האם יצליחו הקנדים לחייב את כל תלמידי התיכון ללמוד 2 קורסים מקוונים ?

1818

כפי שכבר כתבנו בעבר, ניסיונות ליצור רפורמות בחינוך בכלל ובחינוך מתוקשב בפרט נתקלים בהתנגדויות הורים הנוקטים ,לצערנו ,קו שמרני ברוב מדינות העולם . כך קרה גם לפני  כמה חודשים בקנדה , שם החליט המימשל  הקנדי במרץ 2019  כי כל תלמידי התיכון במחוז אונטריו יידרשו לקחת 4 קורסים מקוונים כחלק מהדרישות לסיום ביה"ס התיכון .

דרישות חובה אלו שבכוונת המימשל באונטריו ליישם בשנת הלימודים 2021 נתקלו בהתנגדות מקיר לקיר של הורים , תלמידים ואיגודי מורים בקנדה. בתגובה לרחשי ציבור אלו הודיעה שרת החינוך הקנדי כי רשימת קורסי החובה ללימודים מקוונים בתיכון תצומצם ל2 בלבד .

גם התחשבות זו של משרד החינוך הקנדי  בציבור לא עברה בשלום בקנדה ועדיין ההתנגדות ללמידה מקוונת בבתי ספר תיכוניים שם נמשכת.

משרד החינוך הקנדי לא מוכן בשלב זה לוותר על התכנית לחייב כל תלמיד תיכון במחוז אונטריו לקחת 2 קורסים מקוונים בשנת הלימודים 2021 .

מספר התלמידים הכולל במחוז אונטריו בקנדה : 2 מיליון

מספר תלמידי התיכון במחוז אונטריו בקנדה : 628,000

הערה צינית : כל מה שנותר למשרד החינוך הקנדי עתה לעשות הוא להמתין כי וירוס הקורונה יגיע לקנדה ואז כל המערכת תעבור ברצון וללא התנגדות ללמידה מקוונת.

צריך להבין כי כיום התלמידים כבר ,למעשה, לומדים בצורה מתוקשבת, בצורה זו או אחרת, אבל ההורים נותרו שמרנים. כאן הסוציולוגים צריכים כבר לחקור את שורשי השמרנות הזו …..

מקורות

גורמים מעכבים ברפורמות חינוכיות מתוקשבות : התנגדויות הורים

Mandatory e-learning announced by Ford government comes under fire from NDP

Mandatory e-learning has poor support from students, teachers, parents: TDSB survey

Mandatory online courses for high school students 'a terrible idea,' expert says

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *