טעויות עיקריות בהוראה מתוקשבת

4267

 מקור : Dale Nira .”Avoid these 4 edtech mistakes in your classroom!”, ISTA , August 14 , 2018

סיכום עיקרי דברים  מהמאמר  המקורי באנגלית ע"י עמי סלנט , עורך אתר 'ידע וסקרנות דיגיטלית' 

כן, אפילו המורים המשתמשים בכלים דיגיטליים עושים טעויות.

במאמר רפלקטיבי קצר בו היא בוחנת לעומק את האתגרים שניצבים בפני המורים המלמדים בסיוע כלים דיגיטליים/סביבות מתוקשבות, מנסה המורה לאנגלית נירה דייל לחלוק ארבע טעויות נפוצות שמפריעות לאינטגרציה הטכנולוגית במהלך ההוראה והלמידה בבתי הספר ( Nira Dale היא אחת המורות המובילות בארה"ב ביישום תקשוב בהוראה . היא מלמדת בבית ספר באלבמה בארה"ב ).

Nira Dale is an Apple Distinguished Educator (ADE), English teacher and a K-12 instructional specialist for Florence City Schools in Florence, Alabama.

טעות ראשונה : שימוש בתקשוב למען הטכנולוגיה

התקשוב בכיתה אינו בהכרח תורם להתפתחות של התלמידים ולהנעה שלהם אם לא משתמשים בו נכון . לדוגמא , ספרים דיגיטליים במקום ספרי לימוד רגילים אינם מגבירים את התשוקה של התלמידים לקרוא ספרים ותכנים. מטלה אותה נדרשים התלמידים להגיש באמצעות "גוגל דוקס" במקום נייר כתוב מסייעת, אמנם,  למורים לבדוק בקלות יותר את העבודות ולתת משוב מהיר יותר , אך לא בהכרח תורמת ללמידה מעצימה (Transformational learning).

המטרה העיקרית של הוראה בסיוע תקשוב אינה לייעל את הלמידה אלא לחזק את ההנעה של התלמידים ולהעצים את חוויית הלמידה. (הערת המביא לדפוס : רצוי להשתמש , לדוגמא , ב'גוגל-דוקס' לכתיבה משותפת ועריכה  מטלה משותפת של צוותי תלמידים , זו מטרה אותנטית המעצימה את את הלמידה)….

בשיקולי המורים בתכנון הוראה ולמידה מתוקשבים צריך למצוא את האיזונים הנכונים בין מטרות ההוראה ובין ההנעה של התלמידים.  יכול להיות שיצירת קבוצת למידה מתוקשבת/פורום מתוקשב אליו מעלים כל התלמידים את העבודות/מטלות ומקבלים משוב גם מעמיתיהם בכיתה היא דרך נכונה יותר להגביר את העניין והמוטיבציה שלהם. לעתים רבות , המוטיבציה של התלמידים לזכות במשובים מחבריהם לכיתה ולא רק מהמורה שלהם היא משמעותית יותר בתהליך הלמידה .

על מנת לעודד את המוטיבציה של התלמידים הלומדים אנגלית יצרה המורה נירה דייל אתר אינטרנט בינלאומי שבו תלמידים מכיתתה בארה"ב משתפים פעולה עם תלמידים מ7 מדינות ברחבי העולם .

שם האתר  :“Global classroom (קישור)

למאמר המלא באנגלית : Avoid these 4 edtech mistakes in your classroom!

נירה דייל בטוויטר

  ראו גם: סרט וידאו קצר בו מופיעה נירה דייל

2016 Digital Innovator Nira Dale

 ראו גם :חקר מקרה בישראל : למידה שיתופית מקוונת בין 2 כיתות מרוחקות בבתי ספר יסודיים

 ראו גם :

זהות כיתתית – הכיוון החדש בהתחדשות החינוכית

ראו גם: למידה שיתופית מקוונת: עקרונות, תהליכים וכלים מתוקשבים

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *