פלטפורמות מקוונות ללמידה : קליקטו

2796

הערת העורך , עמי סלנט :

בשנה האחרונה ראינו לא מעט פלטפורמות מקוונות ללמידה , אך הפלטפורמה הבינלאומית החדשנית של הסטראט-אפ הישראלי קליקטו הרשימה אותנו במיוחד . היא תוכננה במקור לחינוך הלא פורמלי בארה"ב , אבל עברה התאמה לאחרונה גם לחינוך הפורמלי .

מההתנסות שלנו היא בהחלט מתאימה גם לחינוך הפורמלי בארץ.  לכן , מצאנו לנכון לאפשר ליוזמי הפלטפורמה להציג את מעשה ידיהם לתפארת מערכת החינוך גם אצלנו, ואני יכול להעיד, אחרי התנסות כמורה ולומד , כי הפלטפורמה המקוונת שלהם הרבה יותר מתאימה ללמידה מרחוק לתלמידים ישראליים מאשר הZOOM!!…

זו לא פלטפורמת LMS ולכן התלמידים אוהבים אותה , היא לא נועדה לנהל למידה אלא לאפשר מצבי למידה ואינטראקציה , סקרנות וחוויות למידה

מאת  :
דותן תמיר

ארז רול

erez@clickto.live

הפלטפורמה קליקטו קרתה במקרה, כמו הרבה רעיונות וחידושים בתקופה משונה שכזו.

ואולי לא במקרה אלא בזכות הוירוס.

עם הגעת הקורונה אלינו, ממש בימיה הראשונים בישראל, הייתה לנו תחושה נבואית שהסיפור הזה עומד להיות ארוך, ואנחנו היינו לקראת קיץ מלא בפעילויות

שכנראה לא תוכלנה לצאת אל הפועל, השקפנו אל האופק בבעתה.

ב- 13 השנים האחרונות, אנחנו מפעילים מחנות קיץ בינלאומיים, טכנולוגיים לילדים ובני נוער בגילאי 7-18 מישראל ומרחבי העולם. BIGIDEA  

מאות ילדים ובני נוער נרשמו בקיץ האחרון לשני לוקיישנים בישראל.

החניכים משתתפים בסדנאות המוצעות ב BIGIDEA, כולן על פלטפורמות טכנולוגיות כאלה ואחרות, ונהנים מקיץ ישראלי בחברותא, משפע של פעילויות חוץ והרבה למידה מתוך בחירה אישית,כל זאת באקו סיסטם של חדשנות, יצירתיות והרבה מקום להתפתחות אישית.

וכל הדבר הזה עמד לא להתקיים בגלל וירוס עולמי.

מתוך הבנה שהעולם עומד להשתנות ויש להמציא את הרעיון החדש הבא בתחום מחנות הקיץ ובזמן שיא של 3 שבועות הפכנו את סדנאות המחנה לפתרון און ליין שייתן מענה לילדים ובני נוער המעוניינים לקחת חלק במחנה קיץ אך במקום לבוא פיזית, יוכלו להשתתף בכל הפעילויות מהחדר הפרטי שלהם/שלהן.

הניסוי עבר בהצלחה וכבר בחופשת הפסח בחודש אפריל ,יותר מ 1000 ילדים (בעיקר ילדי עובדי חברות היי טק ישראליות) התנסו ב 3 שעות יומיות בסדנאות וירטואליות עם מדריך או מדריכה ובה בין 5-6 ילדים כמוהן/ם.

מכל מיני מקומות בארץ ( ובהמשך גם בארה"ב) בהנאה גדולה וברצון עז להמשיך לעוד סדנה ועוד סדנה. קראנו לזה  BIGIDEA @ Home .   

במהלך הפעלת המחנה הווירטואלי הבנו כי הטכנולוגיה הקיימת ללמידה וסדנאות מרחוק לא עונה על הציפיות שלנו ולא מותאמת לריבוי סדנאות ומערכת שעות עמוסה.

בזכות הידע הרב והניסיון שצברנו במחנות הקיץ שהפעלנו שנים רבות, הכרנו את הצרכים הבסיסיים של ניהול מחנה קיץ בכלל ומחנה קיץ טכנולוגי בינלאומי בפרט, וניגשנו לאפיון ופיתוח.

היה לנו ברור כי פלטפורמה מנצחת, קלה לתפעול, ידידותית למשתמשים, קלה להפעלה לצד המלמד/המפעיל היא הפתרון לעידן ה REMOTE

הצלחנו לפצח משהו ,שהוא לא בהכרח מסובך או חדשני, אך בזכות הידע הרב והניסיון שצברנו במחנות הקיץ כתבנו את האיפיון.

משם התקבלה ההחלטה להמשיך ולפתח את המוצר שייתן מענה לעוד חברות המפעילות מחנות קיץ ולהגיע לעוד ועוד ילדים ברחבי העולם. אז גם הגיעה ההבנה שבעצם כל גוף העוסק בהוראה פורמאלית או הוראה בלתי פורמלית יוכל להשתמש בפלטפורמה, והעולם מרגע זה והלאה יעבור שינוי מתבקש וללא דרך חזרה , ה EDTECH איתנו מעתה והלאה. ו – קליקטו נולד. 

סרט וידיאו המדגים את הפלטפורמה כפי שהופעלה בזמנו בארה"ב

אז מה זה קליקטו ?

פלטפורמה ללמידה חוויתית, ידידותית למשתמשים בצורת פגישה רבת משתתפים מקוונת.

הפלטפורמה מאפשרת לכל ארגון לנהל כיתות קטנות או גדולות עם מורה או מדריך

להעלות תכנים כתובים ויזואליים ואחרים תוך כדי הלמידה, לכתוב הערות אישיות למשתתפים תוך כדי, להעלות תמונות ועוד…

הדבר המיוחד בקליקטו הוא הפשטות של הצטרפות המשתתפים לכתה או לשיחה, בעזרת לינק אחד לכל תקופה/ סמסטר/ שנה או כל דבר שיוגדר במערכת לימודים.

כל משתתף או משתתפת יוזמנו ע"י לינק אחד להצטרפות למערכת שעות שתוגדר ע"י הארגון, שיכול להיות לצורך העניין בית ספר, אוניברסיטה, תנועת נוער, בית אבות (ואפילו בית כלא).

הלינק יעביר את המשתתפים תמיד למקום הנכון בו הם אמורים להיות בכל זמן נתון , גם אם היה ניתוק בקו, גם אם לא הגיעו ביום ספציפי, גם אם הם מחליפים 20 כיתות ביום,

הלינק תמיד יביא אותם למקום הנכון –  זה שהוגדר ע"י מערכת השעות של הארגון.

הפלטפורמה מאפשרת לימודים בלייב, אך גם העלאה של שעות של שיעורים מוקלטים בכל תחום.

כל ארגון, חברה או מוסד חינוכי כזה או אחר שמתחיל לעבוד על הפלטפורמה , יכול לקבוע את הנראות או המיתוג האישי שלו/ה. (private label)

מערכת קלה מאוד של הפעלה תלווה ע"י אנשי התמיכה הטכנית של קליקטו שמלווים את החברה/ארגון בצעדים הראשונים בהפעלת התוכנה.

הפלטפורמה פותחה על ידינו , נרשמה כפטנט וכבר פעילה בעשרות ארגונים בעולם המרוצים מאוד מהשימוש הקל והאפקטיבי.

סרט וידאו המדגים את פעילות הפלטפורמה המקוונת קליקטו בארה"ב , בינתיים המערכת גם גויירה לעברית בחודשים האחרונים

·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *