שילוב טלגרם בהוראה?!

730

ד"ר מור דשן הציגה בשבוע שעבר את ממצאי עבודתה בנושא במסגרת כנס מיט"ל ה-20 …

.

המחקר בחן את התרומה של קבוצת טלגרם להתנהלות בקורסים אקדמיים, כאשר קבוצת הטלגרם שימשה כערוץ נוסף למערכת ניהול הלמידה. קבוצת הטלגרם שימשה להודעות, מטלות, שאלות ותשובות, הפצת חומרי למידה, סקרים, ועוד. הפעילות התקיימה במהלך השיעורים, בין אם פנים מול פנים או מרחוק, וגם בין השיעורים.

לאחר סמסטר של התנסות בלמידה עם טלגרם, 105 סטודנטים, ענו על שאלון חצי פתוח. מניתוח תגובות משתתפי המחקר עולה שמבחינה טכנית היתרונות הבולטים של טלגרם הם שיח רב משתתפים, שמירה על הפרטיות וקלות ההפעלה של טלגרם. החסרונות הטכניים הבולטים הם הצפה בהודעות, וצירוף לקבוצה מבלי לקבל את אישור מראש. מבחינה פדגוגית, היתרונות הבולטים להוראה הם זמינות צוות ההוראה, שבירת מגבלות זמן ומקום, תחושת ביטחון ונגישות לחומרי הקורס. יחד עם זאת נמנו גם חסרונות, כמו הצורך להגיב מעבר לשעות הלימודים, ועומס עבודה נוסף.

ממצאי המחקר מצביעים על פוטנציאל משמעותי של טלגרם כאמצעי למידה והוראה בקורסים אקדמיים.

Mor Deshen

מקור :המחלקה למדעי המידע – אוניברסיטת בר אילן

מושב 23- למידה היברידית ומשולבת – כנס מיט״ל

ראו גם :

How to Use Telegram Messenger as an E-Learning Tool for Teaching and Learning

10 דברים שתוכלו לעשות בטלגרם ולא בוואטסאפ

קבוצות

אם ב-Whatsapp ההגבלה עד 256 משתתפים בקבוצה אז ב-Telegram ההגבלה ל—- 200,000.

סקר בתוך קבוצה

ניתן לייצר סקרים קטנים בתוך קבוצות טלגרם. למה זה טוב? לבדוק מצב רוח של המשתתפים, לבדוק אם הם יש דרישה לקבל תכנים מסויימים, לבדוק נוכחות ועוד… ניתן להגדיר את הסקר אנונימי או עם זיהוי של המשיבים. ו… ואפשר גם לעבור למצב "Quiz", וליצור חידון עם תשובה נכונה.

מקור

· · · ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *