פלטפורמות לקורסים מקוונים- הרשימה הנבחרת

1314

הקדמת עורך האתר : עמי סלנט

נתבקשתי ע"י ענבל נגבי להציע כמה פלטפורמות מקוונות לקורסים מקוונים בעקבות שאלה שנשאלה בקבוצת הפייסבוק שלה.

הקריטריונים לגיבוש הרשימה :  קלות שימוש הן מצד המורה/המרצה והן מצד הלומדים , UX מאוד אינטואיטיבי וכלים מועילים לארגון חומרי הלמידה .

לכל אחת הפלטפורמות יש קישור לסקירה שכתבתי אודותיה בעקבות התנסות וגם ראיונות עם המרצים והמשתלמים/לומדים ..

המסמך כולל גם 2 נספחים חשובים

הרשימה הנבחרת 

פלטפורמות מקוונות ללמידה מקוונת : CLASS E, מחולל למידה מקוון ישראלי

MYQUEST… גישות חדשניות ללמידה מקוונת : למידה אקטיבית  AFT

שיפורים במערכת הישראלית ללמידה מקוונת Schooler , 

 פלטפורמות מקוונות ללמידה : קליקטו

ראו גם : פלטפורמות LXP

בעוד מערכות ניהול למידה מתוקשבות מסוג LMS  מוטמעות באוניברסיטאות ובבתי ספר בעולם ובארץ הולך ומתפתח עכשיו דור חדש של מערכות לניהול למידה מתוקשבת בשם LXP , ראשי תיבות של “Learning Experience Platform,. מדובר על מערכות הרבה יותר מתקדמות לניהול הלמידה המתוקשבת והן ככל הנראה יהיה נפוצות יותר בשנים הקרובות.

פלטפורמות הLXP הן גמישות יותר מבחינת המרצים /המורים והמדריכים ,מותאמות יותר לדינאמיות של הלומדים כיום . הן מאפשרות לייצור חומרי למידה מתוקשבים ליחידות למידה מדורגות הקרויות Micro learning.

יחידות תוכן קצרות כאלו, מהירות וקטנות, יכולות לרוץ היטב במיכשור נייד: טלפונים, טאלבטים, מחשבים ניידים ולהופיע כסרטוני וידאו, בלוגים, משחקונים, קווזים וחידונים, סימולציות, פודקאסטים או אוסף שקפים ( למידע נוסף אודות יחידות מיקרו למידה ראו כאן בקישור מאמר בעברית של עופר להק )

פלטפורמת הLXP המובילה בעולם:

Stream LXP

ראו גם:

The great guide to the learning experience platform (lxp)

נספח מס' 1

תחום ה-UX, User Experience, או בעברית חוויית משתמש, עוסק באלמנט החווייתי של השימוש במוצר – ולמעשה 'מודד' את תחושותיו של המשתמש כתוצאה מהשימוש במוצר ואת שביעות רצונו ממנו ומהארגון כולו. האלמנט החווייתי נולד מתוך ההבנה שהצרכנים זקוקים הן למענה פרקטי והן למענה רגשי – ולמעשה הם רוצים להרגיש שהאתר, האפליקציה או התוכנה מבינים אותם ואת הצרכים שלהם, 'מדברים' בשפה שלהם ויכולים להפוך את התהליך לנוח, ידידותי, פשוט ומהנה.

ה-UX מורכב מתמהיל עשיר של רכיבים פיזיים, קוגניטיביים ואמוציונליים הכוללים עיצוב נכון, ממשק נוח וידידותי, ארכיטקטורת מידע מרשימה, טכנולוגיה מתקדמת ורגישות לצרכים של המשתמשים. המטרה היא להשאיר למשתמשים 'טעם של עוד' ולגרום להם לרצות להשתמש במוצר ולהיות חלק מקהל הלקוחות של הארגון.

נספח מס' 2 :

מדוע פלטפורמת  MOODLE לא נכללת ברשימה ?

פלפורמת MOODLE היא מערכת LMS עם יסודות פדגוגיים מאוד טובים ומוצקים אך  הUX שלה נמוך מאוד ומרבית הלומדים/משתלמים לא אוהבים אותה. מגרסה לגרסה היא משתפרת מבחינת כלים ומבחינה פדגוגית אך  בעית הUX נותרה בעינה.

 


כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *