האם שנת הקורונה היא תחילתו של עידן חדש במערכת החינוך? עזרים טכנולוגיים חדשניים

1599

מאת : איילת קריספין, אתר EDNOW , פברואר 2021


"יש הרבה סיבות לשנוא את השנה החולפת. אבל צריך להודות: לצד האתגרים, בלמידה מרחוק התגלו כמה פנינים – עזרים טכנולוגיים חדשניים שאם נאמץ אותם, יחוללו מהפכה של ממש במפגש בין המורים לתלמידים. אספנו כמה מהכלים השווים משנת הזום שיסייעו לכם לשכלל ולדייק את ההוראה גם ביום שאחרי החזרה לכיתה….."

במאמר של איילת קריספין מתואר, בין השאר, השימוש החדשני בכלים הדיגיטליים הבאים במהלך ההוראה והלמידה מרחוק :


Whiteboard.fi כלי שמגיע אלינו היישר מפינלנד. המורה כותבת שאלה המופיעה בתוך מעין לוח, ואז שולחת אותה לתלמידים כקישור. הם עונים, המורה יכולה לראות מי נכנס, ויש לה אפשרות להקרין את התשובות בזום. אבל כדי לא לבייש אף אחד, יש כפתור שמאפשר להעלים את שמות התלמידים, כך שרק התשובות מוצגות. כך, המורה יכולה להתאים את ההוראה שלה ולדבר על השגיאות שעלו. היכולת לדבר על שגיאות בהוראה היא דבר נפלא. לומר לילדים – הסתכלו על התשובות הנכונות ועל אלה שלא. ואז הילד מתחיל לעשות רלפקציה על מה שהוא למד, ותוך כדי יש פה גם שיח מתמטי. באותו רגע המורה יכולה לדעת אם החומר הובן או לא, ואם יש צורך – לעשות חישוב מסלול מחדש או לחדד.


Teacher made כלי המאפשר למורה שליטה מרחוק. נכנסים למטלה, שולחים לתלמידים קישור וניתן לראות כמה מהתלמידים הגישו את המשימה. אחרי שילדה סיימה, המורה יכולה להגיב לה מיד ולקיים דיאלוג. אפשר לבקש מהתלמידה לתקן, ולשלוח לה את הטופס לניסיון נוסף. תחליף לדף עבודה שמייתר את הצורך להדפיס דפים. באופן זה, אפשר גם לקבוע משימת בית בשעות אחר הצהריים, בשעה שבה התלמידים נכנסים יחד ומתחילים לעבוד, והמורה מביתה צופה בתהליך העבודה. יש בכלי הזה אפשרות לכתיבה מתמטית נוחה מאוד עבור התלמידים. ויש גם בונוס: אפשרות לשלוח באופן מיידי מייל להורי התלמיד ובו פרטי העבודה. או לצורך נתינת משוב חיובי או כדי לעדכן את ההורה בטעון שיפור.


למאמר המלא של איילת קריספין

ראו גם :

Teacher Made – יצירת דפי עבודה אינטראקטיביים

מדריך כתוב בעברית ע"י אפרת סילברמן

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *