פלטפורמות מקוונות ללמידה היברידית: עלייתה של TEAMS

982

למד , חקר והתנסה: עמי סלנט , מידען ואיש חינוך

למידה היברידית

למידה משולבת (היברידית) כוללת למידה מקוונת ולמידה פנים אל פנים בכיתה. למידה זו מקדמת את עצמאות הלומדים ומזמנת התאמה אישית לכל לומד/ת בהיבטי זמן, מקום, אופן ונתיב הלמידה.
למידה מסוג זה מאפשרת למורה ליצור קשר אישי עם התלמידים, לתכנן חומרי למידה מגוונים בהתאם למאפייניהם הייחודיים ולספק משוב איכותי ומיידי.

 פלטפורמת Teams של מיקרוסופט ללמידה וירטואלית מאפשרת למורים לשמור על קשר והמשכיות עם התלמידים גם מעבר לזמן השיעורים, משום שניתן באמצעותה לשתף חומרים, לרכז מטלות, לתת הערכות ואפילו לבצע בחנים בסביבת למידה מקוונת, הזמינה לתלמידים ולמורים כאחד. מעבר לכך, המערכת מאפשרת לצוות המורים לנהל תקשורת רציפה עם התלמידים במליאה, בקבוצות קטנות, ואפילו מאפשרת להם לבצע חקר ולימוד עצמי. 

כ-300 אלף מורים ותלמידים בישראל משתמשים מדי יום בכלי ה-Office 365 ללמידה מתוקשבת, מתוכם כ-160 אלף משתמשים בפלטפורמת Teams בגרסת החינוך. מדובר בסביבת הלימודים השיתופית והמתקדמת בעולם, עם יותר מ-150 מיליון משתמשים. מדובר בכלי למידה סינכרוני וא-סינכרוני, כלומר – כזה שמאפשר קשר והמשכיות למורה עם התלמידים לא רק בזמן שיעורי וידיאו.

מקור

רקע

"הכול במקום אחד" Microsoft Teams מרחב עבודה משותף מרכזי הן בארגונים הן בחינוך. מאפיינים אותו עבודת צוות שיתופית, צ'אטים, וידאו, שיתוף מסמכים ואינטגרציות לכלים אחרים במערך כלים מאוחד, כל זאת כדי לקדם את הפרודוקטיביות של המשתמשים ובמיוחד התלמידים כיום.

ה  TEAMS – זמין כאפליקציה בשולחן העבודה, דרך הדפדפן באינטרנט, וכאפליקציה בנייד. לכן אין זה משנה היכן אתם נמצאים – כל עוד יש חיבור לאינטרנט אפשר לקיים שיעורים עם התלמידים.

מורה יוצר 'צוות' ומשייך אליו את תלמידי הכיתה שלו ואת כל המורים המקצועיים המלמדים אותה. את הצוות שבו מופיעים התלמידים צריך להקים פעם אחת.

כל צוות Teams כולל ערוץ כללי אך ניתן בקלות להוסיף ערוצים נוספים עבור מקצועות הלימוד השונים. לדוגמה המחנך יוצר את צוות כיתה ו'3, ומוסיף ערוצים לפי המקצועות שהכיתה לומדת. או מנהל בית ספר יכול לפתוח 'צוות' עם המורים והמורות בביה"ס וליצור ערוץ עבור ישיבות מורים, הנהלה ואירועים שמתקיימים בביה"ס.

עבור כל ערוץ נוצר "ערוץ כללי" באופן אוטומטי, המאפשר לנהל בתוכו צ'אט קבוצתי הכולל אימוג'י, קובצי GIF, @mentions, שיתוף קבצים (לעבודה שיתופית או עריכה), משימות ומבחנים. ניתן להשבית את הצ'אט הכללי או להצמיד הודעה חשובה בראשו. ב TEAMS-תלמידים יכולים לערוך במשותף בוורד, באקסל ובפאוור-פוינט, לאחסן ולקבל קבצים ב-OneDrive.

כרטיסיות:

בכל ערוץ תוכלו להוסיף כרטיסיות נוספות של מקצועות הכיתה. הכרטיסיות מאפשרות ליצור פעילויות אינטראקטיביות (חידונים, סקרים, Forms, קבצים, מחברת כיתה ומטלות, אתרי אינטרנט) ועבודה משותפת על קבצים.

 מקור וקרדיט : האתר של יהונתן שלם

 השידורגים האחרונים בפלטפורמת  TEAMS

דף הבית האינטגרטיבי החדש של TEAMS

How to use the new Microsoft Teams Class Homepage

היישום REFLECT

עצבנים? נרגשים? מותשים? מאושרים? ילדים צריכים להרגיש בנוח לבטא את התחושות האמיתיות שלהם, מורות ומורים רוצים לדעת מה עובר על התלמידים, ואנחנו רוצים לעזור לשני הצדדים לנרמל את השיח על רגשות בבית הספר. וזו בדיוק המטרה של Reflect – מוצר שמפתחים אנשי קבוצת טכנולוגיות החינוך במרכז הפיתוח שלנו ושהשימוש בו החל בבתי ספר רבים בארץ ובעולם.

ברמה הכי פשוטה, ריפלקט מאפשר לתלמידות ותלמידים לעדכן את המורים דרך הנייד או המחשב מה הם חשים ברגע זה, מתוך מאגר של עשרות רגשות שונים, שלכל אחד מהם נלווית דמות פרוותית במיוחד שמייצגת אותו.

המוצר, שמוטמע בפלטפורמת מיקרוסופט 365 ומוצע בחינם לגופי חינוך, מתבסס על התובנה המחקרית שלילדים קל יותר לשתף מה שלומם באמת, כאשר הם לא צריכים לעשות זאת בקול ופנים מול פנים. במקום לענות בעל פה ועל אוטומט "אני סבבה", ריפלקט מאפשר למורים לשאול בתחילת השיעור את התלמידים דרך המערכת מה שלומם באופן כללי או מה תחושותיהם בנוגע לנושא ספציפי, כמו למשל החזרה ללימודים, ומעודד את התלמידים לקחת דקה לבד עם עצמם, לחשוב מה הם באמת חשים ברגע זה, ולחלוק זאת בכנות מבלי להיות מובכים.

ונכון, אין מאחורי ריפלקט איזו בינה מלאכותית יוצאת דופן או טכנולוגיה קוונטית, אבל יש סיבה טובה למה פיתחנו אותו – הוא מסייע למורים לקבל תמונה טובה יותר מה חשים כל אחד ואחת מהתלמידים ומה הווייב הכללי בכיתה, ונותן להם הזדמנות לשוחח על כך עם התלמידים ולהתאים את השיעור בהתאם. ויותר מהכול, הוא עוזר לילדים ללמוד שזה לגמרי בסדר לחוש לפעמים עצב, בלבול או כל תחושה אחרת, ושמותר, ואפילו רצוי, לדבר על רגשות.

מקור


All Microsoft Teams improvements and new features in July 2022

קישור

Microsoft Teams

Collaborative LMS platform helps manage classes, groups, and projects

קישור

השוואה לגוגל קלאסרום

הדירוגים הפדגוגיים של גוגל קלאסרום גבוהים יותר בהשוואה לטימס של מיקרוסופט , ולכן אני בקורסים המקוונים שלי מעדיף ללמד באמצעות גוגל קלאסרום

מקור וקישור

 פרקי הדרכה

שינוי שפה מיקרוסופט טימס – Microsoft Teams

מיקרוסופט טימס – סרטון הדרכה מלא

הודעות , הכרזות וכרטיסיות מיקרוסופט טימס חלק ב- מרחבים דיגיטליים #13

והפעם בפינתנו הודעות והכרזות במיקרוסופט טימס. רוצים שכל התלמידים ישארו מעודכנים? רוצים להעביר הודעה חשובה כדי שאף אחד לא יחמיץ? השתמשו בהכרזות ובהודעות במיקרוסופט טימס! החלק השני של הסרטון שמתאר כיצד להשתמש בהודעות וכרטיסיות בסביבת Microsoft Teams

יצירת מטלה בצוות מסוג כיתה במיקרוסופט טימס – מרחבים דיגיטליים #10

כיתה דיגיטלית, יצירת מטלות, לימוד מרחוק באמצעות מיקרוסופט טימס – Teams

ראו גם :

מרחב למידה דיגיטלי כיתתי : מֶרְכַּז יֶדַע יִשּׂוּמִי

· · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *