הגוגייה ההיברידית של רשת אמית : פריצת דרך פדגוגית

904

אור דניאל , המומחה המוביל ללמידה חדשנית ומתקדמת בישראל , כתב לפני כמה ימים פוסט בעקבות ביקור שלו בגוגייה ההיברידית של רשת אמית:

"היום זכיתי להכיר את אנשי ונשות החינוך של הגוגיה ההיברידית של רשת אמית. גיליתי מקצועיות, רגישות וכל מה שתרצו באשת ובאיש חינוך לילדכם/ן.

תודה למנהלות הגוגיה ההיברדית שני קרן ודינה הנדלר שרכשו לכל מורי הגוגיה ההיברדית את הספר 'למידה אבולוציונית' ועל הזכות ללמד וללמוד איתן ביחד.

מתרגש כל פעם מחדש להיות נוכח בתהליכי חינוך משמעותיים. יישר כוח לשני ודינה על ההובלה והמנהיגות.
"

רק רשת חינוכית אחת ויחידה בישראל  הבינה את יתרונות הלמידה ההיברידית ומימשה זאת לאחרונה

בית הספר ההיברידי של רשת אמית

הסידור ההיברידי מאפשר לבתי הספר  ברשת  אמית להקים קבוצות למידה ייחודיות שמדייקות צורך מסוים, דוגמת קבוצה ללימודי חמש יחידות מתמטיקה באופן מואץ. ובה בעת, תלמידים שלא רוצים ללמוד מרחוק או אלו המתקשים בלימודים, זוכים ללימוד פרונטלי פרטני ובקבוצות קטנות יותר.

תוך כדי הפיילוט הפכו מורות רבות באמית צפון לאשפיות בתחום המדיה. הן מדליקות מצלמה ומשדרות בשידור חי לא רק שיעורים עיוניים אלא גם שיעורי השכלה כללית בשלל תחומים יצירתיים לנפש. הן התמחו בשנה האחרונה בעריכת סרטוני עידוד שבהם הן קוראות לתלמידיהם להירשם למגמה שלהן, או לקורס יצירתי זה או אחר שבנו ותכננו מאפס.

קורס בקונדיטוריה, קורס מקרמה ותכשיטנות, קורס בפסיכולוגיה של המותגים, התנהלות פיננסית, אגדות חז"ל, קורס ברפואה, קורס בעריכה מוזיקלית – אלו רק דוגמאות להיצע האדיר של הקורסים בהשכלה כללית אותם מעבירים כיום מורים מרשת אמית וגם מרצים חיצוניים. "אני מאוד אוהבת מוזיקה והחלום שלי הוא לייצר את המוזיקה שלי ושכל העולם ישמע אותה", כתבה תלמידה בסיום הקורס לעריכה מוזיקלית במשוב שלה. "…זהו שיעור חובה בכל בית ספר והוא משחרר מאוד, בין השיעורים היותר מעניינים שהיו לי בחיים… מה שבטוח זה שבחיים לא אפסיק לראות את השיעורים המוקלטים".

ברשת אמית עובדים עם היישום "טימס" של מיקרוסופט ולא עם זום, היות וגם ככה התחילו בתהליכים של הטמעת היישום ברשת, גם ללא קשר לקורונה, כיישום שבו ניתן לא רק לקיים שיעורים מקוונים אלא גם להגיש עבודות, לצפות במערכת השעות ובעיקר לקיים את כל סביבת הלמידה תחת אותה פלטפורמה. הלמידה מרחוק מאפשרת השלמת חומר בקלות היות וכל השיעורים המקוונים מוקלטים ותלמיד שלא הצליח להגיע לשידור החי יוכל לצפות בו בדיעבד.

אם יש משהו שהקורונה הוכיחה זה שלא צריך לשבת האחד ליד השני כדי שיתקיימו לימודים, ובקהילה הצפונית של רשת אמית החליטו למנף את ההבנה הזו לפיילוט של בית ספר היברידי, בית ספר שנבנה לצד בית הספר הקיים ומציע באופן מקוון ברובו יותר מגמות וקורסי העשרה. הפיילוט החל בשנת הלימודים הנוכחית, ובמסגרתו תורם כל מנהל מ־11 בתי הספר של אמית בצפון מורים מצטיינים, מגמות מגוונות וקורסי השכלה כללית, שאליהם יכול להירשם כל תלמידה ותלמיד.

את תוכנית בית הספר ההיברידי רקחו, בשיתוף מנהלי בתי הספר, דקלה בר, מובילת המרחב ההיברידי של קהילת צפון ברשת אמית, ודני שטיינר, המל"ת – מלווה לשינוי תרבותי, שתפקידו לתמוך בבתי הספר של הרשת בתהליכי התחדשות פדגוגית. התוכנית מאפשרת גם לבתי ספר קטנים בצפון, שסבלו מהיצע מועט של מגמות, לזכות בבחירה מגוונת בהרבה בעבור התלמידים.

המהלך ההיברידי שינה להרבה עובדי הוראה את עיקר המשימה המקצועית שלהם. הם הפכו מ"ספקים" של תכניות מוצעות של תוכן, ליצרנים של תהליכי למידה מסעות למידה עבור הלומדים שלהם. דבר נוסף שהתרחש הוא שכשיש מורה שהוא טוב במשהו, זה לא משנה מאיפה הוא בארץ.

מקור

ראו גם :

תיכון, י-יב – גוגיה היברידית – רשת אמית

חינוך היברידי – AMIT – רשת אמית

"לאחר שנה של חקר ולמידה ברור יותר מתמיד כי הלמידה היברידית היא הרבה יותר מהעברת הלמידה ללמידה מקוונת, אלא תפיסה המבקשת ליצור חוויית למידה מגוונת, איכותית, ומותאמת למיומנויות הנדרשות היום מכל לומד ולומדת.
כל התוכניות המוצעות הן תולדה של שיח, הקשבה, בירור צרכים והרבה מאוד חלומו, מתוך רצון לייצר משמעות, שותפות, נראות ושייכות.
הגוגיה ההיברידית פועלת בהלימה לערכי הרשת. במטרה משותפת להעניק ידע וערכים להצלחה בעולם משתנה.
לחוויה ההיברידית שותפים המורים של רשת אמי”ת אשר חווים צמיחה התפתחות אישית ומקצועית."

מקור

מרחב הכשרה היברידי למורי רשת אמית-1

תיכון, י-יב – גוגיה היברידית – רשת אמית

 

· ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *