לקחים מתקופת הלמידה מרחוק בעת מגיפת הקורונה : תלמידים לא יודעים ללמוד באופן עצמאי

1457

מאת : Justin Reilly 

הכותב הוא ממובילי ענף ההיטק בארה"ב ומנכ"ל של חברת היי-טק בשם Impero Software בארה"ב .

אחד הלקחים מתקופת הלמידה מרחוק בעת מגיפת הקורונה היא חוסר יכולתם של מרבית התלמידים ללמוד באופן עצמאי . זו מיומנות חשובה מאד שמעולם לא הקנו אותה בבתי הספר  והיא חשובה לעתידם המקצועי והאקדמי של התלמידים ..

בלמידה מרחוק, בשנה האחרונה ,  התגלה כי תלמידים אינם יודעים ללמוד באופן עצמאי ( וגם לא יודעים ללמוד תכנים של בית הספר באופן עצמאי) .

על התלמידים ללמוד להיות אוטונומיים בלימודם.

ניהול כיתות כולל ניהול הן התוכן שלומדים התלמידים והן אופן הצגת התוכן אך גם יש גם זווית אחרת. יש ללמד את התלמידים גם כיצד להסתגל לעיבוד תכנים בעצמם ולעסוק בתכנים בדרכים חדשות.  

בתי הספר  צריכים להכשיר תלמידים גם עבור כוח האדם של ימינו, וגם עבור כוח האדם בעוד 10 שנים מהיום. השנה האחרונה לימדה אותנו כמה מהר הכל יכול להשתנות. במהלך  שנת הקורונה סביבת העבודה עצמה עברה שינוי רדיקלי כאשר אנשים התחילו לעבוד מהבית, והדרישות ליכולות של  למידה עצמית גברו , לכן ,  צריך ללמד את התלמידים כיצד ללמוד בסביבות חדשות, יהיו אשר יהיו הסביבות החדשות הללו בעתיד. עליהם להיות מסוגלים להבין כיצד להשלים מטלות לא מוכרות בפלטפורמות חדשות וכיצד לבצע עבודה בצורה שונה בכדי לענות על צרכי הזמן והדרישות המשתנות של מקום העבודה . מקומות העבודה זקוקים גם היום לעובדים בעלי יכולות לימוד עצמאיות ובעתיד הרבה יותר.  העולם זקוק לעובדים מוכשרים,  אנשים תבוניים שיכולים להסתגל בעצמם לשינוי. פירוש הדבר  שבתי הספר צריכים להכשיר תלמידים להיות אוטונומיים ביכולת הלמידה . זוהי מטרה משמעותית וחשובה החורגת ממה שהמורים עושים יום-יום בתכנון השיעורים שלהם.

הקניית מיומנות ללמידה עצמית צריכה להתרחש בכל שלבי  החינוך כדי להבטיח שהנוער שלנו יהיה מוכן לכל מה שצפוי לו בעתיד .

מקור

בי"ס תיכון בבלגיה, מרחב ללמידה עצמית , תוכנן ע"י האדריכלית הישראלית Roni Zimmer-doctori

·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *