מה חושבים הסטודנטים על הלמידה מרחוק בסמסטר ב' 2020 ?

1641

האזין וסיכם : עמי סלנט , עורך האתר

עיקרי הממצאים מקבוצת מיקוד של סטודנטים בנושאי הלמידה מרחוק באוניברסיטאות , סמסטר ב'  2020

מנחי קבוצת המיקוד : פרופסור דוד לוי-פאור ( האוניברסיטה העברית) , פרופסור יהודית גל-עזר (האוניברסיטה הפתוחה)  , פרופסור מיכאל ברנדייס ( האוניברסיטה העברית) .

הדיון נערך מטעם ארגון "בשער– קהיליה אקדמית למען החברה בישראל"

עיקרי הממצאים :

בעיית התאמת הקורסים הפרונטלים ללמידה מקוונת : במעבר מלמידה פרונטלית ללמידה מקוונת לא נעשתה התאמה ע"י המרצים התאמה של תכני הקורס ללמידה מקוונת . לדעת הסטודנטים, היה צריך לבנות את הסילבוס בצורה שונה מאשר הקורס הפרונטלי. כלומר , המרצים נצמדו לפדגוגיה של ההוראה בכיתה ולא לפדגוגיה מקוונת מותאמת .

המרצים עסקו בעיקר בהעברת חומר ולא בהפעלת הסטודנטים .

 בעיית ההשתתפות הפעילה בשיעור הזום : לטענת הסטודנטים , נושא ההשתתפות שלהם בשיעורים המקוונים הפך להיות קריטי . מרבית המרצים לא מאפשרים השתתפות במהלך ההרצאה בזום , מפריע להם שכותבים  במהלך השיעור המקוון בצ'אט על מנת לקבל הבהרה לנושא שלא הבינו . רק מרצה אחת איפשרה גם השתתפות פעילה במהלך השיעור המקוון בזום וגם הפעילה אותם בKahoot

מטלות מקוונות לא  מותאמות :  המרצים נתנו לסטודנטים מטלות מקוונות גדולות (פרוייקטים) במקום לחלק למטלות המקוונות קטנות . מטלה מרכזית מתאימה אולי לסטודנטים החזקים אבל לא לשאר הסטודנטים.

בעיית ההערכה : מתכונת ההיבחנות בסמסטר האחרון לא שיקפה את היכולות והידע של הסטודנטים. לא היתה חשיבה יצירתית על הערכה חלופית בלמידה מקוונת. לא חשבו על פתרונות חדשניים כיצד להעריך סטודנט בקורס מקוון . היתה כאן החמצה ברורה של האוניברסיטאות ופוטנציאל שלא מומש.

העברת השיעור בזום :הסטודנטים הביעו אי-נחת מהפורמט הסינכרוני של הזום .  רק חלק מהשיעורים הוקלטו בשידורי הזום. הסטודנטים מעדיפים הקלטה מראש או קורסים מתוקשבים  א-סינכרוניים מוקלטים מראש ומאורגנים מראש במקום שידור סינכרוני בזום.

זמינות המרצים לשעות קבלה באינטרנט : כל נושא שעת הקבלה המקוונת של המרצים בזום השתבש .  זה צריך להיות פרטני  ומותאם לסטודנט ולא שעת קבלה רבת-משתתפים .

לסיכום , הסטודנטים  חושבים שהאקדמיה צריכה היתה להוביל ולחקור את טכנולוגיות הידע החדשות ללמידה מקוונת , ליישם ולהפיץ ידע זה וזה לא קרה בסמסטר האחרון בו למדו בלמידה מרחוק .

קישור להקלטה ביוטיוב

יום חמישי ה 15 באוקטובר 2020

אז מה רוצים הסטודנטים?

ראו גם :

מקור וקרדיט לצילום הפתיחה ( סטודנטיות במכללת דוד ילין )

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *