אפשר גם אחרת: סיורים וירטואליים כדרך הוראה בלמידה מרחוק 2020

2923

ליקט , חקר וערך : עמי סלנט , עורך האתר ידע וסקרנות דיגיטלית

גרסה מס' 6 , 8 באוקטובר 2020

המורה הילה בביה"ס היסודי "שרת" בקרית אונו מעבירה את התכנים הלימודיים באמצעות סיור וירטואלי עם תחנות קבועות באינטרנט , כאשר בכל תחנה הסיור הוירטואלי נעצר לכמה דקות והמורה שואלת שאלות . כך למשל, היום הועבר סיור וירטואלי בארץ בעקבות ל"ג בעומר והתלמידים ביקרו בתחנות השונות ונדרשו בעצמם להשלים מידע אודות התחנה/האובייקט הויזואלי שהוצג בפניהם בארץ .

"תלמידים רבים מסיירים במרחב הסייבר-ספייס ותוך כדי כך נחשפים לידע רב ומפתחים כישורים מגוונים. כמחנכים, עלינו להיות מודעים לכך ולנסות להפיק מזה תועלת לקידום הלמידה, כי האוריינות אינה מתחילה או מסתיימת בכתה. עלינו גם לכוון ולהדריך את תלמידינו היקרים בדרכם בעולמות הידע במרחבים הוירטואליים, על צדדיהם החיוביים אך גם על הסכנות הגלומות בהן. בדומה לאוריינות הטכנולוגית, גם הסיור הלימודי הוירטואלי , באם הוא מתוכנן כהלכה, הוא אמצעי חשוב להעמקת הלמידה ולשיפור ההישגים בתחומים הנלמדים.

באופן מפתיע, יש קווי דמיון בין הסיור המעשי לבין הסיור הוירטואלי. ראשית, ניתן לקיים אינטראקציה חברתית, התורמת לתהליך הלמידה, גם בסיור וירטואלי בסייבר-ספייס, דוגמת לימוד משותף באמצעות גלישה ושיחת וידיאו במקביל עם חבר ללימודים (זה בדיוק מה שביתי בת ה-12 עושה, מבלי שהנחתי אותה אף פעם לעשות זאת)." מקור וקרדיט …

תחומי דעת : סיור וירטואלי לימודי יכול להיות בתחומי ידיעת הארץ, חגים ומועדים, אזרחות גיאוגרפיה , היסטוריה, מקרא, אמנות , תקשורת , וגם אנגלית כשפה זרה

דוגמאות ודגמים

דוגמא לסיור וירטואלי בזיכרון יעקב (קישור)  

 דוגמא לסיור וירטואלי בירושלים ( לכיתות הנמוכות של ביה"ס היסודי ) .

סיור וירטואלי בשביל המחבר לזכר חללי נצר אחרון

סיור וירטואלי- פעילות מתוקשבת – יצחק רבין  Google Sites (התלמידים כותבים על גבי לוח קיר מקוון שיתופי מסוג padlet ) .

מְסַיְרִים בִּשְׁטָחִים פְּתוּחִים, אופק (כיתות ב-ג) , פעילות אינטראקטיבית בה יסיירו התלמידים סיור וירטואלי בתמונות שצולמו במסגרת מיזם "גוגל סטריט ויו" וילמדו על שטח פתוח ושטח בנוי ועל ההבדלים ביניהם

כלים מתוקשבים לפיתוח סיור וירטואלי

1.ניתן לפתח בקלות יחסית סיור וירטואלי באמצעות היישום של גוגל סייטס

2. ניתן גם להעביר שיעור מקוון סינכרוני של סיור וירטואלי תוך התבססות על מצגת אינטרנטית מסוג SlideShare . SlideShare היא רשת חברתית במיוחד להצגת מצגות. תוכלו להעלות מצגות Power Point, Word, FDF ואפילו סרטונים, לפרסם אותם ב- SlideShare .

slideshare | שיתוף מצגות ברשת | כלים קטנים גדולים

3. Emaze די דומה ל- Prezi: תוכנה וירטואלית להכנת מצגות עם מגוון רחב של עיצובים וטמפלטים. היתרון: אפשר לעבוד בעברית ואין צורך להפוך את האותיות.

4. ציר זמן | תוסף למצגות Power Point | כלים קטנים גדולים

5. Roojoom | כלים קטנים גדולים

סרטון הדרכה על אתר רוג'ום בגרסה החדשה.

6. Tour Creator – Google VR

Tour Creator in the Elementary Classroom – Flipped ..

7. Thinglink הינו כלי דיגיטלי המאפשר להעשיר וליצור הנעה לתהליך ההוראה והלמידה על ידי חשיפה של מידע החבוי בתוך תמונות. ניתן להשתמש בכלים אלה כפתיחה מעניינת לשיעור כאשר בכל חלק של תמונה מסתתר מידע נוסף אשר מעורר עניין וסקרנות להמשך. Thinglink מאפשר להכין תמונה אינטראקטיבית עם קישורים לטקסט, תמונות וסרטונים. את התמונה תוכלו לשתף בעזרת קישור ולהוסיף לאתר. להסבר על יצירת מפת אינטראקטיבית באתר Thinglink

יצירת מפה אינטראקטיבית עם Thinglink – אורי רוזנהק

8. אפשר ליצור סיור וירטואלי לימודי גם באמצעות מצגות גוגל SLIDES

9. genial.ly   יצירת תוכן וויזואלי אינטראקטיבי – כרזות, אינפוגראפיקות, מצגות ועוד.

מדריך כתוב בעברית, מאת נועה בן חמו

https://bit.ly/363fGfK

10. שתי תוכנות ליצירת סיורים וירטואלים  – tour creator theasys

ראו גם:

Google Arts & Culture
וגם

תכירו את העולם המופלא של google earth! (קישור)

מחוללי תכנים ויזואליים לסיורים וירטואליים  , המקרה של Thinglink

 ThingLink היא פלטפורמה טכנולוגית חינוכית זוכת פרסים המאפשרת לשדרג תמונות, סרטונים וסיורים וירטואליים בקלות, על-ידי הוספת מידע נוסף וקישורים. יותר מ-4 מיליון מורים ותלמידים משתמשים ב-ThingLink ליצירת חוויות למידה חזותית נגישות בענן.

סיורים וירטואליים מעניקים לתלמידים גישה לסביבות אמיתיות ואפשרות להיחשף לחוויות שהם לא היו יכולים לחוות בדרך אחרת. תמונות וסרטונים אינטראקטיביים של 360° עוזרים לפתח הבנה קונטקסטואלית, אוצר מילים אקדמי וכישורים אצל תלמידים מסביבות עבודה, תרבויות או מקומות מרוחקים, או במצבי ריחוק חברתי.

למידע נוסף

thinglink  חברה פינלנדית שנוסדה ב 2010 והיא פלטפורמהweb ית (אינטרנטית) ליצירת תוכן אינטראקטיבי ע"ג תמונות / וידאו ותמונות 360.

הקלות ופשטות התפעול והיצירה הופכת את המערכת לפעילה מאוד במגזר העסקי ומגזר החינוך כאחד.
נכון להיום קיימים יותר מ 5 מיליון יוצרי תוכן ביותר מ 190 מדינות עם יותר מ 250,000 סיפורים/יצירות אינטראקטיביות.

דוגמא מס' 1 :

מיקי ספקטור : יחידת הוראה על המיתולוגיה היוונית, מותאמת לכיתות ו' שלומדות על יוון העתיקה בהיסטוריה, ובגאוגרפיה על ארצות הים התיכון כך שהכול מתקשר..

LINK

דוגמא מס' 2 :

תקשורת בין בעלי חיים

 פרקי הדרכה

סרטוני הדרכה

צעדים ראשונים ב thinglink

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *