בית הספר תיכון חדשני המבוסס על העיקרון של שטח פתוח

20280

Ørestad Gymnasium (דנמרק)

כתובת: שדרות Ørestads 75 2300 בקופנהגן.

יש רפורמות חינוכיות בעולם בתחומי בית הספר התיכוניים אשר מטפלות בלב הבעיה העיקרית בתיכון,

כלומר, בשיטת ההוראה ובדרכי הלמידה ויש רפורמות חינוכיות  מיושנות כמו בישראל אשר נמצאות

הרחק הרחק בתחום הארגוני בעיקר בתחומי ההעסקה והעבודה של המורים. הדוגמא הראשונה היא דנמרק והדוגמא השניה היא ישראל עם רפורמת "עוז לתמורה".

בניין הגימנסיה בקופנהגן, שעוצב על ידי 3XN, הוא בהחלט ייצוג מרשים של  אמנות מודרנית גם מבפנים וגם מבחוץ. בשנת 2007 בית הספר נבחר לבניין הטוב ביותר בסקנדינביה. זהו בית הספר הראשון שנפתח בדנמרק ברפורמה החינוכית הלאומית.

תלמידי בית הספר הם ילדים בגיל ההתבגרות,  מכיתות י' ועד יב' . הכיתות בבית הספר לא מופרדות על ידי קירות – כמעט כל הכיתות לומדות בחדר אחד ענק.

בכל רחבי בית הספר יש אינטרנט אלחוטי, כך שהתלמידים יכולים לתקשר לא רק פנים אל פנים, אלא גם באינטרנט.

הקהילה של התלמידים  מוגדרת ע"י הקהילות הקיימות, ונוצרת בחלל שביניהן.

למדרגות הלולייניות המופלאות שמחברות את ארבעת הקומות של בית הספר, התלמידים קוראים "הלב של הבניין". בהפסקות, הם שוכבים על הכריות וממתבוננים בתקרת המבנה, שמזכירה את השמים עם הכוכבים.

תכני לימוד ומקצועות לימוד :מלבד מקצועות הלימוד המסורתיים כגון מתמטיקה, מדעים , אנגלית וכו' לכל התלמידים הלומדים בביה"ס התיכון  ORESTAD מוצעים מקצועות בחירה במסגרת משבצת זמן הנקראת נושא יצירתי . התלמידים יכולים לבחור עיצוב מוליטמדיה , אמצעי תקשורת ועיתונות , אמנות דיגיטאלית ועוד .

שיטות הוראה : חלק ניכר ממקצועות הלימוד היצירתיים וגם הרגילים נלמדים בשיטת למידה מבוססת פרויקטים , כאשר ניתנת לתלמידים אפשרות להצטרף לאחת מקהילות הלמידה היעודיות בתחום הנלמד בביה"ס.

הארגון הבסיסי של ביה"ס הוא עפ"י "בתים" או קהילת למידה. קבוצה של 7-9 מורים אחראים במשותף על 3-4 כיתות הלומדות לעתים במרחב אחד גדול ומתפצלות לעתים גם לקבוצות עבודה קטנות.

שיתופי פעולה : ביה"ס עובד בשיתוף פעולה עם המכון הדני לפיתוח שיטות הוראה פדגוגיות  בבתי ספר תיכוניים (The Danish Institute for High School Pedagogy (DIG) ומקבל הנחיה ויעוץ מהם וממוסדות אקדמאיים נוספים. תמונה : מרחבי העבודה  לקהילות התלמידים  וממול גם המדרגות

מקורות המידע בית הספר על העיקרון של שטח פתוח

בתי ספר מדהימים ומקוריים

Ørestad College, Copenhagen

Ørestad Gymnasium

סרט וידאו :  24 hours at Ørestad College

Study Space at Ørestad College in Denmark





· · ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *