פלטפורמות מקוונות ללמידה מקוונת : CLASS E, מחולל למידה מקוון ישראלי

3679

התנסה וסיכם , עמי סלנט , עורך האתר

לא בכדי נבחרה פלטפורמת  CLASS E כפלטפורמת הלמידה הדיגיטלית והמקוונת של בית הספר הוירטואלי  הישראלי  ma.com  וזאת לאחר התנסות עם כל הפלטפורמות המקוונות אחרות הקיימות בעולם ובישראל . ההתנסות היתה של מובילי בית הספר הוירטואלי, קבוצת תלמידים נסיינים והמורים שאמורים ללמד שם.

תוצאות הניסוי מוכיחות כי  CLASS E  מחוללת למידה אינטראקטיבית המביאה להטמעה מהירה ואיכותית יותר של תכני הלימוד.

למעשה , לא מדובר במערכת LMS רגילה כגון MOODLE אלא במחולל למידה מקוון שמאפשרת למורים לארגן ולייצר בקלות ובפשטות מערכי שיעור אינטרקטיבים מלאי עניין ומעצימי השתתפות. . 

הפנמת התוכן הנלמד

המערכת מאפשרת למורים לעקוב בזמן אמת אחר התקדמות הלמידה של כל תלמיד, ולאתר את הקושי של כל אחד. כך שלמורה יש אפשרות לסייע בצורה פרטנית לאלו המתקשים ולהוסיף תכנים מעשירים למתקדמים.

התלמידים והתלמידות יכולים להשתתף בשיעורים חוויתיים באמצעות סרטונים אינטראקטיביים, משחקים, חידונים משותפים ואפילו לגשת למבחנים באמצעות המערכת.

פלטפורמת  CLASS E מאפשרת להפיק דוחות למשתמש בפילוחים שונים וניהול רמות הרשאה שונות (כגון: מנהל מערכת, מורה ותלמיד).

למידה שיתופית והעצמת התלמיד

בClass E יותר מ20 כלים שונים לגיוון הלמידה, ביניהם: משימת התאמה, מיון, תרמילון, סקרים ועוד, שניתן ליצור בקלות וללא ידע טכנולוגי מוקדם.

יתרה מכך, בClass E כלים ללמידה שיתופית המעודדים חשיבה יצירתית ובמה לתלמידים להביע רעיונות חדשים.

זיהוי תלמידים מצטיינם /נכשלים במקצוע או בשיעור

 במערכת CLASS E יכולים המורים לראות את ביצועי הלומדים לפי משימה , לקבל דו"ח מיומנויות תלמידים לפי התקדמות בלמידה ולראות במה התלמידים חזקים ובמה חלשים, כל זאת ברמת תלמיד בודד.

כמו כן, בסביבה כלי תקשורת: מערכת הודעות פנימית ודואר אלקטרוני פנימי לכל משתמש.  

CLASS E מותקנת במאות כיתות ( אמיתיות וכיום גם וירטואליות) ברחבי הארץ ,  והמורים מעידים כי היא נוחה מאוד לעבודה וליצירת יחידות לימוד.

 על פי סקר שנערך על ידי רשות המחקר של משרד החינוך Class E זכתה לציון גבוה, וכן תלמידים ומורים העידו שהעדיפו אותה משמעותית על מערכות דיגיטליות אחרות.

הורה אחד אפילו טען, עכשיו בתקופת הלמידה מרחוק שהשיעורים שביתו קיבלה בClass E  היו היחידים שהוא לא נדרש לסייע לה ״והיא הסתדרה לבד מצוין!״.

ספרייה דיגיטילית משותפת למורים

 בתקופה הקרובה יוכלו המורים בארץ ובעולם להנות מספריה דיגיטלית משותפת של מערכי שיעור ויחידות לימוד מקוונת ממנה יוכל לשתף לתוך הכיתה הוירטואלית שלהם .

צוותי הפיתוח של חברת  קלאס-אי טק בע"מ  הישראלית עובדים בשיתוף פעולה עם משרד החינוך ועם כמה מפמ"רים , ביניהם מפמ"ר לספרות  אשר באמצעות פלטפורמת CLASS E נבנות יחידות לימוד מקוונות כהכנה לבגרות .

הדגש שניתן לפדגוגיה מקוונת בפלטפורמת CLASS E  הוא בהשראת ד"ר משה וינשטוק, יו"ר מזכירות הפדגוגית לשעבר, במשרד החינוך העובד כיועץ פדגוגי בכיר בצוות הפיתוח של CLASS E . ד"ר משה ויינשטוק עסק  בשנת 2015  במחקר פוסט דוקטורט בנושא "למידה משמעותית מקוונת" במכון מופ"ת בהנחיית פרופ' ברוך שוורץ מהאוניברסיטה העברית.

שיתופי פעולה בינלאומיים

היייחודיות של CLASS E  כמחולל למידה מקוונת שנוצר על ידי אנשי פדגוגיה לא נעלמה מעיני מפתחי פלטפורמת גוגל קלאסרום ולאחרונה הוחל בשיתוף פעולה בינלאומי עם גוגל קלאסרום לאינטגרציה עם  CLASS E בפרוייקט חינוכי רחב היקף בברזיל .

 450,000 תלמידים ברחבי העולם כבר משתמשים בפלטפורמת CLASS E

המערכת פועלת ב-6  שפות- עברית, אנגלית, ספרדית, צרפתית, רוסית וערבית.

בקרוב : חינם למורים ישראליים

נמסר לי על ידי  מר אלי טרגין, מנכ"ל חברת קלאסי-אי טק בע״מ , ואיש חינוך בעצמו כי בעוד שבוע או שבועיים, ובגלל הקורונה, החברה תפתח את פלטפורמת CLASS E  בחינם לכל המורים בישראל.

סרטון וידאו הממחיש את פעולת  CLASS E : יצירת שיעור מקוון בפלטפורמת  Class E (הדרכה של שני גולדשטיין , המדריכה המעולה !!)

סרט וידאו : איך משתפים יחידת לימוד עם תלמידים? (קישור)


קישור: https://www.classe.world/#!/homepage/

·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *