דיגטליים נוספים כגון אוספי מפות גיאוגרפיות , ספרים נדירים ואוספים של מקורות היסטוריים . כל חבר סגל באוניברסיטה נדרש מעתה להעביר לספרייה הדיגיטלית כל פרסום חדש שלו .

הפלטפורמה המתוקשבת עליה נבנהתה הספרייה הדיגיטלית היא  FLVC , פלטפורמה מתקדמת של WIKI אשר פותחה ע"י מתכנתים באוניברסיטת פלורידה ומאפשרת שיתופיות מלאה לצד חיפוש יעיל.

מבחינה מידענית כוללת הספרייה הדיגיטלית מנוע חיפוש מתקדם המאפשר חיפוש עפ"י אופראטורים בוליאניים , חיתוכים מתקדמים ושדות/פרמטרים. זהו אחד ממנועי החיפוש המתקדמים יותר מבין הספריות הדיגיטליות האקדמאיות שראינו עד כה .

florida advanced search

כמו כן , ניתן להמשיך לזקק ולמיין את ממצאי החיפוש לאחר פריסת ממצאי החיפוש .

florida advance search sorting

כתובת הספרייה הדיגיטלית

fsu.digital.flvc.org: Welcome to DigiNole!

 

ספריות דיגיטליות משובחות אחרות באוניברסיטאות בעולם

המרכז למדיה דיגיטלית – ספריית יונס וסוראיה נזריאן – אוניברסיטת חיפה

המרכז למדיה דיגיטלית- הספריה של אוניברסיטת חיפה הינו מאגר מידע המכיל אובייקטים מסוגים שונים (ויזואליים, אודיו, וידאו וטקסט) שעברו תהליך דיגיטציה והעשרת מטהדאטה. האובייקטים המשוייכים לאוספים השונים ניתנים לעיון ושימוש לבעלי ההרשאות המתאימות. המערכת  כוללת גם תיבת חיפושbooks44 המאפשרת אחזור אובייקטים ודלייתם על פי מילים/נושא/סדרה. במאגר אוספי אמנות וארכיאולוגיה, היסטוריה של ארץ ישראל, תיאטרון, ארכיון אבא חושי, חיפה וסביבתה ,תזות M.A,PhD של בוגרי אוניברסיטת חיפה, פרסומי חוקרים, חיל הים ותולדות הספנות בישראל, ספרים נדירים ועוד..

 Digital Collections | Columbia University Libraries

Cambridge Digital Library – University of Cambridge

Digital Collections – University Libraries – Penn State .

Digital Collections – Harvard Libraries – Harvard University

University of Washington Libraries Digital Collections

 

 

·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *