השילוב והמינון הנכון בין שיעור סינכרוני לשיעור א-סינכרוני : המפתח ללמידה מקוונת מועילה

2921

הקדמת עורך האתר , עמי סלנט , מידען

הלמידה מרחוק לא תיעלם  , כשם שהקורונה והצאצאים שלה לא יעלמו כל כך מהר  מעולמנו , לצערי . פעילות הלמידה מרחוק בשנה וחצי האחרונים התמקדה יותר מדי בלמידה סינכרונית בזום והזניחה את השילוב הנכון בין שיעורים סינכרונייים ושיעורים א-סינכרונים , לכן , לקראת שנת הלימודים הקרובה , ליקטתי טיפים ועצות מועילות של מורים ומרצים בנושאי שילובי הלמידה מרחוק לאור ניסיונם בשנה האחרונה. 

כיום הבינו המורים , סוף סוף, שתלמידיהם לא יכולים לשבת זמן רב מול מסך המחשב, במיוחד בגילאים הצעירים. בזכות פלטפורמות שונות ומתקדמות של  ההוראה מרחוק, התאפשר פתרון פשוט: קיצור השיעורים המקוונים והשלמתם ביחידות של למידה א-סינכרונית מקוונת ושל למידה שאיננה מול המחשב.

בסקירה ניתן לקרוא על :

  • שיעור סינכרוני איכותי
  • תכנון מחדש של החלק הסינכרוני בעקבות  משובים מהלמידה הא-סינכרונית
  • פלטפורמות מקוונת המאפשרות מעבר יעיל בין שיעור סינכרוני לשיעור א-סינכרוני 
  • הזרם" כפורום כיתתי מקוון לרב-שיח
  • חשיבותם של מרחבי הלמידה הא-סינכרוניים
  • חשיבות המשוב האישי לאחר השיעור הסינכרוני
  • קבוצות ווטסאפ א-סינכרוניות
  • סרטוני הדרכה מועילים אודות למידה אסינכרונית ולמידה סינכרונית
  • דוגמאות מהקורס המקוון של עמי סלנט

השילוב והמינון הנכון בין שיעור סינכרוני לשיעור א-סינכרוני : המפתח ללמידה מקוונת מועילה

למידה א- סינכרונית פירושה לימוד מרחוק, כאשר האינטראקציה העיקרית הינה בין הלומד לבין חומרי הלמידה, שחלקם מקושר ברמת היפרטקסט או לתמונה או לאתרי אינטרנט בהם מקורות המידע  וחומרי הלמידה. התלמיד יכול לגשת לחומרי הלמידה מהמחשב בבית הספר או מביתו, וללמוד באופן עצמאי בכל שעות היממה, ללא תלות במורה.

הוראה/למידה שמתרחשת באופן מקוון כאשר המורה ולומדים נמצאים במקומות שונים והלמידה נערכת בזמנים שונים, לפי הנוחות. התקשורת בין הלומדים מתקיימת באמצעות סביבת למידה מקוונת הנגישה לכל המשתתפים כגון: מערכת לניהול הלמידה (LMS), רשת חברתית, או קבוצת דיון.

במסגרת זו של למידה א-סינכרונית חשוב  לכלול גם את הפורום המקוון , המהווה מפגש לדיון א-סינכרוני. בשנים שהעברתי את הקורסים  המקוונים בגישה הסינכרונית ( באמצעות( Blackboard  Learn  )  ה-Engagement-של הלומדים היה נמוך ואילו בקורסים בלמידה מרחוק  בשיטה האסינכרונית ( שילוב אתר אינטרנט -מרכז משאבים מקוון , פורום מקוון , קבוצה סגורה בפייסבוק   שיעור ה Engagement   היה גבוה יחסית.

השיעור הסינכרוני מתאים ל:

  • למידה הכוללת אינטראקציה עם הלומדים: שיחה, דיון, תרגול ועוד.
  • לעבודה עצמית או קבוצתית של הלומדים המוגבלת בזמן ומנוהלת על ידי המרצה.
  • לשיעורי סיכום או הטרמה בין שיעורים א-סינכרוניים: לסיכום למידה עצמית או הטרמה לקראתה.

השיעור הא-סינכרוני מתאים ל:

  • הקניית ידע ע"י קריאת חומרי קריאה, משימות לימוד עצמי, הרצאה ועוד שהלומד יוכל להתמודד עימם בהצלחה וללא תיווך מיידי של המורה.
  • עבודה עצמית או קבוצתית של הלומדים אשר אינה מוגבלת בזמן


אפשר לשלב בדרכים רבות בין למידה בבית, לבין למידה בשיעור בכיתה. אחד השילובים מכונה "כיתה הפוכה": שיעור סינכרוני+א-סינכרוני. ניתן להפנות את הלומדים אל משימות למידה עצמית בבית (בשיעור א-סינכרוני) ואת זמן השיעור (הסינכרוני) להקדיש לתרגול, עיבוד ודיון בתוצרי הלמידה העצמית. כך, "הכיתה התהפכה": בבית לומדים ובכיתה מתרגלים במקום להפך

מקור וקרדיט

ניתן ללמוד מהחלק הא-סינכרוני של הלמידה מקוונת  כיצד להתאים , לכייל ולשפר את השיעורים הסינכרוניים .

שיעור סינכרוני איכותי

המורים המנוסים בלמידה מרחוק כבר הבינו כי שיעור סינכרוני יעיל ומועיל נמשך רק 14-15 דקות .

  • חלקו את השיעור למנות
  • חלקו את תוכן השיעור למספר יחידות קטנות, זה מקל על "עיכול" התוכן .
  • בפתיחה: שיחה אישית קצרה , הצגת הנושא, חיבור לידע קודם, מה ידעו בסוף השיעור
  • בסיום הקדישו זמן לסיכום ולקישור לשיעור הבא.
  • צרו חיבור חברתי/רגשי
  • המפגש הבין- אישי חסר בלמידה מרחוק. דברו עם הלומדים בתחילת המפגש אפשר לספר היכן אתם נמצא ים ולשאול לשלומם. •
  • מכיוון שהלומדים אינם רואים היטב את הבעות פניכם ושפת גופכם יש חשיבות רבה לממד הקולי. שחקו עם האינטונציה, שנו את עוצמת קולכם בהתאם לתוכן, הדגישו את השאלות.
  • חייכו – החיוך עובר בקול שלכם וחשוב ליצירת קשר , גם אם לא רואים אתכם.
  • הקליטו את עצמכם ואת השיעור וכך תוכלו לשלוח לתלמידים ולוודא הבנה. בנוסף, זה יעזור להם בתרגול (הרי הם לא כותבים בעת שיעור הזום) ויעזור לכם ללמוד מהטעויות של עצמכם. אין שיעור טוב יותר למורה מזה!
  • מזניקי קשב: כל מספר דקות להפעיל סרטון, מוזיקה, שאלה לתלמידים, מעבר לאפליקציה חיצונית, תרגול, משחק. אקטיביות ושיתופיות הם שם המשחק.
  • קיימו אינטראקציה של כתיבה משותפת : על לוח משותף / במסמך שיתופי )כגון Docs Google .) ניתן לעשות שימוש ביישומים כגון Socrative ,Padlet ,Mentimeter וכד' . 7 .הקליטו את השיעור לצפייה מאוחרת יותר • הפכו את הקלטת השיעור לזמינה ללומדים  ( הם אינם יכולים להוריד את ההקלטה). הקלטת השיעור נועדה לאפשר לתלמידים /סטודנטים לחזור על החומר הנלמד.
  • סיכום שיעור: מה למדנו?

מקור וקרדיט

הוראה דיפרנציאלית בלמידה מרחוק

אם אתם מלמדים כיתה קטנה או מקבץ – אשריכם, אך רובנו מלמדים כיתות גדולות והטרוגניות מבחינה עיונית. בשיעור זום כדאי לפצל לקבוצות קטנות יותר.

חשבו דיפרנציאלי: בשעת התרגול לא חייבים שכולם יתרגלו בדיוק אותו הדבר. ניתן לתת משימה ספציפית לתלמיד בצ'אט הפרטי ("יוסי, תעשה רק את סעיף א'"). אם יש לכם הרשאה לתוכנה בתשלום יש גם אפשרות לחדרי עבודה וניתן לפצל אותם לתרגול ולחזור למליאה.

ניתן לגוון את המפגשים בחלוקה לקבוצות, ב-Breakout Room, לזמן קצוב וקצר, עם משימה קצרה וממוקדת. שיטה זו מתאימה במיוחד למי שמלמד בתהליכי חקר, למידה מבוססת פרויקטים וכדומה

מקור וקרדיט

יעל דביר פרי

רחל ארליך : הטעות הראשונה היא המחשבה שהשתתפות בשיעור בזום דומה להשתתפות בשיעור בכיתה.

וזו טעות, כי היא לא. גם אם השיעור "פעיל" (סקרים, הרמת יד, כתיבה בצ'אט, דיבור) – השיעור הסינכרוני מצריך יותר ריכוז והוא יותר מעייף מפעילות דומה בכיתה.

אני לא אומרת ששיחת וידאו מרובת משתתפים (זום, נו) אינה טובה. אני אומרת: זה טוב, לעשר דקות – רבע שעה. זה מצוין להתנעת שיעור או לסיכום שלו. אבל זה לא מחזיק שעה וחצי. פשוט לא.

מקור וקרדיט : הבלוג של רחל ארליך

תכנון מחדש של החלק הסינכרוני בלמידה מרחוק

 •  התייחסות לתובנות רוחביות מהמשימה הא-סינכרונית  

  • התאמת המפגש הסינכרוני שלאחר המשימה

  • הפקת לקחים מהמרכיב הא-סינכרוני

במהלך השיעור הסינכרוני המורה מתחיל לגבש החלטה על תפקיד המשימה האסינכרונית בתהליך הלמידה

 •וידוא/העמקת הנלמד

• הקניית ידע לקראת מפגש סינכרוני

 •  הרחבה והעשרה

• יישום הנלמד

 • השלמת המפגש הסינכרוני

לסיכום:

בניית משימה א-סינכרונית מקדמת הבנה

מיפגש סינכרוני גורם להעלאת המוטיבציה של הלומדים

מקור

יחידת הוראה להקניית ידע בלמידה משולבת (קישור)

לא רק זום , אפשר להשתמש בגוגל קלאסרום גם לשיעור סינכרוני וגם כסביבה א-סינכרונית עשירה ומגוונת הכוללת פורום מקוון

פלטפורמות מקוונת המאפשרות מעבר יעיל בין שיעור סינכרוני לשיעור א-סינכרוני  

מפגש סינכרוני – שימוש בסביבת גוגל קלאסרום

מדוע עוברים המורים וגם המרצים מהזום לגוגל קלאסרום  ?

מורים רבים בעולם (וגם מרצים באנגליה ובארה"ב) נוטשים את הזום ועוברים לגוגל קלאסרום . הסיבה העיקרית היא ההכרה בחשיבותה הגוברת של פלטפורמה אסינכרונית בלמידה מקוונת .

"הזרם" כפורום כיתתי מקוון לרב-שיח

 קל יותר עתה להפוך את "הזרם" בגוגל קלאסרום לפורום כיתתי שאינו קשור רק למטלות מקוונות אלא גם לרב-שיח כיתתי בין המורה לתלמידיו   ("זרם" – "זירת ההתרחשות"), כאן ניתנות המטלות, המשימות, הקישורים וההודעות. )

תלמידים יכולים לפרסם פוסטים ולהגיב – בזרם המרכזי, התלמידים יוכלו ליזום פרסום בעצמם וגם להגיב לפרסומים של אחרים.

ניתן לקיים מיפגש סינכרוני של לומדים בשעה מסויימת בתוך פורום "הזרם" , מיפגש סינכרוני לא חייב להיות בוידיאו/מצלמות וידיאו של המחשב , הוא יכול להיות טקסטואלי בתוך פורום הזרם, כפי שאני נוהג במשך שנים בקורסים ובהשתלמויות שלי .

דפנה רוט:

כולם מדברים על הקלאסרום, בעיקר מצד המורה.

ומה עם התלמידים? גם הם צריכים הנחיות לשימוש בסביבה הנהדרת הזו.

אז הנה-

גוגל קלאסרום לתלמידים

חשיבותם של מרחבי הלמידה הא-סינכרוניים

הדומיננטיות של פלטפורמות מקוונות סינכרוניות כגון ZOOM בלמידה מרחוק בחודשים האחרונים העלו מחדש את הצורך לחזק את מרחב למידה הדיגיטלי הכיתתי שיש בו מאפיינים של פינה א-סינכרונית יציבה ושיתופית בין המורה ותלמידיו , מרחב למידה מקוון שהוא פחות רועש ויותר ידידותי ותומך ללומד .

מרחב למידה דיגיטלי כיתתי א-סינכרוני  הוא עוגן הלמידה מרחוק. ניתן לארגן במרחב  המקוון בנוחות את התכנים הדיגיטליים ,  לקיים שיח עם הלומדים ולספק להם תמיכה לפי הצורך,  לשלוח סרטונים, לתת לתלמידים להעלות בעצמם תכנים דיגיטליים וסרטונים.

הוא מאפשר למורה לעמוד בקשר רציף עם התלמידים באמצעות צ'אט או וידאו, לשלוח משימות לימודיות, לשתף קבצים ולעקוב אחר הלמידה.

מרחב למידה דיגיטלי מנגיש לתלמידים משימות למידה מגוונות ומאפשר לתלמידים להגיב, … חיזוק הקשר בין המורה והתלמיד הן באופן אישי, במפגש קבוצתי ו/או במפגש כיתתי יעצים את האינטראקציה בין המורה ותלמידיו.

מרחב למידה כיתתי מאפשר למורה לקיים שיעור א-סינכרוני באמצעות:

  1. הזמנת התלמידים למרחב הלמידה הדיגיטלי הכיתתי
  2. שליחת תוכני לימוד בנושא השיעור המתאימים ללמידה עצמית או בקבוצה
  3. צירוף משימה אישית או קבוצתית והצעת תמיכה ללומדים
  4. מתן משוב לתלמידים על ביצוע המשימה ועידודם לכתוב רפלקציה

מקור וקרדיט : משרד החינוך ,  פורטל עובדי הוראה (קישור )  

קישור למרחב הלמידה הדיגיטלי הכיתתי של המורה אסנת דהאן

המורה מעיין Maayan Sayag 

מרחב הלמידה הא-סינכרוני ובכניסה אליו בלחיצה ראשונה התלמידים שומעים את ההקלטה שלי.

קישור

רכיבים א-סינכרוניים מועילים ללמידה מרחוק

השילוב בין גוגל סייטס ובין גוגל קלאסרום מסייע לתלמידים בלמידה מרחוק

מעבר לפלטפורמות המקוונות הסטנדרטיות כגון  MOODLE או גוגל קלאסרום יש עוד פלטפורמה מקוונת חופשית אשר באמצעותה פיתחו מורים בעצמם מרחב כיתתי מקוון , הפלטפורמה הזו שנקראת גוגל סייטס עברה כמה וכמה שידרוגים בשנים האחרונות והיא מאוד ידידותית  וניתן בקלות לפתח באמצעותה מרחב דיגיטלי כיתתי וגם לחבר אליו פורום מקוון כיתתי של גוגל .

חוויית המשתמש ב- Google Sites שוות ערך לזו שקיימת בכל מוצר של גוגל. הממשק שלה נקי ופשוט, לא מסבך את העניינים יותר מדי ומתחבר בצורה חלקה לכל מוצר אחר ששייך לחברה, כמו גוגל דרייב וגוגל קלאסרום ולכן גוגל סייטס הוא MUST עבור כל מורה כיום.

  Google Sites מציעה תשע תבניות בסיס, בהן ״  , "תלמיד- Portfolio״, ״Team״ ו-״Project״  . ניתן להחיל עליהן די הרבה התאמות אישיות – שינוי צבעים, סגנונות פונט, תמונה, לייאאוט של טקסט וכיו״ב.

לאור העובדה ש- Google Sites מהווה חלק מחבילת האפליקציות העצומה של גוגל, מאוד קל לחבר לתוכה קבצים ממגוון של כלים ולקבץ אותם יחד במסגרת האתר. בפועל, האתר שאתם בונים כאן מחובר לכל חשבונות הגוגל שלכם דרך כתובת המייל האישית כך שיש לכם גישה מיידית לכל מה שנשמר בדרייב.

מנקודת המבט של התלמידים

התלמיד לא צריך להיכנס לעוד אתר כי יש קישור בגוגל קלאסרום ישירות לגוגל סייטס בכל משימה או חומרי למידה והמעבר הוא מאוד חלק ובלתי מורגש

התועלת היא ארגון חומרי הלמידה בצורה טקסונומית ועל פי תת-נושאים

לסקירה המלאה

פרקי הדרכה :

מדריך לשימוש ב-Google Sites | אורט דיגיטל

ראו גם :

רכיבי למידה א-סינכרוניים המתבססים על צפייה אקטיבית בוידאו ועל פעילות אינטראקטיבית.

מומחי למידה מרחוק  בישראל ומרצים  ממליצים  על  כלי דיגיטלי ויזואלי פשוט בשם  Thinglink  שיאפשר לנו להפיק רכיבי למידה א-סינכרוניים אפקטיביים עם הלומדים.​

Thinglink  הוא כלי להוספת שכבות מידע לתמונה או לסרטוני יוטיוב לשם יצירת פריט אינטראקטיבי.
הכלי מאפשר  להוסיף שכבת מידע לתמונות או לסרטונים בצורה של נקודות חמות המוטבעות בהם. לחיצה על הנקודה החמה תאפשר למשתמש לנווט בין הווידאו / תמונה לפריטי מידע ומדיה אחרים (קישור לאתרים, סרטונים, דיאגרמות וכו'), תוך השהיית הווידאו ברקע.

עלות: חינם, ניתן לשדרג בתשלום
​אתר: https://www.thinglink.com/

מדריך (אנגלית) – מתמקד ביצירת שכבות מידע על סרטון.
מדריך (עברית) – מתמקד ביצירת שכבות מידע על תמונה. באופן דומה ניתן ליצור שכבות מידע על סרטון יוטיוב
דוגמא

חשיבות המשוב האישי לאחר השיעור הסינכרוני

המלצה של עמוס רבן , מטובי המומחים להוראה מקוונת בישראל

חדש מהאגס (Pear Deck) – משוב אישי לתלמידות/ים לאחר סיום השיעור

פיתוח חדש מהאגס שנקרא Reflect & Review מאפשר לאחר סיום שיעור לתת משוב אישי א-סינכרוני לתשובות תלמידות/ים

מה חשוב לנשות ואנשי חינוך לדעת?

 .1 הפיתוח החדש נוסף רק בגירסה בתשלום

 .2 למרות זאת בחרתי לכתוב עליו כי הוא עוד מדרגה חשובה בהתייחסות להערכה מעצבת מתמשכת שניתן לבצע עם כלים דיגיטליים – בנוסף למשוב בזמן השיעור לכיתה כולה או לתלמיד/ה ספציפיים, החידוש פה הוא באפשרות לתת משוב אישי, מתי שנרצה, על שיעור שכבר התקיים.

עד היום הדו"חות בסיום שיעור, גם באגס וגם בנירפוד לדוגמה, רק אפשרו לתת תמונת מצב מסכמת וסטטית על הלמידה (מבוססת נתונים, לא תחושת בטן), וכאן יש לראשונה גם אפשרות באופן אקטיבי להוסיף קומה להערכה בשיעור, לאחר סיומו.

מחכה לראות את נירפוד מרימים גם את הכפפה!

 3. מהיום, לאחר סיום שיעור סינכרוני או אסינכרוני (Session) השיעור עובר אוטומטית למצב Reflect & Review ואפשר להיכנס ולכתוב תגובות והערות לתלמידות/ים.

ניתן לראות דוגמה בסרטון שהחבר'ה של האגס הכינו: https://player.vimeo.com/video/555887134

מקור , עמוס רבן

דגמי הוראה לשיעור א-סינכרוני – מכללת לוינסקי לחינוך

מחוון למפגש למידה א-סינכרוני

קבוצת ווטסאפ א-סינכרונית

קבוצה כזו יכולה לשמש לצורך למידה והתייעצות שאין להם גבולות זמן ברורים, וכן להודעות ועדכונים.

היא מתאימה לשמש כ:

  • מקום להתייעצות תוך כדי למידה עצמאית: כל אחד לומד בבית, בזמנו החופשי. בקבוצה משתפים דברים מעניינים ושואלים שאלות
  • בסיס לכיתה הפוכה (1): זה המקום שבו נותנים טיזר לשיעור. זה יכול להיות סרטון קצר, כמה משפטים, הפניה למקור ברשת, אפילו סקר או שאלה שיש להשיב עליה
  • בסיס לכיתה הפוכה (2): זה המקום שאליו יעלו תלמידים חומרים לקראת שיעור. למשל, תמונה שקשורה לנושא השיעור שנלמד, טקסט מספר או שורה משיר
  • תירגול, שיכול להיות "משחקי", כמו חידות, או רציני, כמו תירגול לפני בחינה
  • מקום להעלות אליו תוצרי למידה, או תוצרי-ביניים
  • מקום להעלות אליו סיכום קצר של שיעור

בכל המקרים האלה, היתרון בשימוש בקבוצה הוא שחברי הקבוצה יכולים לענות גם הם, ולא רק המורה. היא לא מוגבלת בזמן שימוש (למרות שכדאי לקבוע גבולות: רק בין 8:00-22:00, למשל). ובכל רגי נתון אפשר להפוך אותה מקבוצה שרק המורה שולחת בה הודעות לקבוצה שכולם יכולים לשלוח.

מקור וקרדיט : הבלוג של רחל ארליך

קבוצת פייסבוק סגורה כסביבת למידה א-סינכרונית וסינכרונית

 אבי גרצמן, חטיבת הביניים שז"ר , כפר סבא

מי מאיתנו לא חבר באחת מהרשתות החברתיות? אנחנו כותבים ברשתות טקסטים אישיים, מעלים תמונות, מגיבים לחברים, משתפים פוסטים, מאתרים מידע, מתכתבים, שותפים לקהילות בשלל תחומי עניין ועוד. על פי נתוני פייסבוק משנת 2019, 35 מיליון איש מעדכנים את הסטטוס ברשת מידי יום, משתמש פייסבוק נכנס לרשת בממוצע שמונה פעמים ביום ומבלה שם כ-20 דקות. אם אנחנו מבלים ברשת זמן כה רב ונעזרים בה לנהל שלל תחומי חיינו מדוע לא לנצל את הרשת החברתית ללמידה?

יוזמת מחברת מְחברת מבקשת לאמץ את היתרונות הרשת החברתית ועל בסיס זה לפתח פדגוגיה חדשנית. היוזמה מאפשרת לקדם למידה שיתופית בסביבה בה חברי הכיתה מקושרים אחד לשני ולמורה. בסביבה השיתופית תוצרי הלמידה של החברים זמינים לכולם ופתוחים למשוב, תגובה וחיבור של ידע. הלמידה ברשת החברתית הופכת את התלמידים לפעילים יותר. הסביבה הנוחה לשימוש מאפשרת לתלמיד לבחור את אופן הביטוי הנוח לו, לייצר תוכן מקורי או לאתר תוכן קיים ובעזרתו לקדם שיח חדש. אנחנו נוכל לראות שלל אמצעים בהם התלמידים יכולים לבטא את עצמם: טקסט, תמונה, וידיאו, סטורי, שיתוף, תגובה, או אימוג'י. הלמידה בסביבת הרשת החברתית פותחת בפני התלמידים גישה לזירת התרחשות אקטואלית-חברתית-תרבותית-כלכלית ולהכניס מידע זה אל הכיתה. התוצאה היא שיעור המבוסס הן על קשרים חברתיים והן על עולמות התוכן של אותם קשרים. הלמידה יכולה להתבצע במרחב כיתתי, אך גם כשכל תלמיד נמצא במקום אחר בבית הספר, או למעשה בכל מקום בו יש חיבור לרשת האינטרנטלהרחבה, לדוגמאות ולמידע נוסף ניתן להיכנס לדף הפייסבוק של היוזמה.

למאמר של אבי גרצמן

ראו גם :

קבוצת למידה ברשת החברתית FACEBOOK

תלמידים  על שיעור א-סינכרוני

"בנוסף לכך המורות המקסימות שלי , במקום ללמד עושות לנו שיעור א-סינכרוני
כלומר נותנות עבודה בזמן שיעור ולא מלמדות
לדוגמא היום בשיעור מתמטיקה המורה שלחה סרטון במקום ללמד ." 

"ממוצע 96 בלמידה מרחוק
יותר מצליח לי בלמידה עצמאית"

סרטוני הדרכה מועילים בנושאי למידה סינכרונית וא-סינכרונית

עמוס רבן:

המדריך לשיעור א-סינכרוני אפקטיבי

המדריך לשיעור סינכרוני אפקטיבי

שיעור 2 בסדרת הדרכות למורי היסטוריה איך ללמד מרחוק באופן אפקטיבי מציג: עמוס רבן, מדריך מפמ"ר היסטוריה להורדת המצגת המלווה את השיעור: https://bit.ly/amosra3

הוראה א-סינכרונית: שימוש באתר מוודל לייעול ההוראה האסינכרונית מרחוק

שיעור א-סינכרוני – מאפיינים ופרקטיקה – ד"ר לילך תורג'מן

ראו גם

התמודדות עם קשיים בהעברת שיעור סינכרוני – טיפים ממרצי המרכז הבינתחומי

נספח

ראו דוגמאות מקבוצה שלי בקורס מקוון למורים :  

דוגמא מס' 1 (קישור) , ראו גם תגובות הלומדים בפוסט זה

דוגמא מס' 2 , סיכום השיעור על ידי המרצה/מורה בסיום המיפגש הסינכרוני  (קישור)

דוגמא מס' 3 , העלאת מטלה ע"י המורה לשיעור אסינכרוני

דוגמא מס' 4 , העלאת מטלה ע"י המורה/מרצה (קובץ) ומטלות לומדים

דוגמא מס' 5 : העלאת מטלה ע"י המרצה/מורה  ושרשור המטלות של הלומדים/משתלמים בהמשך .  

 דוגמא מס' 6 : מיפגש סינכרוני של כל הלומדים בקבוצת הפייסבוק של הקורס/כיתה

· · · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *