למידה מידענית משחקית: מרוץ ויקיפדיה Nara View

3560

המלצת העורך : פיתוח ישראלי נפלא שיוצר עניין , סקרנות ומוטיבציה אצל תלמידים וסטודנטים . יש לציין לשבח את המפתחים מאיה בן אמוץ וגיא ברסלר, 

משחק אינטראקטיבי המחבר בין ערכים בוויקיפדיה

הצוות המפתח : צוות המפתח –  מאיה בן אמוץ וגיא ברסלר, 

דף הפייסבוק שלהם

האתר

אפרת מעטוף על הפלטפורמה  של NARA VIEW   (קישור)

 חוות דעת של אנשי חינוך ומורים :

"נאראויו הוא כלי חינוכי נהדר לשימושים שונים – החל מפתיח משחקי קצר ומלהיב, ועד פעילות באורך מלא שבמהלכה התלמידים מתחקים אחרי חוט המחשבה ועולם האסוציאציות זה של זה, עומדים על הקשר בין תחומים שונים, מכירים בקיומן של דרכים מגוונות לפתור בעיה נתונה, מתוודעים לתכנים חדשים, ועוד. המשחק מלהיב וקליט, ועוד לא פגשתי קבוצה ששיחקה במשחק ולא ביקשה להתנסות בו שוב" (שי כץ ) .

"הרעיון שעומד מאחורי "נאראוויו" קסום בעיניי. האפשרות "לשוטט" במרחבי הוויקיפדיה, ובתוך כך ליצור מפה מסכמת של התהליך, מספקת בידיי הזדמנויות נפלאות להדגים לסטודנטים שלנו תהליכים חשובים הקשורים ללמידה בעידן הדיגיטלי: טבעו הרב-תחומי של הידע, למידה אקראית, אסטרטגיות למידה, יצירה שיתופית, הערכת תהליכי למידה, "ביג דאטה", מישחוק, ועוד. כל יישום של "נאראוויו" בכיתה הוא חוויה!" ( ד"ר ארנון הרשקוביץ) .

"המשחק בנאראויו הוא הבחירה המועדפת של תלמידיי בכיתה ו' להתנעת החשיבה בתחילת כל שיעור. נאראויו מפתח תהליכי חשיבה אצל התלמידים בנושא הנלמד באותו יום, בדרך הכרוכה בהשתתפות מבלי להדגיש למידה. בסוף כל משחק, יש בידי התלמידים ידע חדש לחלוק עם חבריהם, ידע שהזדמן להם במהלך המסע שלהם בנאראויו. כך נוצרים אין ספור דיונים רלוונטיים בכיתה. למה עוד יכולה מורה לייחל" ( ענבל פרנקו -וייג)

לאתר

פרקי הדרכה

מדריך משחק ויקיפדיה  naraview

סרטון הדרכה של גיא ברסלר

Naraview, a learning journey through Wikipedia

https://www.naraview.com

· ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *