למידה אחרת באינטרנט : חונכות וירטואלית ותיכון וירטואלי

19710

חג שמח ושנה שקטה לכל קוראינו!!

100-top-sites-illustratio-001מקור וקרדיט : הבלוג של גילה בן הר , מנכ"לית מט"ח

"בשיחות עם תלמידים ותלמידות הבנתי שהסקרנות והמוטיבציה דווקא קיימות, ושעם עידוד וסיוע הם ירצו להתנסות, להתמודד וללמוד מקצועות אלו. "לאור זאת החלטנו  במטח לעודד את הלמידה בדרכים שונות, לתמוך בתלמידים, לתת להם משענת, וכך לאפשר ליותר תלמידים לצאת לדרך המורכבת במקצועות המדעים והמתמטיקה ולהגיע לקו הגמר בהצלחה".

שני פרויקטים של מטח מוכוונים למטרה הזאת: החונכות הווירטואלית (נחשון) והתיכון הווירטואלי. החונכות הווירטואלית היא תכנית ארצית הפועלת כבר במשך עשור. התכנית, שפותחה על ידי מטח ומופעלת בליווי משרד החינוך, מציעה לתלמידי כיתות י' עד י"ב חניכה וירטואלית בקבוצות קטנות (3-2 תלמידים בקבוצה) על ידי סטודנטים מצטיינים, לאורך כל שנת הלימודים. בשנה האחרונה השתתפו בתכנית כ-4,000 תלמידים מ-150 תיכונים מכל המגזרים ומכל זרמי החינוך. ליוו אותם כ-800 חונכים.

התיכון הווירטואלי הוא תיכון חדש, המתחיל בימים אלו את שנתו השנייה.  התיכון הוקם בשיתוף עם משרד החינוך ועם קרן טראמפ, והוא מיועד לבתי ספר שאינם יכולים להציע לתלמידיהם ללמוד מתמטיקה או פיזיקה ברמה של 5 יחידות לימוד בשל העדר מורה מתאים או בשל מספר מצומצם של תלמידים שאינו מאפשר לפתוח כיתת מגמה. הקורסים בתיכון הווירטואלי נלמדים במלואם ברשת במודל   .Fully Online.

בשנת הלימודים תשע"ד ילמדו בתיכון הוירטואלי כ-300 תלמידים, ומספר התלמידים יעלה בהדרגה בשנים הקרובות ויגיע ל-1,000 תלמידים.

wikis spaces

"אנו מאמינים ומקווים שבאמצעות כלים מתקדמים להוראה וללמידה, בעזרת מאגרי מידע וניתוח נתונים קפדני, ובאמצעות עבודה משותפת ומאומצת – יחד נצליח ליצור שינוי חיובי משמעותי שיתרום לתלמידים ויסייע לחברה בישראל."

מקור וקרדיט : הבלוג של גילה בן הר , מנכ"לית  מט"ח

לעניין את התלמידים, להכיר אותם ולתמוך בהם – זו האחריות שלנו

ראה גם : פרויקט החונכות הוירטואלית "נחשון"

מאמרים נוספים על בתי ספר תיכוניים וירטואליים בפורטל מס"ע

· · ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *