קורסים מקוונים פתוחים בעולם: EdX פותחת פלטפורמה עננית לעולם

15797

בהתפתחות המהירה של קורסים מקוונים פתוחים מרובי –משתתפים  (MOOCs ) יש כיום שלוש שחקניות עיקריות בארה"ב המשפיעות על ההתפתחות של קורסים מקוונים בכל העולם . שלושת הפלטפורמות: edX , Coursera ו-Udacity ממשיכות לבנות ולהשיק קורסים מקוונים הפתוחים למשתתפים רבים (MOOCs).

הפלטפורמה המתוקשבת ללמידה מקוונת של  EDX פותחה במשותף ע"י  אוניברסיטת  MIT  ואוניברסיטת הרווארד בארה"ב .  שתי האוניברסיטאות הקדישו לפרויקט 60 מיליון  דולר .

למידה מקוונת בקורסים מקוונים פתוחים מרובי-משתתפים הפכה כיום נושא חם בחינוך באוניברסיטאות  מובילות, כולל MIT, המציע מאות קורסים מקוונים, שבהם סטודנטים יכולים לעבור על החומר בקצב שלהם, אבל לא להיבחן. כעת המגמה היא להציע שיעורים מקוונים שהם סטודנטים יוכלו לקבל תעודות אם הם מוכיחים שהם הצליחו ללמוד את הנושא.

התפתחות משמעותית מסתמנת בימים האחרונים (10 בספטמבר 2013 ) כאשר EdX הודיעה על פיתוח פלטפורמה עננית לעולם.  מדובר ב"מערכת הלמידה" שלהם אשר פועלת מתוך הענן של גוגל. (google app engine). זה לא מהלך של גוגל. אלא של edX. הם שחררו את הקוד של כל המערכת שלהם (כקוד פתוח) לפני מספר חודשים. (אתם יכולים להתקין אותה על השרתים שלכם! במקביל/במקום המוודל). במקביל, גם צוות מוודל  (  MOODLE) העולמי מבצעים התאמות למערכת שלהם כדי שאפשר יהיה להריץ אותה מהענן של גוגל. זה יאפשר פתיחה של מערכת LMS לכל משתמש גוגל באשר הוא. זה ישנה, שוב, את כללי המשחק. ברמה עולמית.

 מקור וקרדיט : נדב קבלרצ'יק

sp_g

המשמעות היא שמעכשיו כל אחד יכול לבנות מערכת קורסים כזאת גם בלי צוות טכני וטכנולוגי

מפתחים יכולים להוריד את הקוד ולעשות שינויים,   ככה זה נראה, מצד ימין דוגמאות לקורסים שניבנו במערכת הזאת:

EDX 1

מה זה MOOC?

massive open online courses (קורסים מקוונים פתוחים לקהל הרחב) הם מגמה חדשה בהתפתחות האקדמיה אל מעבר לגבולות המוכר.

קורסים אלו מציעים הוראה איכותית, בקצב אישי: לכל אחד, בכל זמן ובכל מקום, ובשנתיים האחרונות יותר ויותר אוניברסיטאות מובילות (MIT, סטנפורד, פרינסטון, ייל, הארווארד, דיוק וכו') מציעות קורסים מסוג זה, המועברים על ידי המרצים הטובים בעולם.

​המיזמים המובילים זוכים לפופולריות רבה ומציגים ממוצע נרשמים של עשרות אלפים לכל קורס. עם זאת, חשוב לציין שאחוזי הנשירה מהקורסים הוא גבוה במיוחד (הנתונים מראים שרק כ-7% מהסטודנטים הנרשמים מסיימים את הקורס).

מרבית הקורסים המוצעים לקהל הרחב, אינם מקנים נקודות זכות אקדמיות, אך מדובר בעניין של זמן עד שתיפתח האפשרות למתן נ"ז אקדמיות ללומדים שעברו בהצלחה את בחינת הסיום.

 מקור וקרדיט:

EdX הוא מיזם ללא מטרת רווח, שפעילותו החלה ב-2012, בשותפות ע"י MIT ו-Harvard, ומציע קורסים אוניברסיטאים לקהל הרחב. בנוסף, המיזם משמש כמרכז החוקר את ההשפעה של הטכנולוגיה על תהליכי הוראה ולמידה.

מדובר בפרויקט עתיר משאבים (בשלב הפתיחה הוקצו לו כ-60 מיליון דולר), שמפתח פלטפורמת למידה "קוד פתוח" בעלת מודולים רבים (אתרי קורס, פורומים, ויקי-קורס, איסוף וניתוח נתוני למידה וכו') וצפוי לתפוס מקום מוביל במגמה העולמית. המטרה המוצהרת והשאפתנית היא להגיע לכמיליארד סטודנטים.

computer312

מקורות המידע

EdX Announces Partnership with Google to Expand Open Source Platform

למידע נוסף על הפלטפורמה המתוקשבת של    EDX

רשימת קורסים מקוונים שפותחו בפלטפורמת  EDX

איך תוכלו ללמוד בפרינסטון וסטנפורד בחינם ובלי לקום מכיסא המחשב?

עוד על קורסים מקוונים פתוחים מסוג   MOOC

MOOC והעולם המתהפך

האוניברסיטה הפתוחה שותפה למיזם MOOCs (קורסים מקוונים פתוחים לקהל .

· ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *