השילוב המנצח בלמידה מתוקשבת: משחק חידון אינטראקטיבי עם לוח שיתופי מקוון

7763

שילוב בין PADLET והיישום Kahoot

יש מורים בעולם וגם בארה"ב המכינים משחק חידון Kahoot כיתתי תוך שילוב שיתופיות של ארגון והעלאת מידע בלוח השיתופי Padlet , כלומר, לאחר סיום החידון המתוקשב התלמידים נדרשים לאסוף מידע משלים על נושאי החידון ולהעלות סיכומים קצרים , הרחבות , הערות או הפניה למקורות בלוח השיתופי המקוון PADLET. העבודה השיתופית המקוונת  על PADLET לא חייבת להיות באותו שיעור .

שילוב מקוון זה בבתי ספר זוכה להצלחה רבה אצל התלמידים וגם מבחינה פדגוגית . לאחר החידון המקוון לתלמידים יש יותר מוטיבציה לבצע את העמקת המידע בנושאים/תכנים של החידון והשיתוף שלהם בלוח המקוון.

המורים מפעילים למעשה שני יישומים מקוונים: Kahoot! יחד עם Padlet

Kahoot! הוא פלטפורמה חינמית ללמידה מבוססת משחק ואחד מהמותגים המתפתחים במהירות כיום בתחום של טכנולוגיות למידה. הוא הושק באוגוסט 2013 בנורווגיה וכיום משחקים בו למעלה מ-50 מיליון אנשים ב-180 מדינות. משחקי kahoots מעוצבים כך שיוכלו להיות נגישים במרחב הכיתתי ובסביבות למידה נוספות.

kahoot הוא כלי המאפשר יצירת חידונים או סקרים המבוססים על שאלות סגורות (רב ברירה) עליהם יכולים התלמידים לענות באמצעות המחשב או מכשיר נייד (סמארטפון / טאבלט).
ההשתתפות בפעילות לא דורשת מהתלמיד הרשמה אלא רק גלישה לדף כניסת תלמיד, הקלדת קוד החידה (PIN) & שם.
אין צורך לשלוח קישור לתלמידים: המורה נכנס במהלך השיעור למשחק ומפעיל אותו. התלמידים צופים במסך המורה, על המסך תוצג הכתובת אליה הם צריכים לגלוש והקוד שעליהם להקליד.
תלמידים שיש ברשותם אנדרואיד יוכלו להוריד אפליקציה במקום להיכנס לקישור.

המערכת מאפשרת למורה להטמיע סרטון בו יוכלו התלמידים לצפות בזמן ההמתנה לתחילת החידון. הסרטון יכול לכלול הנחיות, מידע עליו יתבסס החידון ועוד.

המשחק אינו נייד באופן מלא – משמע יש צורך גם במקרן – השאלה מוקרנת על לוח ולצידה התשובות האפשרויות. השחקן (התלמיד) צריך לבחור במכשירו את התשובה הנכונה. התשובות לא מוצגות באמצעות ספרות/ אותיות אלא באמצעות צבעים וצורות (ראו תמונה). לאחר המענה יוצגו התשובות הנכונות על המסך הראשי בו משתמש המורה, בליווי סטטיסטיקות.

למידע נוסף באתר של אפרת מעטוף , כלים קטנים גדולים

ליוצרי החידון המקוון ישנה אפשרות להעתיק חידון/משחק שנוצר על ידי משתמש אחר, מתוך מגוון של 3 מיליון משחקים, ולהתאים אותו לכיתת הלימוד שלהם. אפשר לשים לב שישנם חידונים מוכנים לנושאים מסוימים.
Kahoot! מתוכנן ללמידה שיתופית, כאשר הלומדים מתאספים מול מסך מרכזי. בכיתת לימוד סטנדרטית ניתן להשתמש בלוח חכם או במסכי מחשב, ובמרחבים נוספים אפשר לשחק באמצעות תכנות "שיתוף מסכים" כמו Skype ו Google Hangouts.

Kahoot! : פרקי הדרכה

איך מתחילים חידון עם תוכנת Kahoot!

לאחר יצירת משחק, מתקבל קוד ייחודי הנוצר באופן אקראי על ידי המערכת. כאשר מבקרים באתר https://kahoot.it בעזרת כל מכשיר בעל דפדפן, מתבקשים להכניס את מספר הקוד ולבחור בכינוי, מכאן מועברים אל מסך ההמתנה ("הלובי"). כאשר כל שמות המשתתפים מופיעים על המסך המרכזי, המפעיל (בדרך כלל המורה) לוחץ על כפתור "התחלה" כדי להתחיל בחידון.
במהלך המשחק, השאלות מוקרנות על המסך המרכזי עם מספר תשובות אפשריות (עד 4), כאשר כל תשובה מסומלת בצבע ובצורה ייחודיים. במסך האישי של המשתתפים במשחק מופיעים לכל היותר ארבעה מלבנים בצבעים שונים שבתוכם צורות שונות, והמשתתפים נדרשים ללחוץ על המלבן המייצג את התשובה הנכונה לדעתם. המשחק מתוכנן כך שהמשתתפים נדרשים להרים את ראשם מהמסך האישי לעיתים תכופות, וכך להיות באינטראקציה עם המורה וחברי הכיתה.

על כל תשובה נכונה מקבלים המשתתפים נקודות (עד ל-1000 בהתאם לזמן שלקח למשתתף לענות על השאלה). בסוף כל שאלה רואים המשתתפים במסך האישי את הניקוד שקיבלו לשאלה ואת דירוגם היחסי בכיתה. שמותיהם של חמשת המשתתפים אשר זכו בניקוד הגבוה ביותר מוקרנים על המסך המרכזי בסיומה של כל שאלה, וזאת על מנת ליצור תחרות בריאה בקרב המשחקים.

מדריך: איך להכין חידון מתוקשב עם הטלפונים הניידים kahoot – חידוש

מדריך יצירת משחק ב kahhot – YouTube

איך יוצרים ומפעילים חידון קהות – Kahoot – YouTube

חידון קהוט (kahoot) בנושא בעלי חיים | מערכי שיעור – פעולה חיה

יצירת חידון חדש

אסטרטגיית ההוראה

במרחב הכיתתי, מעגל הלמידה בין התלמיד למורה מתרחש בדרך כלל באופן הבא:

• המורה מציג את נושא הלימוד דרך משחק Kahoot המתוכנן כך שיעורר דיון, חשיבה ביקורתית ולמידה פעילה, ובנוסף, המורה משלים את הצגת הנושא בעזרת סרטונים או מצגות לימודיות.
• לאחר למידת הנושא החדש, התלמידים משחקים ב Kahoot המתוכנן להערכה מעצבת וזאת כדי להעריך ולשפר את הבנתם של התלמידים את הנושא.
• המורה מעביר פעילויות נוספות לחיזוק הידע של התלמידים הכוללים דיונים וחידונים נוספים. במקרים מסוימים ניתן לשחק בחידון שוב ושוב במצב הנקרא "Ghost Mode" כדי לחזק למידה על ידי חזרות.
• כעת, המורה יבקש מהתלמידים ליצור חידון בעצמם הקשור לנושא או לנושאים קרובים.
• התלמידים חוקרים את הנושא, מגבשים ידע, אוספים תכנים רלוונטיים, ואז יוצרים חידון בעצמם.
• התלמידים כעת לוקחים את תפקיד המורה ומעבירים את החידון שיצרו לחבריהם לכיתה.
• על סמך איכות התכנים והמבנה של החידון שיצרו התלמידים, ודרך ההסברים שנתנו לחבריהם לכיתה, יכול המורה להעריך את הבנתם.

מקור

ראו גם : 

אחת החברות המעניינות ביותר בתחום המשחקים בחינוך היום היא http://www.triventy.com/.

לכל אוהבי ה kahoot, אתם חייבים להכיר את triventy! המוצר שלהם מאפשר בניה משותפת של משחקים בכיתה, יותר מלמד ויותר כיף. והכי חשוב הם גם ישראלים!!! מי שלא מכיר, מומלץ לנסות.

להבדיל מכל מתחריו הוא מאפשר תמיכה מלאה בעברית, יש לו יכולות שיתוף מצוינות (ניתן לתת לכמה תלמידים להיות חלק בכתיבת החידון) ,ניתן להריץ בשטח ובפעילות חוץ בית ספרית ללא מקרן ומחשב של המורה.

השחקנים (התלמידים) רואים את השאלה וגם את המסיחים שלה שלא כמו אצל המתחרים שם רואים את השאלה על מסך שבו המנחה צריך להקרין את השאלה, ובמכישירים שלהם רואים רק את המסיחים… כלי מעולה.

כל מה שרציתם לדעת על הלוח המקוון השיתופי PADLET

מבדיקה שערכתי עם כמה עשרות מורים בבתי ספר שונים ברחבי הארץ נמצא כי PADLET – לוח עבודה שיתופי מקוון הוא הנפוץ ביותר בבתי הספר בארץ וגם במכללות להכשרת מורים.

פדלט הנו לוח שיתופי וירטואלי הדומה ללוחות השעם של פעם. הלוח מאפשר יצירה כיתתית וטוב במיוחד לסיעור מוחות, מיון והשוואה. היתרון של פדלט על היישום המקוון לינו-איט (פלטפורמה נוספת ללוחות שיתופיים) הוא קלות השימוש והתאימות הגדולה יותר למכשירים שונים.

הקיר המקוון הוא כלי עזר לתלמידים ולמורים לשאילת שאלות להבעת עמדה בנושא המוצג, לקבלת תשובות ומשוב לדבריהם, והכל מוצג על קיר שיתופי אחד בו תלמידי הכיתה בלבד יכולים לעבוד.
אחד היתרונות הבולטים שלו הוא שתלמידים לא נדרשים לשם משתמש או סיסמה על מנת ליצור בקיר השיתופי, וניתן רק להטביע קישור באתר הכיתה דבר זה מאפשר חיסכון בזמן העבודה בכיתה.

PADLET מתאים להצגת נושא ורעיונות על ידי תלמידי הכיתה או ליצירת פורטפוליו.

ניתן להעלות אל הלוח מגוון תכנים: קישורים, מסמכים, תמונות וכו'.

הכלי מאפשר גם הוספת תגובה לרעיונות שהעלו משתמשים אחרים.

העלאת אסוציאציות- הרהורים, רגשות ומחשבות בסוגיה מסויימת, פעם היו קוראים לזה שמש אסוציאציות אבל היום אפשר לעשות את זה גם בדרך מתוקשבת (padlet) או בעזרת פתקיות על הלוח או מפת חשיבה.

למידע נוסף באתר של אפרת מעטוף , כלים קטנים גדולים

שיטות עבודה מוצעות

✓ לוח עבודה אישי ניתן ללמד את התלמיד לעשות שימוש בלוח דבקיות זה בכדי לאסוף חומרים ומידע לצורך חקירה או כתיבת עבודה. ✓

✓ לוח שיתופי לקבוצה התלמידים יפתחו את אותו לוח דרך אתר הכתה (או מהמייל שלהם) ויאספו אליו חומרים ותכנים לצורך עבודה משותפת ✓

✓ לוח כיתתי כל תלמידי הכתה יעלו אל הלוח מידע לפי בקשת המורה, בשלב הבא ניתן לבקש מהתלמידים 1

מגוון רעיונות נוספים של מורים לשימוש בלוח השיתופי, ניתן למצוא בלוח זה שיצר אור אנדן.

 דוגמא של לוח PADLET שיתופי של מורים : כלים נבחרים ללמידה מקוונת 

padlet : פרקי הדרכה

מדריך לפדלט החדש  padlet

סרט וידאו ביוטיוב שהכינה גלית הרשקוביץ

מה אפשר לעשות עם פתקיות בכיתה , מדריך שכתבה גילת סיימון

סרט הדרכה בעברית -שרון מרגולין

איך להשתמש ב PADLET

Padlet Review for Teachers | Common Sense Education

ראו גם :
Padlet Review: Pricing, Pros, Cons & Features …

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *