פלטפורמת EDMODO ללמידה מקוונת הולכת ומשתפרת כל הזמן : תמונת מצב 2021

1230

חקר וערך : עמי סלנט , מידען

אני השתמשתי ועדיין משתמש גם בפלטפורמה של EDMODO  וגם בפלטפורמה של GOOGLE CLASSROOM  להעברת קורסים מקוונים . שתיהן מעולות , אבל EDMODO  טובה יותר .

הפלטפורמה המקוונת EDMODO היא שילוב מוצלח בין רשת חברתית ומערכת לניהול למידה מקוונת לכיתה וירטואלית.

בבסיס הרעיון של היזמים עומד הקונספט של שילוב כלים חברתיים בצורה בטוחה בשיטות לימוד שונות. ההנחה היא כי עד היום כולם תמיד מחוברים בכל מקום בצורה כזו או אחרת אך שנכנסים לכיתה כללי המשחק משתנים ואין שום שיתוף דווקא במקום שצריך את השיתוף בצורה משמעותית ביותר – בלמידה (_אור דניאל).

הפלטפורמה המקוונת של EDMODO היא האהודה ביותר על המורים בארה"ב וגם בעוד עשרות מדינות בעיקר בזכות המימשק האינטואיטיבי שלה והאפשרות לשלב רשת חברתית בניהול הכיתה הוירטואלית.

היקף משתמשים בבתי הספר ברחבי העולם כבר הגיע ל140 מיליון , במיוחד לאחר שמשרד החינוך המצרי  בשיתוף חברת EDMODO  ואמזון איפשרו ל20 מיליון תלמידי בתי ספר ברחבי מצרים להשתמש בפלטפורמה המקוונת החדשנית של EDMODO

מקור

משרד החינוך המצרי, התקשר באופן בלעדי עם  EDMODO ועם מערכת הענן של אמזון  על מנת לספק פתרונות למידה מרחוק ל-20 מיליון התלמידים ( ראה פירוט בנספחים)

בשנת 2020, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (UNESCO) המליץ על Edmodo כמערכת מועדפת לניהול למידה דיגיטלית.

Edmodo  מצטיינת בהעברת הודעות קבוצתיות והחלפת מידע. משתמשים, מורים ומדריכים יכולים להקים קבוצות משלהם ולהחליף הודעות בתוך סביבה מאובטחת. Edmodo  המערכת מספקת כלים קלים לשימוש לארגון עבודה קבוצתית וניהול שיעורי בית. גם יכולת הבחינה המקוונת של המוצר יציבה ומספקת ניקוד בזמן אמת.

מקור

 ראה גם :

רשתות חברתיות ולמידה מרחוק(3) : ההצלחה של פלטפורמת EDMODO

Edmodo היא פלטפורמת ניהול למידה המחזקת את הלמידה בכיתה עם למידה חברתית עבור תלמידים ומורים בגן עד כיתות י"ב. זה מוגדר כמו עדכון של רשת חברתית, בדומה לפייסבוק. תלמידים, מורים והורים יכולים לתקשר עם פוסטים, ומשתמשים אחרים יכולים לעשות להם לייק או להגיב עליהם. הודעות, שאלות, מבחנים ומשימות מתפרסמות בפיד של Edmodo.

Edmodo מציע מספר יתרונות, כולל:

 שילוב עם Microsoft Office ו-Google Apps for Education, כך שמשתמשים לא יצטרכו לזכור סיסמאות לאתרים בודדים

 גישה מכל מקום ובכל זמן באמצעות אפליקציות ייעודיות לנייד

 כלי אבטחה ופרטיות כגון קבוצות פרטיות ויכולת מעקב אחר פעילות התלמידים החברים בקבוצת הלמידה

 גישת הורים לשיעורי הבית של התלמידים, למבחנים, לציונים ולהודעות בכיתה

 אינטגרציה טובה מאוד  עם זום ללמידה וירטואלית

 EDMODOמציעה שתי תוכניות לבתי ספר ומחוזות: אישי ומקצועי. התוכנית האישית היא בחינם למורים וכוללת 1 GB של אחסון בענן, שטח בכיתה, משאבי קהילה של Edmodo, קבוצות אישיות, הודעות, יומן כיתות, אפליקציה ייעודית להורים ותמיכה בדוא"ל.

תוכנית ה-Pro כוללת את כל התכונות של התוכנית האישית, בתוספת אחסון ענן ללא הגבלה, פגישות זום, קבוצות מקצועיות, דפי קהילה, כלים אדמיניסטרטיביים וניתוחים, תמיכה בהצטרפות, תמיכה מועדפת, ספריית משאבי מוסד והדרכה.

מאפיינים

Edmodo תומך בלמידה  עצמאית אישית, למידה מקוונת ושילוב של השניים. להלן כמה מהתכונות העיקריות שלו:

יצירת שיעור – מורים יכולים ליצור שיעורים מרתקים ואינטראקטיביים, כגון חידונים ומטלות. ניתן לשמור את השיעורים כתבניות  מקוונות בספריית המשאבים הפרטית לשימוש עתידי.

מורים יכולים לארגן את היום שלהם עם מערכת מקוונת של סדר יום יומי  מקוון שבו התלמידים יכולים לגשת למטלות המקוונות  או משאבי למידה חשובים במקום אחד. Edmodo מגיעה גם עם לוח שנה מקוון  משותף, כך שכולם  בכיתה המקוונת יכולים להתעדכן במבחנים, שיעורי בית ואירועים.

Edmodo Snapshot – הכלי Edmodo Snapshot תוכנן לעמוד בסטנדרטים של Common Core בארה"ב , כמו גם בתקני חינוך אחרים שבתי ספר חייבים לעמוד בהם. Edmodo משתפת פעולה עם ספקי תוכן כדי להציג משאבים כגון מערכי שיעור, מבחנים, משחקים ופעילויות אחרות. סנאפצ'ט מספקת גם מאגרי שאלות והערכות למורים וכן דוחות בזמן אמת הממחישים התקדמות של תלמיד כדי שהמורים יוכלו להבין אילו תלמידים צריכים עזרה.

העברת שיעור – העברת הקורס של אדמודו מחולקת לשני מרכיבים: כיתות וקבוצות קטנות (למשל, קבוצות לימוד). בתוך כל כיתה או קבוצה, מורים או תלמידים יכולים לפרסם סטטוסים, להוסיף הערות או לשתף קבצים. ל- Edmodo שילוב מובנה של זום, כך שניתן להעביר שיעורים חיים כמעט מבלי לעזוב את התוכנה.

מדידת התקדמות – מורים ותלמידים  יכולים לעקוב אחר ההתקדמות שלהם במטלות או קורסים ספציפיים עם לוחות מחוונים בזמן אמת. בנוסף, תכונת מאגר הציונים  של המערכת מאפשרת למורים לדרג מטלות או מבחנים, והורים יכולים לגשת לציונים של ילדם באמצעות אפליקציית Edmodo הייעודית שלהם.

מקור

השיפורים בשנה האחרונה

אפליקציית Edmodo החדשה  למכשירים ניידים עוצבה מחדש מהיסוד כדי להתמקד באופן שבו המורה מתקשר עם התלמידים, ההורים והמורים האחרים שלו בביה"ס .

בתוך הפלטפורמה של EDMODO  הוטמעה מערכת מתקדמת ליצירת חידונים  מקוונים ע"י המורים .

 חידוני  Edmodoהמקוונים , שנבנו  במקור על ידי צוות מחנכים, תוכננו כדי לפנות זמן למורים ולאפשר למורים לספק הערכות לא פורמליות ורשמיות במהירות ובקלות. לאחרונה הוסיפו מפתחי EDMODO  תכונות נוספות כדי להקל עוד יותר על יצירת חידונים מקוונים ב-Edmodo ולהשתמש בהם במגוון רחב יותר של דרכים. כל תכונה שנוספה משפרת את הערכת התלמידים או מקלה על המורים בצורה משמעותית כלשהי.

שיפורים במרחב הספריה הדיגיטלית של הלומד/תלמיד

ספרייה דיגיטלית של משאבי למידה  בעיצוב רענן: הספרייה הדיגיטלית של EDMODO  זכתה למתיחת פנים ונראית טוב מתמיד! למידע נוסף על ספרייה 📚

ניהול הספריית הדיגיטלית של משאבי למידה (קישור)

ניווט קל יותר בתיקיות משותפות: תיקיות כיתה משותפות כוללות קישור מהיר ושיטתי  כדי לראות את כל תיקיות הכיתה שלך.

  • Agenda 🗓️ : Add an Agenda to your class to help facilitate your students' learning. Create an Agenda

הוסף סדר יום מקוון לכיתה שלך כדי להקל על הלמידה של התלמידים שלך.

מנגנון מעקב אחר החידונים והמטלות שלך

להיות מאורגן הוא חובה בכל כיתה, פיזית או וירטואלית. אבל להישאר מאורגן יכול להיות מטלה אמיתית. בעיה זו עלולה להחמיר כאשר יש לך ספרייה וירטואלית שמתמלאת עם הזמן, ומשאירה אותך עם המשימה לארגן ולתחזק את המאגר ההולך ומתרחב של תוכן דיגיטלי. על מנת על אתגר זה , התיקיות המחודשות של Edmodo "השאלות שלי" ו"המשימות שלי"  עוצבו מחדש כדי לעזור להפחית את הכאוס בכיתה המקוונת .

התיקיות החדשות האלה מאחסנות אוטומטית חידונים ומצמידות מטלות חדשות (כמו גם כל עותקים שאתה יוצר) ומוצמדות לראש ספריית Edmodo הדיגיטלית של הלומד/תלמיד לגישה נוחה.

מקור

צור סקר כיתתי מקוון

תכונת פוסט מובנית שנוספה למערכת  EDMODO  היא סקר הכיתה. בקשה ומענה למשוב של תלמידים בונה בעלות, אחריות ואמון בכיתה.

שריל פלייס, מנחת למידה דיגיטלית לבתי ספר ציבוריים במחוז מיאמי-דייד, השתמשה בסקר הכיתה כדי ליצור ביסוס קבלת החלטות בכיתה ובבית הספר. כשבית הספר שלה שקל שינוי בתזמון הכיתות, שריל אספה משובים של תלמידים באמצעות סקר כיתתי. "השתמשתי במידע מתגובות הסקר של התלמידים שלי כדי להדריך את המחלקה שלנו באמצעות פרוטוקול שחוקר את היתרונות והחסרונות של רעיונות התזמון החדשים. קבלת נתונים ספציפיים מתלמידים היא  יתרון משמעותי  מאוד למחנכים."

סקרים יכולים לשמש גם כדי לקבל את דעתם של תלמידים על אירועים עכשוויים או היסטוריים, דמויות ברומן, שיטות מועדפות לפתרון בעיות במתמטיקה או מדעים, או משוב על שיעור. ההזדמנויות למשוב ספציפי הן אינסופיות. תוצאות הסקר הן אנונימיות, מה שנותן לתלמידים את הביטחון לענות בכנות.

 הוסף קישור

הוסף היפר-קישור לפוסט שלך כדי לשתף משאב מעניין כגון סרטון YouTube. ניתן להפעיל סרטונים ישירות בפוסט מבלי שתצטרכו לעזוב את Edmodo, כך שאין צורך לדאוג שהתלמידים שלכם יסיחו את דעתם על ידי סרטוני יוטיוב אחרים שאינם רלוונטים ללמידה.

מקור

יש לציין כי מורים בארה"ב  ( וגם מרצים ! ) ובקנדה משתמשים יחסית הרבה יותר בתפיסה של פורטפוליו דיגיטלי ולכן מערכת EDMODO  מאד מתאימה להם.

תלקיטים דיגטיליים של תלמידים (פורטפוליו דיגיטלי )   

תלמידים משמשים לאיסוף כל העבודות והמטלות שלהם  במקום אחד ומאוחד , ומורים מעוניינים להעריך תלמידים גם על בסיס תיק העבודות שלהם ( פורפוליו דיגיטלי)  תיק עבודות תלמידים  הוא אוסף של עבודות ומטלות  וצורות אחרות של ראיות חינוכיות שנאספו עבור:

•  הערכת איכות עבודות התלמיד, התקדמות הלמידה והישגים

•  קביעה אם תלמידים עמדו בסטנדרטים מצופים של למידה או בדרישות אחרות עבור קורסים, קידום ברמת כיתה וסיום לימודים;

מקור

נספחים

Edmodo Admin User Guide – Vermont Agency of Education

חוות דעת של מורים בארה"ב

מגוון גדול של תכונות, שימושיות גבוהה

"אני אוהבת ש-Edmodo עושה כמעט כל מה ש-Google Classroom יכול לעשות, אבל מקושר ל-Microsoft במקום זאת. יש לו מגוון עצום של תכונות, מהנה לשימוש לילדים, פלטפורמת  EDMODO  עוזרת לי לארגן את כל המשאבים המקוונים שלי, לנהל את עבודת התלמידים שלי, ומספקת שפע של משאבים דיגיטליים חיצוניים שיעזרו לי למצוא שיעורים אקטואליים."

מקור

COMPARISON OF ASSIGNMENTS IN TEAMS AND EDMODO

5 Strategies for Using Posts to Increase Student Engagement in Your Virtual Classroom

תכנית התקשוב החינוכית החדשה של משרד החינוך המצרי

בתכנית  מערכתית שר החינוך  המצרי  גיבש קווי פעולה להעניק לתלמידים  בכל רחבי מצרים משאבי למידה שונים לכל רמות החינוך, כגון:

• מאגר הידע  הפדגוגי המקוון  המצרי

• פלטפורמת EDMODO

• פלטפורמת שיעורים מקוונת

• פלטפורמת זקיר

• ספרייה דיגיטלית לכל התלמידים במצרים

• פלטפורמה מקוונת "שאל את המורה"

• פלטפורמת ספרים דיגיטליים

כמה נקודות חשובות להדגיש לגבי ההיערכות החדשה הזו במצרים:

•  תכנית  "EDU 2.0" במצרים עובדת על חשיפת הכישרונות האמיתיים של התלמידים במצרים על ידי פיתוח היכולות והכישורים שלהם להתחרות בעולם .

• תכנית הלימודים החדשה היא רב תחומית.

• שינויים והתפתחויות כוללים  ספרי הלימוד חדשים לטיפוח למידה עצמאית .  

• אין מבחנים מכיתה א' עד ד'.

• בחינות נייר יוחלפו במערכת דיגיטלית .

• בחינות עם  ספר פתוח; על מנת להשיג את המטרה של הבנה ולא שינון

מקור

· · · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *