משחקי ההרפתקאות של חברת CLOSEAPP

1388

הקדמת העורך , עמי סלנט

מזה שנתיים אני שומע ממורים ותלמידים בבתי ספר בארץ הדים מאוד חיוביים על מחוללי המשחקים הלימודיים של עמי חניא וצוותו המקצועי ולכן מצאתי לנכון להביא ידיעת הקוראים שלנו אודות הפלטפורמות הנהדרות של עמי חניא וצוות הפיתוח המשובח שלו

משחק הרפתקאות און ליין של חברת CloseApp הוא משחק מסלול המורכב ממספר תחנות, ושוזר בתוכו סיפור ועלילה אחת שאותה עוברים השחקנים מראשית המשחקים ועד לסיומו.

המשחק מתחילים בסרטון או מצגת שמציגים סיפור עלילתי ומכניסים את השחקנים אל האווירה וה"עולם" שבו המשחק עוסק. השחקנים נשאבים אל הסיפור ומגיעים אל המפה.

כל משחק מורכב ממספר תחנות (בין ארבע לשמונה בדרך כלל) כאשר בכל תחנה השחקנים עוברים חוויה של סרטון, חידה, משחק, האזנה לקטעי שמע והמון למידה חוויתית ומהנה.

לאורך השנים פיתחנו כמה פרויקטים שעוסקים בלמידה ובשילוב של משחקים, וחיפשנו את השם המתאים לסוג המשחק המסוים הזה.

בשונה מחדר בריחה , התוכן של עמי חניא וצוותו הוא לא חידתי או "טריקי" הפתרון הוא לרוב מבוסס ידע או לימוד של תוכן, אם חדר בריחה הוא תשבץ הגיון משחקי ההרפתקאות הם תשחץ אינטראקטיבי.

הפתרון או הידע נמצאים בחומר עצמו, שמועבר בצורה חווייתית תוך כדי שימוש בכל אמצעי המדיה, באמצעות סרטונים וקטעי וידאו, תמונות ואיורים, קטעי שמע ושירים וכמובן באמצעות משחקים ומשחקונים שיוצרים חוויה מדהימה.

קישור 

עמי חניא : " אני מפתח ללקוחות חדרי בריחה. אני חושב שהקונספט של למידה עצמאית וגילוי הוא הקסם האמיתי. הפלטפורמה לא מאוד משנה. בין אם זה חפש את המטמון של פעם ובין אם זה אפליקציה חדשנית. עצם זה שהשחקן מרגיש שזה בידים שלו והוא שולט על הקצב וההתקדמות ומגלה בעצמו זה היתרון המשמעותי.

המוצרים שאני מפתח לחברה שלנו נקראים "משחקי הרפתקאות" ולא חדר בריחה כי אנחנו רוצים לשים דגש על הידע והלמידה. וחדרי בריחה הרבה פעמים מספספים את זה. ומתעסקים עם טריקים של חידות הגיון בלי תוכן ממשי."

ראו גם :  המשחק "סוד הסמטאות העתיקות" משחק חוויתי על ירושלים

פיתוח של חברת קלואז-אפ הישראלית

ראו גם : המומחיות של עמי חניא והצוות שלו

היתרונות של ORQUIZ:

מערכת החידונים של OrQuiz מאפשרת ליצור סוגי שאלות שונים והשחקנים נהנים מ-אינטראקטיביות מיוחדת שמגדילה את המעורבות שלהם במשחק. סוג השאלות האפשריות במשחק אורקוויז:

  • שאלה אמריקאית – בחירה של תשובה אחת מתוך 3 או 4 תשובות.
  • שאלת רב בחירה – בחירה של תשובות רבות מתוך האפשרויות המוצגות לשחקן, לדוגמה בחירה של סימון של שבעת המינים מתוך המון שמות של פירות שמוצגים לשחקן.
  • שאלת נכון לא נכון – בחירה של אחת מ-2 אפשרויות.
  • שאלת הקלדה – אפשרות לשחקנים להקליד את התשובה הנכונה במקלדת וירטואלית.
  • שאלת מפה / תמונה – בחירה וסימון של איזור במפה או בתמונה שהוא התשובה הנכונה.
  • שאלת ציר זמן – בחירה של תאריך או מספר מתוך רשימת מספרים בציר הזמן.
  • משחק על גבי המשחק – פתיחה של משחק ממבחר תבניות המשחקים של החברה ופתיחה שלו כאתגר לשחקנים המשתתפים.
  • העלאת תמונה ויצירת מדיה על ידי השחקנים.

קישור

ניווט ישראל משחק הרפתקאות בשטח

אז מה יש במשחק? משחק ניווט שבו השחקנים פותרים חידות ועוברים מתחנה לתחנה, ובכל תחנה מקבלים חידה ורמזים שמעבירים אותם לתחנה הבאה.

מה מיוחד במשחק ניווט ישראל? המשחק משלב גרפיקה מדהימה, ובכל תחנה מעבר לחידה משולבים קטעי וידאו בנושא התחנה, ומשחקי ידע ובקיאות בתכנים. ובנוסף בכל תחנה מתבקשים השחקנים לבצע משימה לצלם אותה או להזין טקסט שמגיע אל הרכזים שמפעילים את המשחק.

איך המשחק עובד? המשחק בנוי בצורה לינארית והשחקנים חייבים להצליח בכל תחנה ובכל שלב בשביל להמשיך לשלב הבא. שחקנים שרוצים יכולים לבחור לדלג על התחנה ה-"דילוג" עולה בזמן משחק. אבל מאפשר להמשיך את המשחק גם בחידות או משחקים קשים במיוחד.

משחק שמותאם במיוחד בשבילכם!

המשחק מותאם לתכנים של המזמין, ובכל ישוב אנחנו מתאימים את התחנות, המשחקים והתוכן של המשחק.

לסקירה

 

 

·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *