מחקרים חדשים: שיבושי הקורונה לא פגעו בלמידה ובתלמידים

1097

מאת :  ד"ר גיל גרטל

למרות תחזיות קודרות על פגיעה קשה בהישגים ובהשכלה בעקבות סגירת בתי הספר, התמונה המסתמנת מורכבת יותר, ומראה שלמידה אינה עניין כמותי הנגזר רק ממספר שעות ההוראה.

במחקר נמצא כי סגירת בתי הספר לא פגעה כלל באף אחד מהיבטי המוטיבציה של התלמידים ללמוד. עוד נמצא כי בקרב תלמידים שדרגו עצמם כתלמידים חברותיים ומוחצנים גברה המוטיבציה ללמוד בעקבות משבר הקורונה, בהשוואה לתלמידים שהגדירו עצמם כמופנמים ומתבודדים.

החוקרים מסבירים שהסגר העצים בעיני תלמידים חברותיים את מעמד בית הספר כמסגרת שבה הם מוצאים מענה לצורכיהם החברתיים. הם נפגעו יותר מהבדידות בתקופת הסגר, ולכן העריכו יותר את החזרה לשגרת הלימודים.

לסקירה המלאה של ד"ר גיל גרטל

וגם

מחקר : למידה היברידית טובה ללימודי מתמטיקה

תלמידי על יסודי קבעו כי למידה היברידית טובה ללימודי מתמטיקה

ד"ר חווה וידרגור: "הוראה היברידית אינה מתאימה רק ללימודי המתמטיקה, אלא טובה לכל המקצועות, כיוון שהיא מקדמת פרסונליזציה בלמידה, עצמאות של הלומדים ותהליכי הוראה-למידה חדשניים".

עכשיו, עם חזרת תלמידי העל יסודי לבתי הספר, מתברר כי אחד המקצועות שירוויחו מהם הכי הרבה בלמידה המשולבת בין הזום ופנים אל פנים בבית הספר הוא המתמטיקה. 

מחקר שערכה ד"ר חוה וידרגור מרצה בכירה בשיתוף עם הסטודנטית פז בן עמרם ממכללת גורדון, מצא כי למידה כזו טובה במיוחד למתמטיקה. 

המחקר האיכותני נערך בקרב 27 תלמידי ט'-י' מבית ספר טכנולוגי באיזור חיפה המשלב למידה מקוונת (בשימוש בפלטפורמת אקדמיית קהאן) עם למידה פנים-אל-פנים בבית הספר. מטרת המחקר הייתה לבדוק באיזה אופן תופסים תלמידים בכיתות ט'-י' את האפקטיביות של הלמידה ההיברידית במתמטיקה.

לכתבה המלאה

וגם :

סקירת מחקרים מקיפה מחודש יולי 2021 ע"י Neil Stringer ו… Ellie Keys

Learning during the pandemic: review of international research

מטרת סקירת הספרות והמחקרים הזו הייתה להבין כיצד COVID-19 השפיע על למידת התלמידים ברחבי העולם,

למחקר המלא באנגלית


כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *