אפשר גם אחרת : רשתות חברתיות ולמידה מרחוק (4): Workplace של פייסבוק

1513

הִתְנַסָּה וסיכם : עמי סלנט

הערת העורך : זו הסקירה הרביעית והאחרונה (בשלב זה) בסדרה אודות רשתות חברתיות ולמידה מרחוק . אני מאמין כי השיטה של קהילות למידה מקוונות מייצגת את הגישה הנכונה ללמידה מקוונת והיא תורמת למוטיבציה גבוהה יותר של הלומדים.

נכון , הרשת החברתית למקומות עבודה Workplace של פייסבוק לא נועדה במקור לבתי הספר או לאוניברסיטאות/מכללות אבל גם חבילת הOFFICE והפאורפוינט אשר אתם משתמשים בהם כמעט כל יום לא נועדו במקור לחינוך .

היתרון של Workplace  הוא העובדה שהיא לא דידקטית מדי כמו הMOODLE והגוגל קלאסרום ועשויה למשוך תלמידים לשתף פעולה עם עמיתים, לקבל משובים וללמוד מרחוק עם מוטיבציה גבוהה יותר.

הפלטפורמה החדשה יחסית של פייסבוק  (פותחה ב2017, וכל חודש הם מוסיפים לה פיתוחים חדשים) הנקראת WORKPLACE  , מיועדת , אמנם,  במקור למרחבי עבודה משותפים במקומות עבודה , אך כיום משתמשים בה גם מורים ומרצים בארה"ב . בעקבות זאת הם הוסיפו מנגנון שמתאים גם ללמידה מקוונת בפלטפורמה.

כאן במאמר הזה הזה באנגלית ניתן לקרוא על כך : Workplace By Facebook: An Awesome Video LMS Hack

יש למערכת Workplace יתרון משמעותי בהשוואה לקבוצות הפייסבוק הסגורות או הפתוחות בפייסבוק העולמי והוא מתבטא בעיקר בניהול הקבצים ויצירת ספריית קבצים עפ"י נושאים.

באמצעות המנגנונים של הקהילה הלומדת בגרסה של Workplace ניתן לייצור מרכז משאבים (קבצים, קישורים וסרטי וידאו ) על פי נושאים ותגיות נושא .  מרכז המשאבים המקוון נקרא ספריית ידע .

ניתן בקלות לייצור קישורים/לינקים ולהדגיש מילים או משפטים.

 ניתן לייצור בקלות לוח אירועים מקוון לכל הלומדים במערכת הזו בפייסבוק .

היתרון הבולט של מבחינת המורה/מרצה הוא אופן העבודה עם המערכת  Workplace שהיא זהה לפייסבוק עצמה ולכן עקומת למידה במקרה זה קצרה מאוד וכך יעילה יותר עבור מרבית המורים/מרצים.

הגרסה החינמית של Workplace היא עד 49 משתתפים ולכן יכולה להתאים למורים שבכיתה שלהם יש בממוצע 30-40 תלמידים (קישור)  

חוזקות

מרכז המשאבים  של הפלטפורמה  המקוונת  ( Knowledge Library ) מאד מתקדם ויעיל ליצירת תכנים דיגיטליים וניהולם ועונה על הצורך של מורים  להקים ספריית תכנים לנושאים ולתחום הדעת אותו הם מלמדים.

ניתן למיין את חומרי הלמידה לפי נושאים ע"י יצירת קטגוריה חדשה ומוגדרת, וניתן גם לייצור קטגורוית משנה , בחלוקה היררכית.  

הנחיות כיצד לנהל את התכנים הדיגיטליים במרכז המשאבים (קישור)

מערכת ניהול הקבצים בפלטפורמה  Workplace מאוד יעילה ונוחה לעבודה . ניתן לייצור קובץ עבודה פנימי במערכת או להעלות קובץ עבודה מתוך מערכת "האופיס" שלכם , או מתוך GOOGLE DRIVE  או מתוך DROPBOX.

התאמה מלאה לעברית !!

אינטגרציה עם ישומים מקוונים : הפלטפורמה מאפשרת יצירת אינטגרציה מלאה עם הכלים הדיגיטליים הבאים :  , Google drive , לוח מקוון שיתופי  Trello וגם ZOOM

גודל הקבצים : 100 מ"ב

חלוקה לקבוצות למידה : אפשר ליצור תת-קבוצות בתוך הפלטפורמה על פי נושאים שונים או תרגולים שונים או על פי שלבים או על פי סילבוס.

תגיות נושא

אפשר להוסיף תגיות נושא (מילות מפתח) לכל קובץ או לכל פוסט.

Workplace Chat – מאד יעיל לניהול שיחות הנחייה פרטניות מקוונות עם תלמיד  בכיתה עם סטודנט

משתמשים בישראל :
"מערכת נפלאה – אנחנו ב מפרש – מרחב ליזמות חינוכית עובדים איתה כבר מספר שנים" (
Nadav Sha'altiel)

בית ספר כדורי

בקורס ההדגמה כאן בקישור הפלטפורמה הניסיונית שהקמתי  בWORKPLACE מוזמנים להצטרף על מנת להתנסות ולהתרשם (קישור).

· ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *