השילוב בין גוגל סייטס ובין גוגל קלאסרום מסייע לתלמידים

2286

ליקט , למד וגיבש את הידע : עמי סלנט , עורך האתר

 המורה אליס קלר , אחת המורות המנוסות ביותר בהוראה מקוונת בארה"ב היא משתמשת ותיקה בגוגל סקולאר , ובכל זאת הרגישה בתקופת סגר הקורונה כי חסר לה עוגן יציב יותר  אליו אפשר  לקשור את "ספינת " גוגל סקולאר . לכן , היא בנתה באמצעות גוגל סייטס אתר אינטרנט המקושר לגוגל קלאסרום והוא מקל מאד על התלמידים למצוא את חומרי הלמידה והמשימות הדרושים להם במהלך ההתמודדות בתוך הגוגל סקולר

מקור : Google Classroom Plus Google Sites work together

המורה אליס קלר לא לבד , יש עוד עשרות אלפי מורים ומורות בארה"ב שמצאו לנכון להקים בעצמם בקלות יחסית אתר כיתתי מבוסס גוגל סייטס . לא מדובר במטלה מסובכת . תוך יומיים יכול כל מורה להקים לעצמו בקלות אתר כיתתי בגוגל סייטס . לא נדרשת השתלמות ואפשר להיעזר בחומרי ההדרכה המפורטים שהבאנו בהמשך בפרקי הדרכה.              

כאמור , מעבר לפלטפורמות המקוונות הסטנדרטיות כגון  MOODLE או גוגל קלאסרום יש עוד פלטפורמה מקוונת חופשית אשר באמצעותה פיתחו מורים בעצמם מרחב כיתתי מקוון , הפלטפורמה הזו שנקראת גוגל סייטס עברה כמה וכמה שידרוגים בשנים האחרונות והיא מאוד ידידותית  וניתן בקלות לפתח באמצעותה מרחב דיגיטלי כיתתי וגם לחבר אליו פורום מקוון כיתתי של גוגל .

חוויית המשתמש ב- Google Sites שוות ערך לזו שקיימת בכל מוצר של גוגל. הממשק שלה נקי ופשוט, לא מסבך את העניינים יותר מדי ומתחבר בצורה חלקה לכל מוצר אחר ששייך לחברה, כמו גוגל דרייב וגוגל קלאסרום ולכן גוגל סייטס הוא MUST עבור כל מורה כיום.

  Google Sites מציעה תשע תבניות בסיס, בהן ״  , "תלמיד- Portfolio״, ״Team״ ו-״Project״  . ניתן להחיל עליהן די הרבה התאמות אישיות – שינוי צבעים, סגנונות פונט, תמונה, לייאאוט של טקסט וכיו״ב. 

לאור העובדה ש- Google Sites מהווה חלק מחבילת האפליקציות העצומה של גוגל, מאוד קל לחבר לתוכה קבצים ממגוון של כלים ולקבץ אותם יחד במסגרת האתר. בפועל, האתר שאתם בונים כאן מחובר לכל חשבונות הגוגל שלכם דרך כתובת המייל האישית כך שיש לכם גישה מיידית לכל מה שנשמר בדרייב.

בגוגל סייטס אתם יכולים להטמיע קבצים בכל עמוד והם יופיעו כתצוגה מקדימה ממוזערת, לשנות את גודל התצוגה המקדימה לתמונות, ולקשר לטבלאות, לגליונות נתונים, למסמכים וכולי. בנוסף, יש לכם אפשרות גם לקשר לקבצים עצמם – רק ודאו שהגדרות הפרטיות מאפשרות גישה למשתמשים הנכונים. בכל אופן, יש לכם כאן דרך יעילה להפליא ליצירת מקבץ של קבצי פרויקט, משאבים או מסמכים אחרים שקשורים לפרויקט.

אלה כל האפליקציות שניתן לשלב תוכן ישירות מתוכן:

  • Docs
  • Sheets
  • Slides
  • Calendar
  • Forms
  • Charts
  • Maps

Google Sites  מאפשרת לכם לתת גישת עריכה למי שעובדים מולכם כאשר אלו שמקבלים גישה לטיוטה יכולים לבצע עריכות בזמן אמת, בדיוק כמו במסמך של Docs. זהו בעצם נכס עצום עבור מי שעובד בשיתוף פעולה, ללא קשר לתוכן כזה או אחר.

בנוסף, אתם מקבלים שליטה נרחבת בנוגע לזהות האנשים שיכולים לצפות באתר שלכם ואפשרות לחשוף אותו רק לאנשים ספציפיים ולקבוצות מסוימות, למשל תלמידי הכיתה  או כל תלמידי השכבה בביה"ס; מצד שני, אתם מן הסתם יכולים גם להפוך אותו לציבורי כך שיופיע בחיפושי אינטרנט כמו כל אתר טיפוסי.

באנר הודעה מותאם לכיתה

המאפיין האחרון מאוד שימושי ואני כשלעצמי התרשמתי לטובה מהפשטות שלו. הוא מאפשר לכם להוסיף באנר הודעה מותאם אישית בקלות, ולמקם אותו ככל שתרצו – בכל רחבי האתר או בעמוד בודד.

מקור

תוספים  ( פלגינים ) לגוגל סייטס

מנקודת המבט של התלמידים

התלמיד לא צריך להיכנס לעוד אתר כי יש קישור בגוגל קלאסרום ישירות לגוגל סייטס בכל משימה או חומרי למידה והמעבר הוא מאוד חלק ובלתי מורגש

התועלת היא ארגון חומרי הלמידה בצורה טקסונומית ועל פי תת-נושאים

דגמים ודוגמאות

דוגמא מס' 1 :

Ms. Ascolese's First Grade Class – Google Sites

דוגמא מס' 2 :Google Sites for Virtual Learning (Part 1)

 דוגמא מס' 3 , מורה בארה"ב

 דוגמא מס' 4 , ביה"ס הקהילתי מבועים בישראל

דוגמא מס' 5 : ביה"ס היובל , אשדוד

 דוגמא מס' 6 : ספריית קבצים כיתית בגוגל סייטס

דוגמא מס' 7 : ביה"ס האיריסים

דוגמא ללוח הודעות לכיתה בגוגל סייטס

דוגמא מס' 8 : אתרים כיתתיים , ביה"ס הדקל , כרמיאל

ספריית קבצים כיתתית

 פרקי הדרכה

מדריך לשימוש ב-Google Sites | אורט דיגיטל

הדרכה ברורה בסרט וידאו (מכללת אוהלו ) , גוגל סייטס החדש – פתיחת אתר והוספת עמודים חדשים

הדרכה ברורה  לגבי פתיחת אתר חינוכי בגוגל סייטס ( אריק בורנשטיין)

בניית אתר בגוגל שעור מספר 1 (שרון מרגולין)

בניית אתרי בגוגל שעור מספר 2 (שרון מרגולין)

בניית אתרי גוגל שיעור מס' 3  ( שרון מרגולין)

 תיבות טקסט  ושילוב סרטי וידאו באתר : הדרכה ברורה ונהירה  לבניית אתר בגוגל סייט ( גלית מרדכי)

הוספת קבצים ותמונות בgoogle sites (סאטי חלאילה)

גוגל סייט החדש הוספת תכנים (רונית שדה)

הוספת מצגת או סרט וידאו בגוגל סייטס ( סאטי חלאילה)

הוספת כפתור מקושר גוגל סייטס (אריק בורנשטיין) .

יצירת כפתורי ניווט בגוגל סייטס החדש (נעמי פורת)

Create a Classroom Website Using Google Sites

Google Sites Tutorial 2020 – YouTube

הדרכה של אליס קלר , באנגלית , Google Classroom Plus Google Sites work together

 

· ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *