כלים טכנולוגיים להוראה מקוונת במכללות: פורטל המדיה

13131

פיתוח טכנולוגי חדש ומתקדם של מכון מופ"ת . פלטפורמת  Macamedia הינה רכיב נוסף המצטרף  למעטפת הכלים הפדגוגיים של מכללות בחינוך ומכללות אקדמאיות אחרות.

 פלטפורמת הVOD  החדשה שפיתח צוות הפיתוח במרכז התקשורת והמחשבים של מכון מופ"ת עבור מכללות  מאפשרת לצפות בהרצאות מוקלטות או בסרטוני וידאו אחרים השייכים למכללה.

portal media new 1

 למערכת ניתן להעלות סרטוני וידאו באופן עצמאי (כדוגמת Youtube) ,  אך הייחוד הוא בכך שניתן להגדיר את הרשאת הצפייה בהתאם לתפקיד בארגון או על פי שיוך לקורס. ניתן להגיע לפריטי המדיה באמצעות שימוש בתיבת החיפוש או על פי הבחירה בתגיות שעל פיהן תויגו הסרטים, בסרטים ניתן לצפות גם באמצעות מכשירי טלפון חכמים. ניתן לקטלג בפורטל גם סרטי וידאו הנמצאים בפלטפורמות אחרות ברשת ( Youtube ,לדוגמה) .  הפלטפורמה הטכנולוגית החדישה מאפשרת גם עבודה משולבת עם מערכת MOODLE .

המוצר  החדש  והמתקדם  ביותר כיום מסוגו משלים את מעטפת שירותי הלמידה המקוונים המתבססים על ה Moodle וה –Elluminate  ומוסיף אליהם סביבה מתקדמת לניהול וידאו. קיימים כלים רבים לניהול וידאו ברשת, אך כלי זה יודע להתחבר למערכת ההרשאות של הארגון – תוך התממשקות מלאה לשירות ה Moodle.

לתלמיד, לסטודנט , לפרח ההוראה  ולמרצה יש אפשרות לעיין בספרית התוכן המכללתית ולהגיע  בקלות למדיה דיגיטאלית ( סרטי וידאו) אשר פתוחה בפני כל לקוחות הארגון או במדיה אשר זמינה לרשומים לקורס ספציפי.

video

קיטלוג המדיה

קיטלוג התכנים מתבצע ע"י יוצר התוכן, ניתן להגדיר קטגוריה ולתייג את התכנים באמצעות תגים (Tags). כמו כן ניתן לשייך מדיה לקורסים באופן שהפריט יוצג בתוך אתר הקורס במערכת ה moodle.

אוספים

אוסף (stream) הוא איגום של פריטי תוכן שונים ליחידה אחת (לדוגמא: אוסף של 12 הרצאות אשר מרכיבים קורס משודר סימסטריאלי). מטרת רכיב זה להקל על משתמשי המערכת בבניית מכלול של תכנים אשר מאוגם לכדי יחידה אחת. הרשאות להגדרת אוסף הם של מנהל מערכת.

ערוצים

ערוץ (channel) דומה לערוץ בטלוויזיה. מנהל הערוץ מעדכן באופן שוטף את פריטי המדיה המובילים באותו ערוץ אותו הוא מנהל.

שיתוף ואינטראקטיביות

פריטי מדיה ניתנים לשיתוף ברשתות חברתיות או באמצעות הטבעת אובייקט באתר חיצוני. שיתוף מותנה בכך שפריט יוגדר כפתוח לרשת האינטרנט (Public).

למידע נוסף

 למידע נוסף – 2

ראה גם :

ההתפתחות המהירה של למידה מבוססת סרטוני וידאו באינטרנט

שימוש בויportal media new 1דאו כדי לאפשר למורים לנתח את ההוראה שלהם

פרחי הוראה לקדם יסודי ותיעוד עצמי בוידאו

שימוש בווידאו לצורך ניתוח ההוראה

מרכזי משאבים באינטרנט המבוססים על שיעורים מצולמים בוידאו

· · · · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *