למידה מתוקשבת באמצעות Hangouts -מדריך עזר

20136

מאת : אנידור חקק

web 2 2013

רקע

מוצר נוסף של גוגל פלוס שעשוי להשתלב נהדר במסגרת גוגל קהילותהוא גוגל Hangoouts (או זולות בתרגום העברי).  כך תוכלו לקיים שיחות וידאו קבוצתיות במסגרת הקהילה.

בעת יצירת קהילה, תוכלו לבחור אם הקהילה הנה ציבורית (שחשופה ופתוחה לעיני כל)  או פרטית ואז היא תהיה גלויה רק למי שיקבל הזמנה אליה.  כך תוכלו ליצור קבוצת עבודה נהדרת שאף מאפשרת לכם להיפגש אונליין במסגרת הזולות ואף מאפשרת לכם להיפגש אופליין באמצעות ממשק אירועים שהושק אף הוא לאחרונה בגוגל פלוס.

מקור וקרדיט

האנגאאוטס – מה זה?

אחד השירותים היותר מעניינים של גוגל פלוס הוא ללא ספק ה- Hangouts – בו יש לגוגל פלוס באמת יתרון מהותי מול כל מתחריה.

כבר ביום ההשקה של גוגל פלוס, הסתמן ההאנגאאוטס (או בשמו הישראלי הגרוע "זולות") כפונקציה מעניינת מאוד – צ'אט וידאו רב משתתפים (עד 10 משתתפים) שמאפשר לקיים פגישות ושיחות עם חברים ובנושאי עבודה בקלות ומכל מקום.

קיימות שתי אפשרויות לקיום שיחות בין משתמשים: צ'אט טקסט או צ'אט וידאו.

צ'אט טקסט משמש כצ'אט קבוצתי (עד 100 משתמשים) או אחד על אחד, שמאפשר גם לעבור למצב וידאו.
ככל שהזמן עובר, שירות ההאנגאאוטס ממשיך להתפתח ולהוסיף אפשרויות מאוד מעניינות, ביניהן האפשרות לקיים האנגאאוטס בשידור חי, שנפרט עליה בהמשך.

האנגאאוטס למעשה מחליפים לאט לאט את כל שירותי הצ'אט של גוגל ומחברים את כולם (Google talk / chat ).

hangouts 2

כיום אנו יכולים לבצע האנגאאוטס מכל מכשיר – גם מהמחשב האישי בגוגל פלוס ובהתקנה של אפליקציה למחשב האישי או כאפליקציה נפרדת לסלולר.

כיום מלבד אפשרות רגילה של צ'אט וידאו ל- 10 משתתפים, קיימת גם האפשרות לקיים האנגאאוטס בשידור חי (Hangouts on air) ובכך משמש גוגל פלוס כתוכנת וובינר לכל דבר, בה ניתן לשדר לקהל רב משתתפים באמצעות הוידאו.

יותר מכך, כל Hangouts on air (ברשותכם אקרא לו מעתה בקיצור HOA) גם מוקלט ומועלה אוטומטית לערוץ היוטיוב שלכם אחר כך – מה שמאפשר גם לקדם אותו אחר כך בתור סרטון לכל דבר.

אלמנט מעניין נוסף של ההאנגאאוטס הוא החיבור והסנכרון שלו לצ'אט שלנו בג'ימייל – מה שמאפשר לנו לקיים צ'אט טקסט/וידאו עם כל אחד מחברינו מהג'ימייל / גוגל פלוס מכל אחת מהפלטפורמות.

לאחרונה נוספה גם האפשרות לערוך שיחות טלפון חינם לארה"ב וקנדה ישירות מההאנגאאוטס והג'ימייל.

נתחיל מהבסיס – איך מתחילים שיחת האנגאאוט?

האופציה הראשונה והבסיסית היא קיום שיחת וידאו עד 10 משתתפים (אם אתם רשומים לגוגל apps ניתן עד 15 משתתפים). בצ'אט הטקסט ניתן לצרף עד 100 משתתפים. אופציה זו אינה כוללת אירוע בשידור חי או הקלטה של השיחה.

hangouts 1

על מנת לקיים האנגאאוט עליכם לפעול לפי השלבים הבאים:

1. התחילו צ'אט האנגאאוט דרך אחת האפשרויות: או באמצעות אירוע (אפרט על כך יותר בהמשך המאמר) , או מהתפריט השמאלי בגוגל פלוס, בו תוכלו ליזום האנגאאוט דרך הכפתור "התחל האנגאאוט" / "מסיבת האנגאאוט" (בתחתית המסך מצד שמאל) או להקליק ישירות על אחד מאנשי הקשר שלכם מצד שמאל.

הקלקה על אחד מאנשי הקשר או על הכפתור התחל האנגאאוט – מיועד לצ'אט וידאו / טקסט אחד על אחד. (אם כי ניתן בהמשך לצרף משתתפים נוספים).

להמשך הסקירה של אנידור חקק

Google Hangout for Collaborative Learning

ראה גם :Google Hangouts for Distance Learning | ELearning Resources

· · ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *