רשתות חברתיות בחינוך – מערך שיעור לקורס בלמידה מרחוק (1)

23373

איסוף ועריכה : עמי סלנט

חלק א': מבוא

ראה גם : מערך שיעור מס' 2 : פייסבוק בכיתה , ממרחב חברתי למרחב פדגוגי שיתופי

עולם קטן מאוד

הרשתות החברתיות מבוססות על תיאוריית העולם הקטן שהגה הסוציולוג סטנלי מילגרם ב-1967. העיקרון שעומד מאחוריה פשוט: בין אדם לאדם מפרידות שש דרגות של קשרים. כלומר, לכל אחד יש מכר, שמכיר מישהו אחר, שמכיר מישהו שלישי וכו' – ומכאן שלמעשה יש קשר כלשהו בין האדם הראשון לאדם השישי. תרגום הרעיון לאינטרנט מאפשר לכל גולש להכיר בקלות אנשים חדשים באמצעות הקשרים הקיימים. רוב הרשתות הן למעשה מועדון סגור לחברים בלבד, המבוסס על העיקרון חבר מביא חבר. כל גולש המוזמן להצטרף לשירות על ידי חבר, מביא עימו את חבריו ויוצר לעצמו רשת אישית – הפועלת במקביל לרשת הקיימת אליה הצטרף. כך הרשת ההולכת וגדלה. מקור  : אתר YNET

מהי רשת חברתית באינטרנט?
הרציונאל והעקרונות

רשת חברתית באינטרנט הינה קבוצת אנשים, אשר לכל אחד מהם ישנו עמוד אישי באותה רשת. העמוד האישי כולל פרופיל עם פרטים אשר אותו אדם בוחר לפרסם על עצמו, וכן בלוג אישי. האנשים באותה רשת "קשורים" זה לזה באמצעות הגדרת החברות ביניהם, ולכל גולש ישנו מצבור חברים משלו.

כך למעשה נוצר אפקט ה"רשת", שכן נוצרות חברויות משותפות וגולש יכול "להציע חברות" לגולש שהכיר דרך חבר, וכן הלאה. הרשת מהווה שיקוף של החיים החברתיים במציאות, ומטבע הדברים, נוצרות "קליקות" וקבוצות קטנות של חברים הקשורים זה לזה  .

רעיון הרשת החברתית קיים כבר מסוף שנות השישים, אך עד שנות התשעים לא תפס תאוצה רבה ונשאר בגדר יצירת קשרים במסיבות קוקטייל עסקיות. רעיון הרשתות החברתיות התרחב והתחזק עם הופעתה של רשת האינטרנט. עם ההתפתחות הטכנולוגית של העשורים האחרונים – שיפור משמעותי ביכולות המחשוב והקישור לאינטרנט – נוצרה התעוררות מחודשת בתחום זה. בשנת 2001 החל עידן הרשתות החברתיות האינטרנטיות, ומאז נוסדו למעלה מ-300 חברות.

100-top-sites-illustratio-001

רשת חברתית מקוונת (Social networking service) היא פלטפורמה או אתר אינטרנט המתמקד בבנייה או שיקוף של קשרים חברתיים בין אנשים. הרעיון שעומד מאחורי הפעלת רשת שכזו הוא שכל אדם יכול לגלות מי החברים של חבריו, לקרוא את הפרופיל שלהם וליצור איתם קשר. על מנת שהפלטפורמה המקוונת, המאפשרת תקשורת בין האנשים, תהיה לרשת חברתית היא צריכה לכלול שני מאפיינים:

  1. יכולת ליצור דרכה פרופיל אישי הפרופיל מייצג את האדם לו הוא שייך, מכיל פרטים המאפיינים אותו ומשמש ככרטיס הביקור שלו.
  2. יכולת להתחבר לחברים – על מנת ליצור ולשקף את היחסים החברתיים בין אנשים שונים, הממשק צריך לאפשר חיבור לאנשים שהאדם מכיר (ברמות היכרות שונות).

מקור המידע : וויקיפדיה בעברית

משלובים למרושתים-על העצמה מקצועית באמצעות רשתות חברתיות (הרצאתו של פרופ' גוסטבו מש באירוע השקת שלובים ב-24 בפברואר 2011.)  

רשתות חברתיות וידע סמוי

Three Untapped Values of Social Networks

רשתות חברתיות הן פלטפורמה ללכידת ידע סמוי (ידע לא מובנה) בארגונים ובקרב עמיתים למקצוע. הפורומים היו השלב הראשון לללכידת ידע סמוי אך הן דעכו , הרשתות החברתיות נותנות  משנה תוקף לחילפי הידע בין עמיתים .

דגמים ודוגמאות

הרשת החברתית של דה-מרקר קפה

אחת הרשתות החברתיות המובילות בארץ היא רשת קפה דה מרקר שהפכה להיות מפגש בין אנשים לצרכים עסקיים וגם לצרכים אישיים. בקפה דה מרקר פותחים כרטיס ומעלים נתונים אישיים, מצטרפים לקהילות וכותבים בבלוג אישי. כל הזמן אנשים טוענים שהרשת החברתית הפכה למקום להיכרויות כמו אתרים כג'ידייט או קופידון, אך למעשה, קפה דה מרקר הוא מקום מפגש בין אנשים ומפגש בין אנשים יכול להוביל לערוצים שונים של היכרויות.

 דוגמה לרשת החברתית של ענת בדה-מרקר קפה

דוגמא לדף מידע של המורה מירית ברשת החברתית דה-מרקר

 …. וכמובן קיימת רשת פייסבוק העולמית , אך היא לא ייחודית לישראל וגם לא לתחומי החינוך ( ועל כך נלמד בשיעור הבא. שיעור שיוקדש כולו לפייסבוק בחינוך) . 

open book and glasses

סימניה חברתית

האנשים מאחורי הרשת החברתית החדשה מאמינים שהיכרות על סמך העדפות ספרותיות היא לא עניין מגונה.

רשת חברתית ישראלית בנושאי ספרות

הכוח העיקרי של סימניה הוא הרשת החברתית: הוא יכול להיות פלטפורמה ראשית לכל חובבי הספרים בארץ, אבל באותה נשימה יכול להיות פלטפורמה דומה לאנשי הספרות עצמם: לתת להם במה לפגוש אחד את השני, לחזק קשרים, ליצור גילדות, לנבוח, להזדעק מתרגום קלוקל של שורה משיר של אמילי דיקנסון, לקטר על הקיפוח במוסף הארץ, וגם לפרסם חומרים שלהם.

 קישור ישיר לרשת סימניה

רשתות חברתיות מקצועיות בחינוך

רשתות למידה מקצועיות (PLN )

התפתחות המושג רשת הלמידה המקצועית  (PLN) מציינת שלב התפתחות משמעותי בלקסיקון החינוך.

הרשת השיתופית המהווה קהילת מורים מקצועית מתעדת ומשקפת את ההתפתחות האישית של קהילת הלומדים – בעיקר באופן מקוון באמצעות מגוון פלטפורמות ורשתות חברתיות – שבה המחנכים חולקים משאבים, מספקים תמיכה, מציגים רעיונות ודנים בהם וחוגגים את הלמידה.

רשתות מעין אלה הפכו למשפחה מקצועית מורחבת עבור מחנכים רבים – מעיין בלתי נדלה של למידה ורעיונות חדשים, כמו גם למקום לפתח רשת של קשרים עם מחנכים אחרים.

  לתקציר המאמר באנגלית

Kurtis Hewson . "What size is your digital footprint?"

קהילה מקצועית לומדת של מורים ברשת חברתית מאפשרת:

  • קשר שוטף בין קובעי המדיניות לבין מנהלים ומורים בשדה המאפשר שותפות בעיצוב חזון המקצוע והצעת דרכים להגשמתו
  • במת שיתוף להפצת רעיונות ולדיון בהם
  • יצירת מאגר של חומרי למידה, כגון מצגות, תמונות, סרטים, כתבות, קישורים ועוד, הקשורים לנושא לימודי או לסוגיה נדונה
  • היכרות עם קשת רחבה של מורים עמיתים למקצוע המעצימה את הקהילה ומפתחת גאוות יחידה.

מקור וקרדיט : דליה פניג , משרד החינוך

 sp_g דוגמא לרשת למידה מקצועית פעילה בפייסבוק : ניהול תוכן טכנולוגי

sp_g דוגמא מס' 2 לרשת למידה מקצועית של מורים להיסטוריה בישראל

 sp_g דוגמא מס' 3 : רשת חברתית מקצועית של מורים מובילי תקשוב במחוז חיפה

sp_g דוגמא מס' 4 : קהילת המורים לקולנוע ותקשורת בפייסבוק:

sp_g דוגמא מס'  5 : קהילת מורים לגאוגרפיה בחטיבות הביניים ( רשת גוגל פלוס)

sp_g דוגמא מס' 6 : מורים חושבים על הוראת גיאוגרפיה

ראה גם : קהילות מקוונות של מורים כמנוף להתפתחות מקצועית

מדוע חשוב שמורים יהיו ברשת חברתית ?

צביה אלגלי, "מדוע חשוב שמורים יהיו ברשת חברתית" , הד החינוך, אוגוסט 2012 ,

 למאמר המלא

רשת "שלובים "

יוזמה של המורה הישראלית סוזן צעירי הביאה בשנת 2007 להקמת הרשת החברתית הראשונה בישראל של מורים המתעניינים ביישומי טכנולוגיה בהוראה ובלמידה. סוזן תרגמה בעצמה את מערכת "נינג" לעברית.

שם הרשת Edureshet.  ( לפני שנתיים הרשת מוזגה לתוך רשת שלובים במכון מופ"ת ולא ניתן להגיע אליה ישירות . למעשה, כל חברי אדיורשת והתכנים שלהם מוזגו לתוך רשת "שלובים" ) .

החברים ברשת יכולים לפתוח בקלות בלוג משלהם במערכת NING , לנהל פורום, ליצור ויקי ולכתוב מאמרונים  ובלוגים.

כתובת רשת אדיורשת בישראל  ( הרשת עברה  ומוזגה  לרשת שלובים במכון מופ"ת) .

הערה : את רשת אדיורשת החליפה רשת שלובים של מכון מופ"ת , סוזאן צעירי שהקימה בזמנו את אדיורשת עברה לעבוד ברשת שלובים במכון מופ"ת.

 שלובים היא רשת חברתית מקצועית לעוסקים בתחום החינוך ובהכשרת המורים מייסודו של מכון מופ"ת. מטרותיה של רשת שלובים הן שיתוף פעולה בין חברי הרשת, תמיכה הדדית, שיתוף מידע ורעיונות וכן בניית ידע שיתופי באמצעות כלים המצויים בה. הרשת החברתית שלובים תשמש גם לעדכון על אודות אירועים חינוכיים הנוגעים לחינוך ולהכשרת מורים.

 אזורי פעילות ברשת החברתית-מקצועית  ברשת שלובים

 הרשת החברתית –מקצועית  שלובים מאגדת בתוכה אזורי פעילויות שונים לחברי הרשת , כאשר יש ממשק מתווך מרכזי בין אזורי הפעילויות.

בין אזורי הפעילויות אפשר למנות את :

 אזור הבלוגים – קובית תוכן זו מציגה את הבלוגים של חברי הרשת שהתעדכנו לאחרונה . כל חבר רשת יכול לפתוח בלוג , לערוך אותו  ולהעלאות אותו לפרסום באזור המרכזי/כיכר מרכזית של שלובים . ברגע שחבר הרשת שמר את הבלוג והקיש על פרסם , מופיעה הודעה באזור המרכזי של שלובים בקוביית התוכן של בלוגים .

 אזור קבוצות העניין – קובית תוכן זו מכילה את רשימת קבוצות  העניין שהוקמו ברשת שלובים. לדוגמא : קבוצת מנחי מדגימים , קבוצת מורה מקוון , קבוצת מידענות וטיפול במידע , הקבוצה של  לימור , הוראה וירטואלית באינטרנט – קורס 2011,  מי שמתעניין בנושא הקבוצה  יכול להירשם אליה באמצעות הסיסמא שלו בשלובים. יש קבוצות פתוחות שכל אחד יכול להירשם אליהן ויש קבוצות סגורות .

קבוצת עניין יכולה גם לפתוח בלוג שיתופי משלה , לדוגמא, לקבוצת "אורגים מורהשת" יש בלוג קבוצתי משלה .

יש אפשרות שליחת הודעה לכל חבריה בדואר הפנימי.

 אזור  דפים חדשים – קוביית תוכן זו מודיעה על כל  מי שעדכן לאחרונה חומרי למידה או דפי מידע .

אזור קבצים – קוביית תוכן המציגה כל קובץ או תמונה חדשים שהועלו לאחד הבלוגים או לאחת מקבוצות העניין

אזור קישורים – קוביית תוכן זו מציגה קישורים  מומלצים חדשים באינטרנט שהעלו חברי הרשת  מיוזמתם .

 אזור אירועים חדשים – קוביית תוכן זו מציגה אירועים חדשים המתוכננים בתחומי החינוך במקומות שונים בארץ, כל חבר רשת יכול להזין  מידע על אירוע חינוכי חדש והוא יוצג בקוביית תוכן זו לעיני כל חברי הרשת.

 אזור סקרים – מחולל סקרים המאפשר לחבר רשת להציג אוסף שאלות סגורות בנושא כלשהוא ולקבל התפלגות של התוצאות .

 אזור הפורומים – נקרא קפה שלובים , ניתן לפתוח דיון  בנושא ספציפי , להגיב ולראות את רצף הדיונים והתגובות .

 "הקיר שלי"- יש לכל  חבר רשת דף מידע ובו "קיר" , מרחב פרטני להשארת הודעות מכל אחד מחברי הרשת . הכוונה ללוח הודעות , ניתן גם להגיב .

 דף מידע אישי  – פרופיל של חבר רשת ( דוגמא)

דף מידע קבוצתיאזור פעילות שיתופי לחברי הקבוצה ( דוגמא)

כל חברי הרשת

מדריך לשימוש ברשת שלובים

קישור ישיר  

נושאים: 

עורך הטקסטים | הוספת תמונה | הגדל שטח העורך |

עכשיו נבקר ברשת שלובים ונראה את אחת הקבוצות הפעילות שם : קבוצת אנגלית מתוקשבת.

הנכם מתבקשים  להיכנס לאזור הקבוצה , לראות את הקיר שלהם ולראות פעילויות אחר ונוספות במרחב קבוצתי זה של מורים לאנגלית.

 דפוסי למידה של סטודנטים-מורים באתר רשת חברתית-מקצועית

לוטן, צביה. "דפוסי למידה של סטודנטים-מורים באתר רשת חברתית-מקצועית" , דפים , 2012, גיליון מס' 54. תשע"ב 2012 , ע"ע 248-280.

מילות מפתח : אינטראקציית אדם-מחשב , דפוסי למידה , רשתות חברתיות

המאמר מתמקד בקורס אקדמי אשר התנהל באתר רשת חברתית והיווה בסיס לחקר מקרה. בעיקר נבחנים בו הידע המקצועי שהתפתח באתר הרשת החברתית ודפוסי הלמידה של הסטודנטים-מורים אשר התגבשו בסביבה החדשה. הסטודנטים באתר עברו מתחושת חובה לפעולה מתוך מוטיבציה פנימית ויזמו קידום של תכנים מקצועיים- אישיים במהלך האינטראקציה שלהם על הקהילה.

לפריט המידע בפורטל מס"ע

sp_g למרחב הלמידה ברשת שלובים שם העבירה ד"ר צביה לוטן את הקורס המתוקשב

 

חלק ב' : רשתות חברתיות בחינוך: בתי ספר ותלמידים

 

nipages 1 classroom

שילוב רשתות חברתיות בבתי ספר- חלופות מתוקשבות להיערכות בחינוך

אריאלה לונברג מדווחת במאמרון מעניין על התנסויות במערכת החינוך בישראל לשילוב רשתות חברתיות בבתי ספר. הרשת הכיתתית שימשה לשיתוף בכתיבת עבודות בנושאים שונים הקשורים לדו-קיום, במסגרת לימוד ערבית בכיתה ח'. הרשת הבית ספרית, שימשה כאמצעי תקשורת בין תלמידים לבין עצמם (בבית ספר בו התלמידים מתגוררים ביישובים שונים) בדרכים מגוונות שכללו גם וידאו וקול. רשת יישובית אחת אשר נועדה לתלמידי כיתות ה' בחוף הכרמל (הסביבה כמשאב למידה) הייתה חלק מלימודי סביבה באזור והשנייה "קרית ביאליק בשביל המתמטיקה" (שבה היו שותפים תלמידי כיתות ד' בקרית ביאליק) שימשה ללימוד אינטגרטיבי של מתמטיקה ומולדת (היישוב שלי) בדרך יצירתית ושיתופית. כמו כן , היא מדווחת על המעבר לשימוש ברשתות Elgg, דור מתקדם של רשתות חברתיות מתוקשבות שיש להן פוטנציאל גם כפלטפורמת למידה מתוקשבת.

למידה נתמכת רשת חברתית

מאמר זה מסכם מספר גישות פדגוגיות המהוות עקרונת בסיסיים ללמידה מרחוק ברשתות חברתיות, למול מאפייני הרשת החברתית וגולשיה. במאמר נבחנת ההיתכנות של הוראה נתמכת רשתות חברתיות, תוך שימוש בנתונים מתוך מחקר שנעשה על אופי השימוש ומאפייני המשתמשים ברשתות במאי 2008 .
משתמשי הרשתות הם צעירים בעלי השכלה תיכונית, בעוד שחלק גדול מהמורים בבתי ספר על יסודיים גילם מעל 50 , והן נשים – אוכלוסייה שגולשת פחות ומשתמשת פחות ברשתות חברתיות. נתון נוסף התומך הלמידה ברשתות הינו הקשר המגשר המטופח בהן, בין משתתפים המכירים זה את זה מחוץ לרשת . מהפן הפדגוגי נשקלים גורמים כמו אופיו של בית הספר, סוג המשימה
ומאפייני הרשת החברתית לצורך בחינת השימוש ברשת חברתית ללמידה.
קישור

nipages 2013

הרשת החברתית חינוכית "ניפגש" והטמעתה בבתי הספר בישראל

לאחרונה החלו רשתות חברתיות באינטרנט להחליף את תפקיד הפורומים המתוקשבים  ולהקנות ללמידה המתוקשבת בנוסף לאינטראקציה בכיתה גם  מימד קהילתי ( קשר עם ההורים , והעמיתים) .

אחת היוזמות המבורכות והחשובות ביותר בתחומי התקשוב החינוכי בבתי הספר בישראל היא הרשת  החברתית"ניפגש" .

 קישור ישיר לרשת "ניפגש"

הכול התחיל  כשבתו בת ה-10 של איתי עשת – אבא מסור ויזם אינטרנט מנוסה – ביקשה להתחבר לפייסבוק. איתי ניסה לשכנע אותה שהרשת אינה מתאימה לגילה, אבל כשהיא התעקשה והשיבה "לכולם יש", החליט איתי להרים את הכפפה ולפתח בכוחות עצמו פתרון מתאים, שיספק הנאה ועניין לילדים אך יהיה גם בטוח וגם חינוכי. כך נולדה רשת  "ניפגש" באינטרנט .

הרשת החברתית חינוכית "ניפגש" והטמעתה בבתי הספר בישראל

 לסקירה

 קישור ישיר לרשת "ניפגש"

חנוך לנער על פי דרכו הוירטואלית: פרויקט חונכות אישית ברשת חברתית בעיר דימונה

בימים אלו כאשר שומעים על סכנות הפייסבוק האורבות מכל עבר, נעים לשמוע על מיזם חינוכי חדש העושה שימוש מושכל ברשת חברתית לצורך חונכות ומחויבות אישית. מדובר בפיילוט למיזם משותף של קבוצת עמל ותוכנית קרב, בארבעת בתי הספר התיכונים של קבוצת עמל בדימונה.  "נפגשים ברשת", נתפס בטבעיות כמקום השמה נוסף המתמקד בפעילות התנדבותית. מדובר בנערים המבלים חלק ניכר מזמנם ברשתות חברתיות, ואשר מצאו דרך לנדב את כישרונם ולהדריך חניכים מרחוק. אחת לחודש נפגשים החונכים עם החניכים פנים אל פנים, ועוסקים בפעילות קהילתית משותפת. לצורך הפרויקט  הוקמה ע"י הגב' סוזאן צעירי  רשת חברתית ייחודית בפלטפורמת קוד פתוח של ELGG ".  "הפרויקט מחבר את תלמידי בתי הספר היסודיים עם התיכונים בעיר ונותן להם תחושת ביטחון של "אח גדול", מספרת רותם פורת, ראש תחום מחשבים בתוכנית קרב, ומוסיפה: "מנהלות בתי הספר היסודי, גילו שיש ילדים רבים, שכאשר חונך או חונכת מתפקדים בעבורם כאח בוגר, הדבר מועיל להם ברמה החברתית והרגשית לא פחות מהלימודית.

קישור לכתבה במגזין של רשת "עמל"

חנוך לנער על פי דרכו הוירטואלית!

wikibrain 2

למידה ברשת חברתית חינוכית , מיזם במחוז חיפה

בשנת הלימודים תשע"ג יחל מחוז חיפה להוביל תהליכים לימודיים וחינוכיים ברשתות חברתיות חינוכיות ייעודיות, כאשר כל בית ספר יוכל לבחור את התנהלות הלמידה או -הפעילות בתחום המתאים לו וליישמם בסביבת הרשת החברתית. השימוש בחלק מהפלטפורמות, של רשתות חברתיות חינוכיות המאושרות על ידי משרד החינוך, אינו כרוך בתשלום.

 לסקירה

 רשתות חברתיות בחינוך בחו"ל

כיווני התפתחות 2010 : השילוב של רשתות חברתיות בלמידה מקוונת

Edumodo: A Social Network For Teachers & Students

רשת חברתית בכיתה ד'

אחד הכלים המתוקשבים של עידן הWeb 2-  שיש בו כדי להשפיע ולעצב את טיפוח הזהות החברתית והקבוצתית של הכיתה הוא הרשת החברתית.

 ההשפעה של פייסבוק מתחילה לתת את אותותיה גם בבתי הספר. קוני וובר, מורה מארצות הברית, סיפרה ככותבת אורחת בבלוג של Class 2.0  על חוויותיה  מהפעלת רשת חברתית בכיתתה בבית הספר היסודי באן ארבור. את הרשת היא פתחה  בנינג  לתלמידי כיתות ד-ה. למרבה התקווה, היא מספרת בהתלהבות רבה כי זהו אחד הדברים המרתקים שחוותה כמורה ב-30 השנים בהם היא מחנכת.

נקודת מפתח בהצלחה בהתנסות  שלה, היא העובדה שקוני שיתפה את התלמידים לכל אורך הדרך. היא גייסה בתחילת התהליך 4 תלמידים שתפקידם להשגיח על התנהלות העבודה השוטפת ולהביא את כל הכיתה אל הרשת. הנקודה החשובה השנייה היא שיתוף.

ככל שהרשת נעשתה פעילה, המשיכו לצוץ "תפקידים" חדשים. במהלך השבוע הראשון הפך אחד התלמידים ל"מנהל הווידאו", אחר ל"מורה פודקסטים", תלמיד אחר ל"מאמן סריקה". לאחר מכן קיבלה אחת התלמידות את האחריות לעודד דיונים בפורומים.

קוני מרחיבה ומספרת על מה כל הפעילות עושה ללמידה – "כמה מהדברים שאני מעריכה ביותר בחינוך משגשגים: הסמכה ונמרצות. תקשורת מאיכות טובה. יצירתיות. למידה. חפירה לעומק. חקירה. שאלת שאלות. חיפוש וניסוי. אני אוהבת את הדרך בה נעה הרשת, היא חיה. חישבו על התנועה של אמבה, הנמתחת החוצה ארוכה ודקה בעודה מבקשת לפרוץ החוצה, ואז הופכת נמוכה ושמנה בעודה מתרכזת בסוג ספציפי של מזון. זה כל הזמן משנה צורה. תחשבו על מושבת נמלים השולחת החוצה "זרועות תמנון" של חוקרים. תחשבו על יצור עם ראייה מדהימה לתוך העתיד רבת-משקפות צוללת. עבודת התלמידים מקבלת עמדה, משותפת, מהרהרים בה."

לסיום דבריה היא מדגישה כי המורה אינו במרכז אלא תהליך הלמידה. התלמידים רואים את המורה שלהם לומדת במקביל אליהם.( מקור וקרדיט : שרון גרינברג , רשת אורט ).

רשתות חברתיות- חינוכיות ייעודיות

אלו הם רשתות יעודיות לתחומי קהילה מוגדרת , כגון בכיתה בביה"ס או קבוצת מורים ארצית לביולוגיה , לדוגמא . כל מערכת NING  כזו היא עצמאית ואינה תלויה ברשת רחבה יותר  כמו המקרה של פייסבוק וכמו המקרה של גוגל פלוס.

דוגמאות לרשתות חברתיות בבתי ספר מבוססות NING

 Mr. Bickel's English Classes

iClassroom is maintained by the students in Mrs. Cunningham's classes at Bullitt Central High School in Shepherdsville, KY

רשתות מורים באינטרנט : הפייסבוק הפרטי של המורים

 הרשת החברתית חינוכית הגדולה ביותר שמעולם לא שמעתם עליה – TES (מקור השם הוא משם העיתון הוותיק – Times Educational Supplement). בשש שנות פעילות הרשת, היא אספה קרוב ל-2.5 מיליון מורים ברחבי העולם, ונהנית מרווחיות גבוהה.

המורים משתמשים ברשת החברתית כדי לחלוק תכנוני שיעורים, ליצור קשר עם מורים אחרים ולמצוא עבודה. בשבוע ממוצע, משתמשי TES מורידים 3.5 מיליון מסמכים. "מדובר ב-8 מסמכים בשנייה",

לסקירה

רשתות חברתיות בחינוך: מורים לאנגלית

Classroom2.0.com

רשת בינלאומית של מורים המתעניינים ביישומי אינטרנט

Welcome to Classroom20.com, the social network for those interested in Web 2.0 and collaborative technologies in education

Steve Hargadon created this social network

קישור

 דוגמא נוספת של רשת חברתית למורים בארה"ב 

 המורה למוסיקה שהקים רשת חברתית בביה"ס תיכון בקנדה

  " Social networking in the classroom: Learning by Stealth

     אתר האינטרט מבוסס רשת חברתית של המורה ג'יי מונסון בכיתה ה' במינוסטה בארה"ב

Examples of use of Facebook and Ning for Social Networks
for Learning Professionals

 רשימה מעודכנת ונרחבת של רשתות חברתיות בחינוך שהוקמו על ידי אנשי חינוך ברחבי העולם. 

רשת מורים למתמטיקה מבוססת רשת חברתית בדרום אפריקה 

רשת חברתית מתוקשבת למורים  NL Connect 

 דוגמא מעניינת של רשת חברתית למורי חטיבת ביניים בארה"ב

· · · · ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *