ציון דרך סמלי וחסר תועלת בשני דפי פייסבוק שלנו

995

דף הפייסבוק שלנו "חיים של אחרים: ביוגרפיות וסיפורי חיים "  זכה אמש ל5,000 נרשמים /עוקבים .

דף הפייסבוק שלנו ילדים בשואה , זכה הבוקר ל4,000 נרשמים/עוקבים.

כל אחד מהדפים האלו בפייסבוק מייצג פורטל אינטרנט רציני ומושקע מחוץ לנהר הפייסבוק הגועש ושוצף ובלתי נודע כי "בא אל קרבו" .

הפורטל "חיים של אחרים: ביוגרפיות וסיפורי חיים" הוקם לפני 3 שנים וכולל מאות סקירות על סיפורי חיים של נשים ואישים .

כל סקירה , שאנו מפרסמים בפורטל זה, מבוססת על תחקיר שיטתי בספריות ובמאגרי מידע .

וזה מה שכתבה אמש על הדף שלנו בפייסבוק אחת הקוראות הנאמנות שלנו :

"אתר מעניין.לפגוש אנשים שחייהם יכולים לשמש דוגמא,או לתת השראה לנו,החיים בדור הזה.לדעתי אלו אינם צריכים להיות סיפורים גרנדיוזיים,אלה יכולים להיות סיפורים של כל אחד ואחד…כל אדם" (רותי זהבי) .

 מאגר המידע ילדים בשואה הוקם לפני כ7 שנים באינטרנט והוא כולל אלפי עדויות של  ניצולי שואה שהיו ילדים בשואה . לצורך כך אנו כל הזמן מתעדים עדויות של ניצולי שואה  , קוראים ספרי זיכרונות שלהם ומראיינים .

בצוות המיזם המקוון : צפרית גרינברג (בת של הורים נפלאים שהיו ילדים בשואה) ועמי סלנט, שגדל, במקרה,  בשכונה של ניצולי שואה בשולי נתניה ומפקדיו בחיל האוויר היו ילדים ניצולי שואה .

יש לציין כי זהו המיזם היחידי מסוגו בעולם המוקדש לילדים בשואה . אנו עושים מאמץ לתרגם אותו לאנגלית ולגרמנית אך כל מקורותינו הכספיים העצמיים כבר מוצו בהקמת המאגר בעברית, פיתוחו ובאחזקתו . אבל , בסופו של דבר גם  התרגום לאנגלית ולגרמנית יתבצע ( ואולי גם בערבית) .  

אז למה כתבנו על שני הדפים בפייסבוק כי הם חסרי תועלת , כי  אנחנו מידענים ומנהלי תוכן  בהכשרתנו שמכירים היטב את סוגיית ההפצה הדיגיטלית בפייסבוק ויודעים , בלב כבד, כי רק 2-4 אחוז מאלו שעשו לנו לייק באמת זוכים לראות את הפוסטים שלנו בפייסבוק ( וגם שלכם, ידידי! ) (סימוכין ) .

 למאגר ילדים בשואה מערכת הפצה עצמאית משלו  במייל (קישור ) המוכיחה את עצמה ומגיעה לאלפי מנויים .

למאגר חיים של אחרים ביוגרפיות וסיפורי חיים" כבר אין יותר מערכת הפצה עצמאית משלו וזאת בעקבות ניסיונות של האקרים להיכנס דרך המערכת לקבלת מיילים ולמחוק  אז את האתר .

 ובכל זאת , אנחנו ממשיכים לעדכן את שני הדפים שלנו בפייסבוק,  ובכל פעם שיש סקירה חדשה באתרי האינטרנט שלנו ומנסים להכחיש בתודעה כי הפייסבוק הוא יותר כלי בידורי מאשר מקצועי .  

 קישורים :

הדף של מיזם ילדים בשואה בפייסבוק

הדף של חיים של אחרים בפייסבוק

אתר חיים של אחרים : ביוגרפיות וסיפורי חיים

מאגר "ילדים בשואה"

הפצת תכנים מקצועיים ברשתות חברתיות , תועלות וחסרונות

חשיבות מדד Engagement Rate בהפצת תוכן בפייסבוק

נ.ב  מצב ההפצה בקבוצות פייסבוק מעט יותר טוב , אבל עדיין רק 10% מהחברים שלכם רואים את הפוסטים שלכם , אם בכלל .

.

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *