Wikibrains – חשיבה אסוציאטיבית כחלק מתהליך חיפוש מידע

19947

רעיון תפישתי יוצא דופן. כיצד ניתן לשפר את תהליך החיפוש באינטרנט ? וויקיבריינס הוא מנוע חיפוש שעובד לפי אסוציאציות ולא אזכורים, והוא למעשה מתבסס על סיעור מוחות משותף לכלל המשתמשים. כותבים מילה ומקבלים מספר אסוציאציות שונות למילה. בנוסף, בצד העמוד, מקבלים אסוציאציות שהופיעו כאשר סטודנטים אחרים חיפשו את אותה המילה.

wikibrain logo

התוכנה לומדת מהמשתמשים מה חשוב ומה פחות חשוב, ומשתפרת בהתאם באופן קבוע. המשתמש מכניס למעשה אסוציאציות ולא תוכן, ולכן התוכנה מדרגת את התוכן הקיים ומסדרת אותו בהתאם.

קישור ישיר לווייבריינס

wikibrain 1

Internet is Like a Child’s brain

דף המידע של המיזם בפייסבוק

 ראה גם :

חשיבה אסוציאטיבית היא חשיבה בה המחשבות קופצות מנושא לנושא. בחשיבה מסוג זה, כל פריט מידע מעורר אצלנו חשיבה על פריט אחר והחשיבה מתגלגלת על פי רצף האסוציאציות הנוצרות תוך כדי חשיבה.  חשיבה אסוציאטיבית היא כיום חלק בלתי נפרד מתהליך חיפוש המידע וניתן באמצעותה לשפר את היכולות הקוגניטיביות של התלמידים או הסטודנטים בסיעור מוחין הקשור ללמידת חקר .היפרטקסט ומיומנויות חשיבה מסתעפת והשפעתם על הלמידה – Google Docs

 ראה גם :

Associative abilities underlying creativity

 Tools For Solo Brainstorming

wikibrain logo

שמש האסוציאציות (סיעור מוחות) ומיפוי מושגי : אמצעי המחשה, דרכי הוראה וכלים מקוונים באינטרנט

קישור לסקירה בפורטל מס"ע

מאפיינים של מפה מושגית בהוראה ובלמידה

יצירת הבנה מעמיקה בקורסים מתוקשבים באמצעות מיפוי מושגי

הכנת מפת מושגים בשילוב מטלה מתוקשבת

מפה קוגניטיבית ממוחשבת לשיפור ביצועי חשיבה הבנה ולמידה

משימות כתיבה באנגלית ומנוע חיפוש ויזואלי לתמונות

 מקור וקרדיט : במסגרת כנס בינלאומי שהתקיים במלון דן פנורמה, ב- 10 – 11 בדצמבר 2012, לרגל חגיגות המאה של מכללת לוינסקי לחינוך, התקיימה תחרות סטארטאפ לקידום מיזמי הזנק (start-up) בתחום החינוך, תחרות ראשונה מסוגה בישראל, המיועדת ליזמים מהארץ ומהעולם, אשר רצו להציג פיתוחים טכנולוגיים חדשניים בפני קהל שוחר חינוך, משקיעים וקרנות הון סיכון. לזוכים בתחרות הוענקו פרסים כספיים וליווי מחקרי אקדמי.

wikibrain logo

היזמים של המיזם הנהדר הזה מתגוררים בישראל  והמערכת שלהם היא ללא ספק "אור לגויים" .

הערת "המביא לדפוס" :  "לפני כמה ימים ערכתי ניסוי עם מנוע "וויקיבריינס" בקרב המשתלמים/סטודנטים שאותם אני מלמד בלמידה מרחוק בחו"ל ( דרום מזרח אסיה ואוסטרליה)  ורמת המעורבות והעניין שלהם (  engagement) הייתה גבוהה ביותר.

פיתוחים טכנולוגיים אחרים בעולם : New Search Engine Tackles Contextual Discovery

 wikibrain 2

· · · · ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *