פייסבוק הופכת להיות אימפריה של נתונים המבוססת על למידה חישובית

11297

תקציר של מאמר מעניין באקונומיסט

פעם היו לנו בהיסטוריה אימפריות ששלטו בארצות, עמים , יבשות ובחומרי גלם של אוצרות טבע .

כיום יש לנו אימפריות מתוקשבות של נתונים , בעיקר  אימפריות היודעות לנתח נתונים צבורים על המשתמשים שלהם .

לפייסבוק יש יתרון בכיוון זה והיא אכן משקיעה סכומי עתק לפיתוח למידה חישובית על מנת לזהות את סוג האינטראקציה שיש להתאים למשתמשים שלה.

פייסבוק מפעילה מרכזי מחקר ופיתוח מתקדמים בתחומי הלמידה החישובית על מנת להתאים לכל משתמש את סוגי המידע ואת סוגי האינטראקציה.

  • למידה חישובית היא סוג של אינטליגנציה מלאכותית שמספקת למחשב אפשרות ללמוד מבלי שתוכנת לפעולה באופן מפורש. הוא יוכל ללמוד, לצמוח ולהשתנות על בסיס חשיפה לנתונים חדשים.
  • מכונית ללא נהג היא דוגמא טובה ללמידה חישובית. גם הפיד בפייסבוק הוא דוגמא טוב לכך. הוא לומד את ההתנהגות שלכם וקובע את מי תראו ועם מי תתקשרו.
  • למידה חישובית (Machine Learning)  לעתים מכונה גם למידת מכונה היא תת-תחום במדעי המחשב ובבינה מלאכותית ומשיק לתחומי הסטטיסטיקה והאופטימיזציה. התחום עוסק בפיתוח אלגוריתמים המיועדים לאפשר למחשב ללמוד מתוך דוגמאות, ופועל במגוון משימות חישוביות בהן התכנות הקלאסי אינו אפשרי.

המטרה המרכזית של למידה חישובית היא טיפול ממוחשב בנתונים מן העולם האמיתי עבור בעיה מסוימת, כאשר לא ניתן לכתוב תוכנת מחשב עבורה‏.

למאמר בכתב העת אקונומיסט

Facebook : Imperial ambitions

ראה גם :

למידה חישובית – ויקיפדיה

מהי למידת מכונה? – אנציקלופדיית אאוריקה

מעלה הילוך: גוגל מודיעה על השקת פלטפורמת “למידה חישובית” חדשה

גוגל כאימפריה הראשונה בעולם של למידה חישובית 

ההצלחה הגדולה הראשונה של למידה חישובית באופן מסחרי הייתה גוגל. גוגל הראתה שזה אפשרי למצוא מידע על ידי שימוש באלגוריתם ממוחשב, והאלגוריתם הזה מבוסס על למידה חישובית. מאז, היו הרבה הצלחות מסחריות של למידה ממוחשבת. חברות כמו אמזון ונטפליקס משתמשות בלמידה חישובית כדי להציע מוצרים שאולי תרצה לקנות, סרטים שאולי תרצה לראות. לפעמים, זה כמעט מפחיד. חברות כמו לינקדאין ופייסבוק לפעמים אומרות לך מי עשויים להיות החברים שלך ואין לך מושג איך הן עשו את זה, וזה בגלל שהן משתמשות בכוחה של הלמידה החישובית. אלו הם אלגוריתמים שלמדו איך לעשות זאת מנתונים במקום להיות מתוכנתות לעשות זאת באופן ידני.

ג'רמי הווארד: ההשלכות הנפלאות והמבעיתות של מה שמחשבים ..

economist

 

· · ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *