המושיע החדש : ספרים דיגיטליים וספריות דיגיטליות, יוני 2020

9882

גרסה מס' 14 , 10 ליוני 2020

ליקט וערך: עמי סלנט , עורך האתר "ידע וסקרנות דיגיטלית ( בצילום למעלה : 2 מכשירי הKINDLE של עמי סלנט , דגמים שונים של הKINDLE ) …..

שינוי בהרגלי הקריאה בישראל בעקבות מגיפת הקורונה

ספרים דיגיטליים הפכו ללהיט בימי הסגר, וכמות הקוראים באמצעות פלטפורמה זו עלתה באופן דרמטי. 

קורא הספרים הישראלי, בן לאומת הסטרט־אפ, לא אימץ כקוראים אחרים בעולם את החידושים הדיגיטליים בתחום קריאת ספרים באתרי אינטרנט ואפליקציות, הדף מעליו את הקינדל ונמנע מהאזנה לספרים מוקלטים באודיו. הישראלי מכור לריח הדפוס העולה מבין דפיו של ספר חדש. אבל אז הגיעה הקורונה וטרפה את העלילה. האזרחים בסגר ובבידוד מאסו עם הזמן בנטפליקס ובצפיית סדרות בבינג’, חיפשו תחליף ומצאו אותו בקריאה. ולא של פוסטים. ובמציאות של חנויות ספרים סגורות, העתיד נגלה בפניהם: הורדת ספרים לאייפד, ללפטופ או לסמארטפון, לאנדרואיד או iOS.

בחנות הספרים המקוונת “עברית” חוו עדנה בתקופת הקורונה. במהלך מרץ-אפריל, החנות המתהדרת ב־15 אלף כותרים של הוצאות ספרים גדולות וקטנות, הכפילה את מכירותיה ורשמה 70 אלף מצטרפים חדשים. “חלק באו בגלל הספרים המודפסים ונשארו בגלל הדיגיטל”, אומר מנכ”ל “עברית” גיא בן נון.

לדברי בן נון, הביקוש לדיגיטל התמקד בשלוש קטגוריות שהתאימו כמו כפפה לימי הסגר: הורות וזוגיות – קפיצה של 300% במכירות, ספרי הדרכה ופנאי (עלייה של 350%) וספרי ניהול (זינוק של 600%). בעוד שספרי מתח וספרות רומנטית־ארוטית הכפילו את המכירות, כמו גם ספרי ילדים ונוער.

ככל שנקפו ימי הסגר, נראה היה ליעל שכנאי – סופרת, עורכת ומו”לית הוצאת הספרים “רימונים” המתמקדת בספרות מתורגמת – שהווירוס תוקף את מפעל חייה ועומד לחסלו. אבל אז הפציעה קרן אור. “לאחר ירידה תלולה במכירות, להפתעתי הנתונים הראו עלייה של כ־350% במכירות הדיגיטליות של ספרי ההוצאה בחנויות המקוונות ובאודיו. מכרנו מאות ספרים”, היא מגלה. אפילו ספרה “חדר חושך” המבוסס על סיפורה של הצלמת ויויאן מאייר “נקבר” עם צאתו בחנויות הסגורות, עד שנגאל בדיגיטל. “אני קוראת ותיקה בטאבלט. בישראל, בשונה מארצות הברית ואירופה, קריאה בדיגיטל אינה נפוצה. היינו צריכים כנראה מכת נבוט בדמות הקורונה שתגרום לשינוי בהרגלי הקריאה. וזה גם משתלם. מחירו של ספר דיגיטלי הוא חצי ממחירו של ספר מודפס”, אומרת שכנאי ( מקור , רותי קדוש , מעריב)

מבדיקה והצלבת מקורות מידע שערכתי מתברר כי דווקא הספרים הדיגיטליים מאז מגיפת הקורונה הולכים ותופסים מקום יותר נרחב , כי אנשים רבים נחשפו למדיה זאת והם ממשיכים לצרוך ולקרוא ספרים דיגיטליים גם בחודשים מאי-יוני 2020.

"הפורמט הדיגיטלי, שבראשיתו הושמץ כאיום קיומי על תעשיית הספרות המסורתית, ועם השנים הואטה התקדמותו והתמקמה בנישה קטנה יחסית, עשוי להתגלות ככלי שיסייע לה לצלוח את המשבר הנוכחי. המכירות – ולא רק של ספרי מגיפות – בפלטפורמות הדיגיטליות בארץ ובעולם עלו במאות עד אלפי אחוזים בשבועות האחרונים. במקביל, חנויות ספרים עצמאיות וקמעונאיות בבריטניה וארצות הברית מדווחות על ירידה חדה במספר הקונים, וכמה מהן החלו להציע משלוחים חינם עבור הזמנות מקוונות" (   נועה מנהיים, 27 למרץ 2020 )

חנות הספרים המקוונת של אמזון לקוראי ספרים דיגיטליים מסוג  KINDLE הרחיבה את שירותיה לקהל הקוראים ברחבי העולם והיא מציעה מבצעי הנחות למליוני ספרים דיגיטליים מותאמי KINDLE . המבחר של ספרים דגיטלים לkindle  הוא עצום ורב , וכולל מיליוני כותרים של ספרים שניתן לרכוש ולהוריד מיידית לKINDLE . מחירי הספרים הדיגיטליים כיום בחנות המקוונת של אמזון נעים  בממוצע בין 2 דולר ל10 דולר לכותר. תוך 40 שניות הספר הדיגיטלי אצלכם במכשיר הKINDLE .

Kindle הוא מכשיר נייד לקריאת ספרים אלקטרוניים עם מסך מיוחד שלא מעייף את העיניים, בעל שטח אכסון גדול לאחסון ספרייה עצומה של ספרים, מגזינים, קומיקס וספרי שמע. מסך מיוחד שלא מעייף את העיניים. ממשק באנגלית, תומך ספרים בעברית, אנגלית ומגוון שפות נוספות.

בחנות כותרי הKINDLE יש למעלה מ40 מיליון כותרי ספרים דיגיטליים לרכישה ולהורדה (מקור)

לשם השוואה : בספריה הלאומית בירושלים יש 6 מיליון ספרים ובספריית הקונגרס 22 מיליון כותרים .

יש גם סופרים חיים וזריזי עט שהספיקו לרדוף אחרי האמבולנס המהבהב: אלי ג'קסון, תושבת קורנוול בבריטניה, שבימים כתיקונם כותבת ספרי ילדים על משבר האקלים והפלסטיק שממלא את האוקיינוסים שלנו, כתבה את The Little Corona King  בעשרה ימים, במטרה "להשתמש בסיפור עדין כדי ללמד ילדים ואת הוריהם ושאר דמויות טיפוליות על אודות הווירוס, ולתת להם עצות להתמודדות עם המחלה ולמניעת התפשטותה, מבלי להפחיד או להטריד", כדבריה. את המידע הרפואי בספר לקחה ג'קסון מפרסומי ה-NHS הבריטית ומאתרי ממשלה שונים (   נועה מנהיים, 27 למרץ 2020 )

ספרה של ג'קסון ראה אור במהדורה דיגיטלית בלבד. כדי לסייע לו וליצירות אחרות הנמכרות בפורמט זה, כמעט היחיד שזמין כיום למיליוני בני אדם ברחבי העולם הנאלצים לשהות בבידוד, החליטו בבריטניה להסיר את המע"מ על ספרים דיגיטליים (אין מע"מ על ספרים מודפסים בבריטניה), וכך גם על עיתונים, כתבי עת ופרסומים אקדמיים, בכל פורמט שהוא.

ספריית כותר הדיגיטלית פתוחה עתה

כותר – הספרייה המקוונת של ישראל הוא אתר אינטרנט המהווה ספרייה מקוונת למנויים של ספרי עיון בעברית, פרי פיתוח של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח) בשיתוף עם מו"לים ישראלים. ספריית כותר מציעה מאות ספרים דיגיטליים ועיון מקוון במגוון רחב של נושאים מתחום מדעי הרוח …(קישור)

ספריית כותר – ספריית העיון המקוונת הגדולה ביותר בישראל, עולם שלם של ידע ומידע, פתוחה לחודש שלם ובחינם.
הקישו על הקישור המצורף ותכנסו לעולם שלם של ידע וחוויות.
כ
די לגשת אל ספריית כותר מכל מקום ובכל שעה שתחפצו, הקישו את קוד הטבה: רקבריאות.

בעיר סיאטל בארה"ב הרחיבה הספרייה הציבורית את הספרייה המקוונת שלה והיא פתוחה  מעתה לכל תושבי העיר ללא צורך בכרטיס קורא (קישור)

פונקציות באתר כותר :

  • איתור מידע מהיר – מתאפשר שיטוט נוח בין אלפי עמודי תוכן, חיפוש ופריסת תוצאות מהירה.
  • הפיכת הספר לעותק אישי מוער ומודגש – כלים המאפשרים סימון קטעים חשובים (קו תחתי, מרקר), הוספת פתקיות לשם רישום הערות ושמירתן על פני העמודים הרצויים, כולל יצירת קישורים לאתרי אינטרנט אחרים.
  • העתקה – אפשר להעתיק קטעי מידע נבחרים מתוך עמוד נצפה (טקסטים, תרשימים ותמונות) למסמכי Word וליישומים דיגיטליים אחרים.
  • מכירת ספרים בודדים – בשנת 2013 הושקה אפליקציה לאייפד שבה ניתן להוריד ספרים בודדים ולהשתמש בהם באופן בלתי מקוון.

             קישור ישיר לספריית "כותר"

הספרייה הדיגיטלית הישראלית

קישור

האפליקציה של  OVERDRIVE


  אינדיבוק – ספרים דיגיטלים |

קורא הספרים של אינדיבוק

קורא הספרים של אינדיבוק (2)

אפליקציית קריאה  Helicon Books
מדריך להורדת ספרים דיגיטליים מאפליקציית הליקון בוקס – אפי כפיר
קורא אלקטרוני לספרים דיגיטלים – אינקבוק inkBOOK Prime – Helicon Books

ספריות דיגיטליות חדשות בעולם בעקבות הקורונה

במבצע טכנולוגי רחב היקף הוקמה ע"י הארגון הבינלאומי "ארכיון האינטרנט" ספריה דיגיטלית מקוונת ענקית הכוללת כ1.5 מיליון כותרי ספרים דיגיטליים המוצעים לקהל ( קישור) .    

מיליון ספרים זמינים עכשיו חינם באינטרנט, בגלל המצב. לא את כולם זה משמח

בשבוע שעבר הכריזו מנהלי Internet Archive, עמותה ללא מטרות רווח, שיאפשרו גישה לספרים הסרוקים באתר כדי שאנשים יוכלו לקרוא אותם בזמן משבר הקורונה. הם כינו אותה "הספרייה הלאומית לשעת חירום" ואמרו שיבטלו את רשימות ההמתנה ל-1.4 מיליון ספרים עד שייגמר המשבר הבריאותי.

בהתחלה התייחסו לכך בכלי התקשורת בחיוב, ציינו כי ממלא את הפער שנוצר בזמן שרוב הספריות וחנויות הספרים בארצות הברית נסגרו. אבל מהר מאוד החלו סופרים למתוח ביקורת על היוזמה של אנשי Internet Archive. הם טענו שזהו מהלך פיראטי. היו שאמרו שסופרים והוצאות ספרים לא יקבלו את התמלוגים המגיעים להם בגלל ספרייה אינטרנטית הפתוחה ללא תשלום, דווקא בתקופה שמכירות הספרים הן בירידה ורבים מהסופרים מתקשים להתפרנס.

אחרי שבתחנת הרדיו הציבורית האמריקאית  (NPR) וב"ניו יורקר" שיבחו את "הספרייה הלאומית לשעת חירום" והיו אף שכינו אותה "מתנה לקוראים בכל מקום", כמה סופרים בולטים, בהם זוכה הפוליצר קולסון וייטהד, מתחו עליה ביקורת ברשתות החברתיות. וייטהד כתב בטוויטר: "הם סרקו ספרים באופן לא חוקי והעלו אותם לאינטרנט. זו לא ספרייה".

הסופר והמאייר ג'ארט ק' קרוסוסקה אמר שלא ידע על כך שרבים ספריו זמינים בספרייה הזאת עד שבסוכנות הספרותית שלו עידכנו אותו בעניין. לדבריו, כמו רבים מהסופרים הוא נשען כעת יותר על תמלוגים מפני שמפגשי קריאה, שבהם השתתף תמורת תשלום, בוטלו בגלל המצב. "התאכזבתי מאוד לגלות שהספרים שלי הועלו באופן לא חוקי", אמר. "זה קניין רוחני שמפרנס את משפחתי".

אף על פי שמנהלי Internet Archive מכנים את עצמם ספרייה דיגיטלית, הם פועלים אחרת מספריות ציבוריות שבהן יש הסכמי השאלה של ספרים דיגיטליים. מנהלי ספריות ציבוריות מקבלים רישיון לכך מהוצאות הספרים שבתמורה מקבלות תמלוגים. למנהלי Internet Archive אין רישיון מהוצאות ספרים להשאיל ספרים דיגיטליים ובמקום זאת הם מתבססים על תרומות מספריות ציבוריות אחרות או על שיתופי פעולה עם ספריות פיזיות. הם סורקים את הספר ומאפשרים השאלה שלו לאדם אחד בכל פעם למשך שבועיים.

מייסד Internet Archive, ברוסטר קייל, אמר שהם החליטו לסרוק כעת יותר ספרים ולאפשר גישה אליהם ללא תשלום אחרי שמורים פנו אליהם. לדבריו, הם אמרו להם שקשה להם יותר להשיג ספרים מפני שחנויות הספרים סגורות. הוא אומר כי סופרים שאינם רוצים שספריהם יהיו זמינים ב"ספרייה הלאומית לשעת חירום" יכולים לבקש זאת והם יוצאו ממנה

.מקור וקרדיט: אלכסנדר אלטר , ניו יורק טיימס , 2 לאפריל 2020 ( באדיבות עיתון " הארץ" ).

מתוך האתר של עו"ד חיים רביה :

אגודת הסופרים בארצות הברית טוענת שארכיב האינטרנט פוגע בסופרים בעת משבר הקורונה לאחר שהשיק "ספריית חירום לאומית" מקוונת ובה כ- 1.4 מיליון ספרים. בין היצירות המוגנות בזכויות יוצרים שניתן לקרוא כעת בחינם באינטרנט כוללות רומנים מאת ג'יי קיי רולינג, סטיבן קינג ועוד.

ארכיב האינטרנט (IA) שהוקם בשנת 1996 הוא ארגון ללא מטרות רווח המקים ספריה דיגיטלית של אתרי אינטרנט, סרטים, תוכנות, ספרים ויצירות דיגיטליות אחרות. הארכיב מספק גישה חופשית לחוקרים, היסטוריונים ולקהל הרחב לחומרים שהוא אוגר. ב- 24 במרץ הוא הודיע כי במסגרת הקמת ספריית החירום הלאומית, הוא יאפשר לכל אחד בעולם לשאול בו זמנית ספרים אלקטרוניים – במקום מערכת להשאלה אלקטרונית החד-פעמית המשמשת את מרבית הספריות הציבוריות. המהלך נומק בצורך הגלובלי והמיידי חסר התקדים בגישה לספרות וחומר מחקר ובהיעדר הגישה לספריות או עותקים מודפסים של ספרים ויצירות שונות.

בתגובה אמרה אגודת הסופרים בארצות-הברית כי לארכיב האינטרנט אין זכויות בספרים אלה והאשימה אותו בשימוש במשבר עולמי כדי לקדם אידיאולוגיה המפרה את החוק הפדרלי ופוגעת ברוב המחברים. הארכיב הסביר מנגד כי הוא מכיר בכך שסופרים ומפרסמים הולכים להיות מושפעים גם הם מן המגפה העולמית המשתוללת, וקרא לכל הקוראים היכולים לקנות ספרים – לעשות זאת, תוך תמיכה בחנויות הספרים המקומיות. ארכיון האינטרנט הוסיף, כי המחברים תומכים בקהילה בכך שהם מאפשרים "גישה זמנית לעבודתם בעת משבר זה". עם זאת, המחברים המבקשים לבטל את הסכמתם – יוכלו לשלוח דואר אלקטרוני לארכיון האינטרנט בבקשה להסיר את יצירותיהם.

האם זה ייגמר בתביעה? law.co.il מזכיר שאגודת הסופרים האמריקאית ניהלה מאבק ארוך שנים בערכאות נגד פרוייקט דומה של גוגל. שם הסתיימה המערכה המשפטית בקביעה שמדובר בשימוש הוגן בטקסט הספרותי כדי לאפשר בו חיפוש, אלא שגוגל – בניגוד לארכיב האינטרנט – לא הנגישה את כל הטקסט של הספרים.

מקור: Guardian מאת: אליסון פלוד

לאתר של עו"ד חיים רביה

המהלך המקיף ביותר בעולם לפתיחת ספריות דיגיטליות הוא במפרץ הפרסי . שם הספריה הדיגיטלית של  Sharjah Public Libraries,מציעה קרוב ל6 מיליון כותרים של ספרים דיגיטליים באנגלית ובערבית (קישור) .

ספריית  JSTOR  האקדמית נפתחה באופן חופשי

היקף: 6000 ספרים דיגיטליים אקדמיים

150 כתבי עת

ועוד באקדמיה : מו״לים המציעים גישה נרחבת לתכנים בתקופת מגיפת הקורונה (קישור). " מספר מו"לים וספקי מידע מציעים גישה חופשית לחומרים אקדמיים רבים. חלקם פתחו מידע ומחקרים על מחלת הקורונה וחלקם פתחו חלקים נרחבים מהמאגרים שלהם לשימוש חפשי " (מקור וקרדיט : מערך הספריות של אוניברסיטת בר אילן )

ספרי לימוד פתוחים בפורמט דיגיטלי של האוניברסיטה- הפתוחה (גישה חופשית)

הספרים בפורמט הדיגיטלי באתר האוניברסיטה הפתוחה כעת הם העתק מדויק של ספרי האוניברסיטה הפתוחה בגרסתם המודפסת.הספרים מוצגים באתר בפורמט דיגיטלי מלא, עם מעטפת פדגוגית וטכנולוגית עשירה המאפשרת לדפדף בספר, לקבוע את תצוגת הקריאה המועדפת, לחפש טקסטים בתוך הספר, להוסיף הערות אישיות ועוד.  (קישור).

אתר  Feedbooks הרחיב את אוספי הספרים הדיגטליים שלו באופן משמעותי והוא כולל מאות אלפי ספרי דיגיטליים להורדה, כולל ספרי עיון חשובים . הם גם הורידו מחירים , וחלק מספרי העיון ניתנים להורדה חינם.

The ebooks are well-formatted and are available in Epub, Kindle, and PD

קישור  

ראו גם : Six Sites With Truly Free eBooks

Scribd

התפתחות נוספת בחודשים האחרונים היא התרחבות מערכת הספרייה הדיגיטלית Scribd הכוללת עתה  מיליוני כותרים של מגזינים , ספרים רבי-מכר באנגלית וגם בשפות אחרות.

היתרון של SCRIBD הוא ממשק הפלאש הייחודי שלה הנקרא iPaper

iPaper  הוא ממשק פלאש בעזרתו ניתן לשלב מסמכים בפורמטים רבים בתוך דפי אינטרנט וכן להמיר חזרה את המסמכים לפלאש ולצפות בהם בפורמט המקורי שלהם.

יש להם עשרות מליוני מנויים ברחבי העולם !!

ההתחברות לscribd מחייבת מינוי חודשי של 9 דולר

ובחזרה לישראל ..

ספרים דיגיטליים בחנות הספרים המקוונת של עברית. הם לא צוברים אבק, אינם תופסים מקום ולא שוקלים כלום. שווה לנסות

ברמת גן פתחו ספריות דיגיטליות לשימוש חינם לתושבים. כולל אפליקציית עברית. 

בוקלי היא ספריית ההשאלה הדיגיטלית הראשונה בישראל ומציעה חוויית קריאה חדשנית וידידותית  מגוון הז'אנרים והספרים באתר יהיו זמינים כל הזמן ובמחיר אחיד ומשתלם!

את הספרים הדיגיטליים ניתן לקרוא באפליקציות בוקלי או הליקון.

מרגע שכירת הספר, ניתן לקרוא אותו תוך חודש ימים ולהאריך בעוד 14 יום ישירות מהממשק האישי.

בסיום חודש ההשכרה, הספר יימחק אוטומטית מהאפליקציה. אנו נציג מדי חודש מגוון ספרים חדשים וישנים בפורמט דיגיטלי.

הספרים נגישים בכל שעות היום , 24 שעות ביממה.

סטארטפ בוקלי נולד מתוך חלום של גלי ניצן, בלוגרית ותולעת ספרים נלהבת.

קישור

פרויקט בן-יהודה, אשר מזה 18 שנה מגיש לציבור (חינם ובהתנדבות) ספרייה דיגיטלית של יצירות עבריות,

מזה 20 שנה פרויקט בן-יהודה מגיש לציבור ספרייה דיגיטלית של יצירות עבריות חינם ובהתנדבות מלאה.  לאחרונה פותח אתר תוכן חדש לפרוייקט . קבוצה של כ- 250 מתנדבים ברחבי הארץ והעולם מקלידה ומגיהה את נכסי התרבות העברית שהפכו זה מכבר נחלת הכלל (כלומר שאינם מוגנים בזכויות יוצרים) וכן יצירות מוגנות שעבורן הפרויקט קיבל רשות פרסום מפורשת.

לגבי פרויקט בן-יהודה, : הם פועלים זו השנה ה- 20, ובמאגר יש למעלה מ- 20,000 יצירות, מאת למעלה מ- 300 יוצרים. כ- 60% מהיצירות בספרייה חופשיות, וכ- 40% מהן מוגשות לציבור ברשות מיוחדת. המאגר מכיל גם יצירות מתורגמות רבות.

פרויקט בן-יהודה(קישור)

שאילת ספרים מקוונים  מספריות ציבוריות בישראל

המגבלות החדשות של משרד הבריאות אמנם אילצו את ספריית בית אריאלה והספריות העירוניות בתל אביב-יפו לסגור את דלתותיהן ולבטל הרצאות וקורסים, אולם במסגרת ההתחדשות הטכנולוגית של הספריות בשנים האחרונות, אחד השירותים שצובר תאוצה בימים האחרונים הוא הספרייה הדיגיטלית המאפשרת שאילת ספרים מקוונים מקטלוג נרחב.

בימים האחרונים ניכרת עלייה משמעותית במספר המשתמשים החדשים שנרשמים לשירות, ובימים אלה אף עמלים אנשי "הספרייה הדיגיטלית הישראלית" – קונסורציום של 99 ספריות ציבוריות בניהול מרכז הספר והספריות על הגדלת היצע הספרים על מנת לתת מענה לביקושים הגדולים. במקביל, האריכו הספריות אוטומטית את מועדי ההחזרה של הספרים הפיזיים שהושאלו טרם המגבלות ( מקור).

בנוסף לאפשרות השאלת ספרים דיגיטליים, מציעה ספריית בית אריאלה מזה זמן שירות ייחודי של חיפוש במאגרי המידע השונים הזמינים בספרייה למנויים הרשומים של הספריות, אלה יכולים לסייע לאנשים הזקוקים למידע לצורך עבודה, או למתעניינים במאמרים בנושאים שונים, גם בתקופה זו.

בין המאגרים והשירותים שניתן לגשת אליהם מרחוק: מפתח ממוחשב של עיתונות יומית מודפסת, מפתח חיפה לכתבי עת, מוספים ספרותיים ועוד, מאגר מכון סאלד בתחומי החינוך החברה והרווחה, המרכז למידע משפטי מקוון, אנציקלופדיית אביב המקוונת, מאגר הכולל 500 אלף מאמרים בתחום הקולנוע, המחול והתיאטרון, וגישה לאתר "הסוד של מיה" – אתר משחקים ולמידה המעניק חוויה התפתחותית, מאתגרת ומעשירה לילדים בגילאי 7-3, הכוללת: הכנה לקריאה, חשבון ואנגלית ברמות השונות. יצירה, הנאה ועוד.

גם הפייסבוק של בית אריאלה והספריות מספק בימים האחרונים המלצות קריאה,טיפים והפניות לפרויקטים מעניינים בתחום הספרות המותאמים לתקופה.

מרים פוזנר, מנהלת בית אריאלה ומחלקת הספריות בעיריית תל אביב-יפו: "בימי קורונה אלה, העולם הדיגיטלי, שגם קודם לכן הלך ותפס מקום עצום בחיי כולנו, תופס תאוצה מוגברת.

הספרייה הדיגיטלית הישראלית ואפליקציית ליבי מאפשרים אותה גם למי שלא הספיק לחדש את מלאי הספרים המודפסים שלו לפני שסגרו ספריות וחנויות".

מידע על הרשמה, קטלוג, ומאגרי מידע באתר הספריות:

ראו גם : רשימת הספרים הדיגיטליים של אתר מנדלי מוכר ספרים ברשת

ספריה עירונית דיגיטלית – בקריית ביאליק נפתחה ספרייה דיגיטלית ...

ראו גם :

20 Online Resources for Free E-Books

 אתר ביבוקס בישראל : ספרים דיגיטליים

Bookly  הספריה הדיגיטלית הראשונה

 ראו גם : מבצעי ספרים בחנות המקוונת לקורא הספרים KINDLE באמזון

לרכישת קורא ספרים מסוג KINDLE  בישראל

איזה סוג KINDLE   כדאי לרכוש ?

The best Kindles in 2020

רשימת ספריות דיגיטליות באתר האינדקסים שלנו

קישור ישיר לאתר האינדקסים מיפוי מאגרים שלנו

האוספים הדיגיטליים בספרייה הלאומית של ישראל (ירושלים)

האוספים הדיגיטליים בספרייה הציבורית של ניו  יורק ( קרוב למיליון פריטים דיגיטליים)

האוספים הדיגטליים של ספריית הקונגרס

האוספים הדיגטליים של Europeana (ממשק חדש ועיבוי המאגרים)

JSTOR: Open content search

בעקבות הקורונה הביקוש לספרים דיגיטליים בספריות באנגליה הולך וגדל

Libraries continue to see rise in demand for e-books

נתח השוק כיום של ספרים דיגיטליים בעולם :

מקור :

The global e-book market (henceforth, referred to as the market studied) was valued at USD 18.13 billion in 2019, and it is expected to reach USD 23.12 billion by 2025, registering a CAGR of 4.9%, during the forecast period (2020-2025)

ספריות דיגיטליות – ייצוגים, דגמים , דוגמאות וחידושים : תמונת מצב 2018

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *