חדש! – מערכת למידה שיתופית רשתית (NCLS)

13661

 

Two schoolgirls concentrated on their task with notebook פיתוח חדשני של המורה עמית מירז , ממובילי התקשוב החינוך בבתי הספר בישראל .

"אני שמח להציג בפניכם מערכת (Network Collaborative Learning System) שתכננתי והקמתי באמצעות קוד פתוח ובעיקר הסתמכתי על מערכת ג'ומלה שזו מערכת שאני סומך עליה ועל יציבותה.

מדובר במערכת למידה שיתופית רשתית שמטרתה העיקרית להעשיר את התלמיד כפרט, דרך למידה קבוצתית, במערכת שיתופית בתחומי דעת שונים. המערכת יכולה לשמש גם תלמידי מתמטיקה, פיזיקה, תנ"ך, גיאוגרפיה ועוד.

ה"מערכת עובדת כיום בבית הספר בו אני מלמד, מזה כחודש ימים. בשלב ראשון, אפשרתי ל 2 כיתות להצטרף אל המערכת. עוד מוקדם להסיק מסקנות, אבל זו המערכת הלימודית הראשונה שבוודאות אני יכול לומר שתלמידים מתלהבים ממנה ואפילו נכנסים בזמנם החופשי!. יחד עם זאת, אני משוכנע ויודע שיש המון נקודות שניתנות לשיפור, לאו דווקא במישור הטכנולוגי אלא יותר במישור ההנעתי של התלמידים. היתרון הגדול של המערכת הוא שבזכות זה שהיא שיתופית, ניתן לייצר בה תחרותיות בין תלמידים או בין כיתות. אני יכול לומר שהתחרותיות שמערכת זאת מאפשרת בזכות שיטת התמריצים (ניקוד לכל פעולה), גורמת לפעלתנות בקרב התלמידים."

"אני מצרף מספר סרטונים שתוכלו להתרשם מהמערכת."

לדיווח המלא של עמית מירז בבלוג שלו

קישור לסרטוני הסבר על שימוש במערכת – אני אוסיף כמובן עוד סרטוני הסבר

קישור למערכת עצמה – מורים להיסטוריה יכולים להירשם, אבל הם יוכלו לקבל הרשאות עבודה בהמשך.

קרדיט :

פיתוח חדשני של המורה עמית מירז , ממובילי התקשוב החינוך בבתי הספר בישראל .

 

 

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *